امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۳ Tuesday, 16 April 2024

توضیحات سخنگوی ارشاد درباره تک‌خوانی زنان در جشنواره

توضیحات سخنگوی ارشاد درباره تک‌خوانی زنان در جشنواره

نوش آبادی ادامه داد: در واقع هیچ اتفاقی نیافتاده است که باعث نگرانی کسی بشود و ما نه در جشنواره و نه در غیر جشنواره مجوز تکخوانی به کسی نداده ایم و آنچه تاکنون اجرا شده و در آینده نیز اجرا خواهد شد، برنامه گروه‌های همخوانی است.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ،‌نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر «تک‌خوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر» که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، را تکذیب کرد و گفت: این موضوع را پیگیری حقوقی می‌کنیم.
:

حسین نوش آبادی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ضمن رد خبر مطرح شده در برخی سایت‌های خبری درخصوص برنامه تک‌خوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: هیچ مجوزی برای تکخوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر ارائه نشده و آنچه که برخی سایت‌ها نقل کردند مبنی بر اینکه قرار است یکی از اساتید موسیقی خانم در جشنواره موسیقی فجر تکخوانی کند از اساس غلط و کذب محض است.
:
وی تصریح کرد: آنچه که وجود دارد برنامه گروه‌های همخوانی است که وزارت ارشاد در قالب چارچوب‌های قانونی و شرعی مجوز اجرای برنامه را به آنها ارائه داده است و این گروه‌ها نیز بر اساس همین مجوزها به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
:
نوش آبادی ادامه داد: در واقع هیچ اتفاقی نیافتاده است که باعث نگرانی کسی بشود و ما نه در جشنواره و نه در غیر جشنواره مجوز تکخوانی به کسی نداده ایم و آنچه تاکنون اجرا شده و در آینده نیز اجرا خواهد شد، برنامه گروه‌های همخوانی است.
:
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد با اشاره به انتشار چندین باره اخبار نادرست در این خصوص توسط برخی سایت‌های خبری خاطرنشان کرد: بعضی از اخبار و مطالب غیر واقعی که بدون سند و به دروغ توسط برخی سایت‌ها منتشر می‌شود، مشمول پیگرد قانونی هستند. متاسفانه بعضی از سایت‌ها مجوز فعالیت هم ندارند که این در واقع جرم دوم آن‌ها است؛ یکی فعالیت بدون مجوز و دیگری نشر اخبار دروغ.
:
نوش آبادی خاطرنشان کرد: اینگونه فعالیت‌ها قطعا به لحاظ حقوقی قابل پیگیری هستند و ما ابتدا تذکر می‌دهیم که اخبار بی اساس و دروغ منتشر نکنند تا مشمول پیگرد قانونی نشوند. بنای وزارت ارشاد فعلا بر برخورد قهری نیست. ما علاقمندیم که همه بر اساس اصل امانتداری و انصاف در بیان اخبار، کمک کنند تا فضای فرهنگی جامعه به سمت پیشرفت و اعتلا برود، چراکه اینگونه اطلاع رسانی‌های مغرضانه و جهت دار کمکی به پیشرفت کشور نمی‌کند.
:
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد افزود: کشور ما نیازمند توسعه و پیشرفت به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری است، البته با رعایت چارچوب‌های پذیرفته شده ذیل سیاست‌های کلی نظام و منویات رهبری معظم انقلاب و با احترام به نظرات و دیدگاه‌های فقهای معزز و مراجع عظام. حال اگر کسی بخواهد جلوتر حرکت کند و فضا را بسته جلوه بدهد مشکل از خودش است. ما باید به دور از پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های عجولانه و فارغ از نگاه‌های شخصی و حزبی و گروهی به فضای فرهنگی کشور کمک کنیم.
:
نوش آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر نباید با انتشار اخبار نادرست مردم و هنرمندان را دچار تشویش و نگرانی کرد. باید برای ملت خودمان ارزش قائل باشیم. هیچ کس راضی نیست حوزه پاک فرهنگ دستخوش رفتارهای غیرقانونی بشود و این را همه ما قبول داریم. لذا برخی به شایعات بی اساس دامن نزنند و با انتشار اخبار مجعول فضای فرهنگی جامعه را بی جهت ملتهب نکنند.
:
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین