امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۵ Friday, 19 April 2024

جزئیات 3 بخشنامه جدید نفتی گمرک

جزئیات ۳ بخشنامه جدید نفتی گمرک

گمرک ایران در بخشنامه های جداگانه ای دستورات جدیدی را به مدیران گمرکات اجرایی کشور و ناظرین گمرکات استانها در زمینه های اعلام فهرست شرکتهای نفتی دولتی و خصوصی، اعلام لیست شرکتهای مجاز به استفاده از تسهیلات ستاد قاچاق کالا و اعلام وضعیت محموله های صادراتی نفتی صادر کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز و به نقل از مهر در بخشنامه اول آمده است: پيرو بند 3 بخشنامه رديف 359 مورخ 20 دی ماه 91 در خصوص رعايت نكات تاكيدي در انجام صادرات محموله هاي مايع نفت و گاز به پيوست نامه شماره 1593/92/ص مورخ اول خرادماه 92 مديركل هماهنگي كالا و ترانزيت ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در خصوص اعلام فهرست پالايشگاه هاي دولتي و خصوصي مجاز (به عنوان مرجع رسمي تامين خوراک واحدهاي توليدي فرآورده هاي نفتي) ارسال می شود.

با عنايت به اينكه پالايشگاها به عنوان يكي از مراجع صدور اسناد (فاكتور فروش و بارنامه حمل مربوطه) هستند، لذا ضروري است در زمان اظهار محموله هاي صادراتي مزبور صرفا اسناد تامين منشاء مواد اوليه به كار رفته در توليد محصول صادراتي (به قيمت بين المللي) كه توسط پالايشگاه هاي موصوف ارائه می شوند، با رعايت ساير مقررات مورد پذيرش واقع شوند. شايسته است ضمن اقدام لازم مراتب را به كليه گمركات و واحدهاي تابعه ابلاغ نموده و بر حسن اجراي آن نظارت مستمر معمول دارند

در بخشنامه دیگری آمده است: پيرو بخشنامه رديف 86 مورخ چهارم خردادماه سال جاری موضوع اعلام فهرست شركت هاي مجاز به استفاده از تسهيلات پيش بيني شده در دستورالعمل ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز جهت صادرات فرآورده هاي نفتي، با توجه به نامه شماره 2238/92/ص مورخ 12 تیرماه 92 معاونت پيشگيري و هماهنگي سازمان ها و استان هاي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز اعلام می دارد: شركت توليدي تندروان بهرو مجاز به استفاده از تسهيلات پيش بيني شده در دستورالعمل مذكور صرفا جهت صدور محصولات مندرج در پروانه بهره برداري خود تا تاريخ 12 تیرماه سال آینده است. شايسته است دستور فرماييد با رعايت ساير مقررات و ضوابط مربوطه اقدام لازم معمول و مراتب را به كليه گمركات و واحدهاي تابعه ابلاغ و بر حسن اجراي آن نظارت مستمر معمول دارند.

گمرک ایران در بخشنامه دیگری خطاب به مدیران گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: پيرو ماده 15 دستورالعمل اصلاحي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز (موضوع بخشنامه رديف 77 مورخ 30 خردادماه 88) با عنايت به نامه شماره 1893/92/ص مورخ 22 خردادماه 92 معاونت پيشگيري و هماهنگي سازمان ها و استان ها ستاد فوق در خصوص بررسي فرآيند نمونه برداري، آزمايش و اعلام نتيجه كارگروه فني تشخيص ماهيت فرآورده هاي نفتي، خواهشمند است دستور فرمائيد مطابق مفاد بند 3 نامه صدرالذكر (به شرح ذيل) با در نظر گرفتن مدت زمان تعيين شده جهت انجام تشريفات صدور كالاهاي فوق الذكر با رعايت ضوابط و مقررات مربوطه اقدام لازم معمول نمايند.

1- نمونه برداري پس از اظهار توسط صاحب كالا (حداكثر 24 ساعت)
2- ارسال نمونه به آزمايشگاه همكار (حداكثر 24 ساعت)
3- اخذ پاسخ از آزمايشگاه همكار (حداكثر 72 ساعت)
4- ارسال نتيجه آزمايش به همراه اسناد و مدارک مربوطه به صورت محرمانه و با حذف سربرگ مشخصات صاحب كالا (حداكثر 48 ساعت)
5- رسيدگي در كارگروه فني و كارگروه اظهار نظر نهايي و ارسال پاسخ به گمركات اجرايي (حداكثر يک هفته). ضمنا تاكيد می شود مطابق بخشنامه رديف 232 مورخ 24 مهرماه سال 90 تاخيرات اعلام نتايج آزمايشگاه هاي معتبر معرفي شده و كارگروه فني استاندارد رابا رعايت قيد فوريت به اين دفتر ارسال تا موضوع متعاقبا از طريق ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز پيگيري شود.

مقتضي است دستور فرمائيد با توجه به مفاد نامه مذكور در اسرع وقت گزارشي از آخرين وضعيت محموله هاي نفتي كه به دليل مشكلات حقوقي و اجرايي احتمالا در آن گمرک متوقف مانده اند با ذكر دلايل و مستندات قانوني و مدت زمان توقف به تفكيک به اين دفتر اعلام نمايند.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین