امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۶ Wednesday, 24 April 2024

جلیلی: 23 نفر 11 هزار میلیارد تومان وام گرفته اما پس ندادند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر مقابله با فساد اقتصادی در کشور گفت: 23 نفر مبلغ 11 هزار میلیارد تومان وام گرفته که پس نداده‌اند. شش نفر از آنها پنج هزار میلیارد تومان را در حالی پس نداده‌اند که هیچ کار تولیدی نمی‌کنند. به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز...

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر مقابله با فساد اقتصادی در کشور گفت: 23 نفر مبلغ 11 هزار میلیارد تومان وام گرفته که پس نداده‌اند. شش نفر از آنها پنج هزار میلیارد تومان را در حالی پس نداده‌اند که هیچ کار تولیدی نمی‌کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از فارس، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری که به عنوان آخرین برنامه انتخاباتی خود در سفر به اصفهان در مسجد سیدان این شهر سخن می‌گفت، در واکنش به شعارهای مکرر حاضران که در حمایت از وی سر داده می‌شد، گفت: شعور و شعار شما شامل پیام‌های ارزشمندی برای امثال بنده است و آن پیام این است که امثال بنده حواس‌شان باشد و بدانند که حمایت از آنها با این تصور است که افراد سرباز ولایت هستند.

جلیلی ضمن تشکر از شعارهایی که در حمایت از او سر داده می‌شد، گفت: همین ابتدا از شما خواهش می‌کنم که تمام شعور، شعار خود را تنها هزینه یک نفر که آن هم ولی فقیه است، کنید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هر کس از ولایت زاویه بگیرد آغاز انحراف و سقوط اش است، تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر حرکت امام راحل برای احیای اسلام و ارزش‌های اسلامی است.

وی با اشاره به پیشرفت‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی حاصل شده است، افزود: امروز دشمنان ما معترف هستند که جمهوری اسلامی در عین مقاومت نه تنها پس‌رفت نکرده بلکه پیشرفت‌های خوبی نیز داشته است که این به برکت گفتمان انقلاب اسلامی بوده است.

جلیلی با تأکید براینکه باید از ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات اقتصاد استفاده کرد، گفت: ما ظرفیت‌های بزرگی همچون سرمایه انسانی داریم که باید در مسیر حل مشکلات مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه بروز ظرفیت‌ها موجب شکست دشمن در جنگ تحمیلی شد، گفت: مگر لشکر امام حسین اصفهان چقدر تجهیزات نظامی داشت که توانست موفقیت‌های بزرگی را در جنگ رقم بزند؟ قطعاً‌ تجهیزات دشمن بیشتر از ما بود اما ما توانستیم سازوکار حاکم بر جنگ را تغییر دهیم در طرف دشمن فرمانده می‌نشست و به نیروهای خود می‌گفت بروید جلو اما در طرف ما حاج حسین خرازی خودش می‌رفت و به نیروهایش می‌‌گفت که بیایید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید برای حل مشکلات اقتصادی که در اولویت است سازوکار لازم را در نظر بگیریم، تأکید کرد: باید دولتی مقتدر با تیمی همدل که انگیزه‌های بالایی برای خدمت به مردم دارند را تشکیل بدهیم و با سازوکاری درست مشکلات را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه باید به تولید در کشور اهمیت بدهیم به مشکلات بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: چرا نباید 11 هزار میلیارد تومانی که در سال صرف واردات محصولاتی کشاورزی می‌شود در اختیار کشاورزان خودمان قرار نگیرد؟ اگر اینطور شود کشاورزان ما گندم، دانه‌های روغنی، برنج و دیگر نیازهای کشور را تأمین خواهند کرد و در مقابل ما شاهد اشتغال و تولید در کشور خواهیم بود.

جلیلی گفت:‌ طبق قانون 15 هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی کنار گذاشته شده است اما متأسفانه 9 هزار میلیارد تومان از این مبلغ دست نخورده در صندوق توسعه ملی باقی مانده است و جای این سؤال دارد که چرا ما نباید از این مبلغ برای رونق کشاورزی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر مقابله با فساد اقتصادی افزود: ما در شورای عالی امنیت موضوعات فساد را بررسی کردیم متأسفانه 23 نفر مبلغ 11 هزار میلیارد تومان وام گرفته اند و پس نداده‌اند که 6 نفر از این 23 نفر 5 هزار میلیارد تومان را در حالی پس نداده‌اند که هیچ کار تولیدی نمی‌کنند که البته یک نفر از این 6 نفر اصفهانی است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به مقوله مالیات گفت: چرا باید یک کارمند با حقوق کم خود مالیات بدهد اما در مقابل کسانی که درآمد میلیاردی دارند مالیات ندهند این نشان می‌دهد که ساختار اقتصادی ما مشکل دارد و باید شفافیت اقتصادی شکل بگیرد.

جلیلی به تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق تأکید کرد و با بیان اینکه مبارزه با مفاسد تنها به این معنا نیست که باید با مفسدان برخورد کرد، افزود: باید سازوکاری تعبیه شود که به موجب آن حتی اگر کسی بخواهد فساد کند، نتواند در این کار موفق شود.

وی به موضوع فساد سه هزار میلیاردی در کشور اشاره و تصریح کرد:بحث این است که چرا یک جوانی با 40 سال سن بتواند در سیستم بانکی کشور سه هزار میلیارد تومان فساد کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در اولین گام بخش اقتصادی باید بخش‌های مربوط به واردات را مورد بازنگری قرار بدهیم، گفت: باید ساختارهای اجرایی و اداری کشور تغییر کند و نباید اینطور باشد که تولیدکنندگان به دولت و دستگاه‌های اجرایی رجوع کنند و با مشکلات زیادی مواجه باشند باید این طور باشد که خود دولت و دستگاه‌های اجرایی به سراغ مردم بروند و مشکلات اقتصادی آنها را رفع کنند.

جلیلی با بیان اینکه حماسه سیاسی زمینه خلق حماسه اقتصادی را فراهم می‌کند، افزود: اکنون که دشمن ایران را به عنوان قدرت منطقه‌ای پذیرفته است ما باید با خلق حماسه مشکلات اقتصادی را نیز برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ملتی بخواهد پیشرفت کند نباید برخی انتظار داشته باشند که فرش قرمز در مقابل‌شان پهن شود، گفت: اگر در موضع‌گیری‌های خود شجاعت لازم را نداشته باشیم در عمل به طریق اولی نخواهیم توانست در مقابل دشمن مقاومت کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از برخی اظهارنظرها درباره اینکه آمریکا کدخدای دنیا است، گفت: در گفتمان انقلاب و گفتمان امام راحل، آمریکایی‌ها کدخدای دنیا نیستند.

جلیلی با انتقاد از برخی مطالب درباره رویکرد تنش‌زدایی در وزارت خارجه افزود: دفاع از حقوق ملت به معنای تنش نیست ما برای دفاع از حقوق ملت باید مقاومت کنیم. اگر قرار بود براساس رویکرد تنش‌زدایی عمل کنیم باید در دوران جنگ اروند را به آنها تحویل می‌دادیم اما ملت و جوانان مقاومت کردند و حقوق خود را به دست آوردند.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین