امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۲ Saturday, 20 April 2024

ثبت نام حج تمتع سال ۹۳ آغاز شد

ثبت نام حج تمتع سال ۹۳ آغاز شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام حج تمتع سال ۹۳ از جمعه هجدهم بهمن آغاز می‌شود. زائران می‌توانند از طریق پایگاه اینترنت ثبت نام ابتدایی را انجام دهند و پس از آن به کاروان‌های اعلام شده مراجعه کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از واحد مرکزی خبر،  اوحدی با بیان این که نام نویسی حج تمتع سال 93 از 9 صبح فردا در استان‌های تهران، قزوین، البرز آغاز می‌شود و در 18 استان نیز از روز شنبه نام نویسی آغاز می‌شود گفت: نام نویسی در سایر استان‌ها نیز روز یکشنبه آغاز می‌شود.

 

وی افزود: طبق اطلاعیه‌های اولیه سازمان حج و زیارت مهلت یک هفته‌ای برای نام نویسی تعیین شده بود ولی به دلیل اوضاع جوی به ویژه در استان‌های شمالی این مدت تا دو هفته تمدید شده است.

 

رئیس سازمان حج وزیارت با تاکید بر لزوم حفظ آرامش زائران برای ثبت نام افزود: زائران می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی www.haj93.haj.ir ثبت نام ابتدایی را انجام دهند و پس از آن به کاروان‌های اعلام شده مراجعه کنند.

 

اوحدی گفت: پس از نام نویسی در کاروان‌ها دو فیش به زائران داده می‌شود.

 

وی با اشاره به پیگیری بعثه مقام معظم رهبری و تاکید نماینده ولی فقیه و از آنجا که ثبت نام سه ماه زودتر و پیش از نوروز انجام می‌شود افزود: قرار شد به لحاظ هزینه‌ها شرایطی فراهم شود که فشار سنگینی بر خانواده‌ها نیاید و به همین علت واریز فیش در دو مرحله انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: یک مرحله تا سقف 5 میلیون تومان فیش است که کارگزار به زائر می دهد و مهلت پرداخت آن 72 ساعت است که 50 درصد آن نیز سپرده و سود آن است که زائر در بانک داشته است و فیش دوم نیز هفته اول اردیبهشت93 پرداخت می شود.

 

وی درباره هزینه فیش های حج تمتع نیز گفت: با برنامه های مناسب قیمت حج تمتع مدیریت شده است و برغم افزایش تورم اماکن اقامتی ،قیمت ها همانند سال گذشته یک میلیون و صد هزار تومان کاهش داشته است.

 

اوحدی با تاکید بر این که کف قیمت 7 میلیون و هفتصد هزار تومان مشابه سال پیش و سقف قیمت نیز ده میلیون و پانصد و نود هزار تومان است گفت: در قیمهای منتشره در جراید این اعداد به ترتیب 8 میلیون و هشتصد هزار تومان و 11 میلیون و ششصد هزار تومان آمده بود که این تفاوت همان رقم یک میلیون و صد هزار تومان است که در فیش دوم از قیمت برای زائر کسر می شود.

 

وی همچنین گفت: کسانی که امکان ثبت نام اینترنتی ندارند می‌توانند مستقیم به دفاتر کارگزاری که اسامی آنها در روزنامه ها منتشر شده است مراجعه کنند و باکمک آنها نام نویسی کنند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر این که سال گذشته 16 گروه قیمتی بوده و امسال به دلیل افزایش کیفیت خدمات 11 گروه قیمتی وجود دارد گفت :تفاوت قیمت ها فقط مربوط به خدمات محل اقامت و تفاوت محل اسکان و ایستگاه پروازی است.

 

وی درباره سهمیه حج تمتع گفت: سهمیه براساس مصوبات سازمان کنفرانس اسلامی است که در دو سال گذشته به علت توسعه حرم 20 درصد از سهمیه کل کشورها کاسته شده است به طوری که سهمیه ایران سال گذشته 64 هزار نفر بود و امسال نیز همان مقدار است.

 

اوحدی اضافه کرد: در دیدار با وزیر حج عربستان با توجه به نگاه مثبت وی به زائران ایران در نامه ای خواستار افزایش سهمیه شدیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین درباره تأخیرهای بوجود آمده در پرواز عمره هم گفت :شرایط بد آب و هوایی امسال اصلی‌ترین عامل تأخیر پروازها بوده است به طوری که تا امروز 10 پرواز عمره لغو شده است.

 

وی با اشاره به تدارک ‌پروازهای جبرانی برای زائران گفت: تا امروز 50 پرواز با جابجایی ایستگاه پروازی روبرو شده است و به علت خالی ماندن اتاق‌های محل اسکان و ظرفیت‌های حمل و نقل داخل عربستان حدود یک میلیون دلار متضرر شده‌ایم .

 

اوحدی افزود: تلاش داریم پیش از نوروز بخش عمده ای از این پروازها انجام شود.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین