امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۷ Friday, 19 April 2024

قهرمانی تیم والیبال پیکان در لیگ برتر والیبال

قهرمانی تیم والیبال پیکان در لیگ برتر والیبال

رقابت فینال لیگ برتر والیبال مردان، جام زنده یاد حسین معدنی،ساعت 15.30 روز چهارشنبه (امروز) در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی در حالی آغاز شد که سالن تقریبا قرمز پوش شده بود.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز، به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم های شهرداری ارومیه و پیکان تهران در این مصاف برای مشخص شدن بیست و هشتمین قهرمان لیگ برتر والیبال ایران وارد میدان شدند. در این دیدار، شاگردان جهانگیر سید عباسی با ترکیب شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، حامد رضایی، والریو ورمیلیو، پوریا فیاضی، نیکلای نیکلوف و عبدالرضا علیزاده وارد میدان شدند تا بتوانند برای نخستین بار جام قهرمانی را به ارومیه ببرند. در آن سوی زمین، سامان فائزی، امیر حسینی، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، رضا قرا و علی حسین انتخاب های پیمان اکبری سرمربی پیکان برای آغاز این نبرد حساس بودند.
:
نظارت این بازی توسط امیدوار حاتمی انجام شد و حسین پورکاشیان به عنوان داور اول و محسن ترابی به عنوان داور دوم در این بازی سوت زدند.این در حالی است که پورکاشیان، داور بین المللی والیبال، در آخرین بازی از لیگ والیبال سال 93، آخرین سوت والیبالی اش را می زند. سالن بازی هم مملو از تماشاگران آذری زبانی بود که تنها دو روز مانده به آغاز سال جدید، کیلومترها را طی کردند تا بتوانند تیمشان را حمایت کنند و البته شاهد نخستین قهرمانی شان باشند.از سوی دیگر تهرانی ها هم که آخرین قهرمانی شان به سال 89 بر می گردد و بازیکنان بزرگی را هم در اختیار گرفته اند، تمام تلاش خود را برای تکرا این عنوان به کار بسته بودند.
:
ست اول این دیدار در حالی آغاز شد که دو تیم با دفاع های متعدد روی تور رالی های فراوانی را در طی بازی ایجاد کردند و توپ بارها و بارها در زمین رد و بدل می شد تا به امتیاز ختم شود.
حساسیت بالای بازی باعث شده بود تا بارها نسبت به رای داور در این دیدار اعتراض شود. به ویژه در انتهای ست نخست که بازیکنان در امتیاز 22 و 23 به هم نزدیک بودند. با این شرایط، نخستین ست این بازی با نتیجه 25 بر 22 به سود پیکان به پایان رسید تا تهرانی ها گام اول را برای قهرمانی محکم بردارند.
:
اما در ست دوم، این ارومیه بود که با یک آغاز طوفانی، نمایشی خیره کننده از خود نشان داد. تا جایی که با وجود اینکه این بازی بسیار پایاپای پیش می رفت، با عملکرد خوب بازیکنان ارومیه، اختلاف امتیازات بین دو تیم به شش امتیاز رسید. همین روال بازی کردن کافی بود برای اینکه شاگردان سیدعباسی ست دوم را با امتیاز 25 بر 18 به سود خود پایان دهند.
:
ست سوم این دیدار با کارت زرد استارت خورد. کارت زردی که مجتبی میرزاجانپور، به خاطر اعتراض به داوری دریافت کرد. جالب بود که اعتراض ها اینجا خاتمه نیافت و در امتیاز بعدی هم، پیکانی ها مجددا به رای داور معترض بودند. اکبری که مشخص بود از عملکرد تیمش راضی نیست، بازیکنان زیادی را را تعویض کرد تا جایی که در امتیازهای میانی این ست، به طور کلی ترکیب پیکان تغییر کرده بود. حتی موسوی هم در این ست، بسیار کم به بازی گرفته شد. نمایش خوب بازیکنان ارومیه از یک طرف و عملکرد ضعیف شاگردان پیمان اکبری نتیجه این ست را هم  25 بر 20 به سود ارومیه رقم زد.
:
این دیدار در ست چهارم با حساسیت بیشتری نسبت به سایر ست ها شروع شد. رقابت پایاپای و هم چنین بازگشت تیم پیکان به بازی باعث شد تا شور و هیجان هم به این بازی برگردد. در این ست شهرام محمودی به علت اعتراض به رای داور، کارت زرد گرفت تا جبرانی به اخطار میرزاجانپور در ست قبلی باشد. پیکان که نمی خواست به این راحتی قهرمانی را از دست دهد در این ست به پیروزی 25 بر 22 دست یافت تا سرنوشت قهرمان این جام به ست پنجم کشیده شود.
:
ست پنجم و ست پایانی این بازی در اوج هیجان با رقابت نزدیک این دو تیم آغاز شد. در مصافی که هیچ کدام از دو تیم علاقه ای به شکست نداشتند و عزم ها برای قهرمانی جزم شده بود. پیکان با یازده قهرمانی که به دست آورده به همان اندازه ای به دنبال قهرمانی بود که ارومیه می خواست برای نخستین بار جام قهرمانی را به خانه ببرد. در نهایت پیکان توانست با نتیجه 15 بر 12 پیروز میدان شود تا برای دوازدهمین بار جام قهرمانی را برای باشگاه پیکان به ارمغان آورد و هم چنین، شهرداری ارومیه را ناکام باقی بگذارد.
:

حاشیه فینال لیگ برتر والیبال

پس از قهرمانی تیم والیبال پیکان در لیگ برتر والیبال درگیری شدیدی بین تماشاگران معترض ارومیه‌ای و نیروهای حراست حاضر در سالن به وقوع پیوست.  این درگیری با وساطت مدیرعامل شهرداری ارومیه و بازیکنان این تیم به پایان رسید.
:
تماشاگران ارومیه‌ای از ابتدای بازی نیز نسبت به سیاست‌های فدراسیون در مسائل مختلف از جمله انتقال سعید معروف به تیم زنیت کازان معترض بودند.
:
ازدحام و درگیری در سالن باعث شد تا مدال‌ها و سکوهای قهرمانی و جوایزی که برای تیم‌های اول تا سوم در نظر گرفته شده بود به سرعت توسط مسئولان جمع‌آوری شد. بر این اساس اعلام شد که مراسم پایانی و اهدای جوایز و مدال برگزار نخواهد شد.

:

سیدعباسی: بزرگ ترین ضعف لیگ، تک بازی بودن فینال است

سرمربی ارومیه درباره شرایط بازی گفت: شرایط دو تیم در این مسابقه متفاوت بود زیرا ما خارج از خانه بازی می کردیم و شرایط عادلانه نبود. مسابقات لیگ باید به صورت رفت و برگشت برگزار شود تا همه تیم ها بتوانند از امتیاز میزبانی بهره ببرند.
سید عباسی گفت: بازی در ورزشگاه آزادی برای پیکان بازی خانگی محسوب می شود. البته نمی خواهم پیروزی پیکان را زیر سوال ببرم اما ما در هشت مسابقه خانگی خود در ارومیه حتی یک ست هم به حریفان ندادیم.
:
وی اظهار داشت: تیم های شهرستانی نسبت به تهرانی ها در شرایط بدتری هستند زیرا برای حمل و نقل به شهرهای مختلف با مشکلات زیادی روبرو می شوند.
:
سرمربی شهرداری ارومیه گفت: حتی اگر قرار باشد مسابقه فینال به صورت تک بازی و در یک شهر برگزار شود، این مسابقه باید در یک شهر بی طرف برگزار شود. این حرف من یک مسئله کلی است و حتی اگر سرمربی یک تیم تهرانی باشم هم بر این نظر خود پا فشاری می کنم.
:
مقام سوم شهرداری تبریز
در دیدار رده بندی از بیسست و هشتمین جام لیگ برتر مردان والیبال ایران، تیم های شهرداری تبریز و میزان خراسان به مصاف هم رفتند و شهرداری تبریز  با نتیجه 3-0 به پیروزی رسید.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین