امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۹ Saturday, 20 April 2024

حامد حدادی: فعلا به پیشنهاد فنرباغچه فکر نمی‌کنم

حامد حدادی: فعلا به پیشنهاد فنرباغچه فکر نمی‌کنم

 

ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا با ابراز امیدواری برای برگزاری دیدارهای فینال لیگ به بهترین شکل، از جام جهانی به عنوان یک فرصت بزرگ برای تیم ملی ایران صحبت کرد.

 

 
به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینا نیوز به نقل از (ایسنا)، این فصل از لیگ برتر بسکتبال در حالی به فینال خود رسیده که شرایط خاصی دارد. نحوه برگزاری رقابت‌ها به صورت چهار از هفت و حضور بازیکنان بزرگ تیم ملی در ترکیب دو تیم باعث شده با فینال این فصل هیجان و جذابیت بیشتری داشته باشد. یکی از بازیکنانی که این فصل در فینال حاضر است و به گفته خودش انگیزه بالایی برای کسب نخستین قهرمانی در لیگ ایران دارد حامد حدادی است. ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا پس از پنج سال حضور در NBA راهی چین شد و سپس به ایران بازگشته و پیراهن مهرام را به تن کرد. او با مهرام قهرمانی غرب آسیا را جشن گرفت و حالا فینال لیگ را پیش‌رو دارد.

 

 
بهترین پست پنج آسیا این روزها با پیشنهاد فنرباغچه ترکیه نیز مواجه است که به همین دلیل با او گفت و گویی مفصل انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

 

 

 

* فینال لیگ را پیش‌رو دارید. بارها گفته‌ای به دنبال نخستین قهرمان لیگ هستی. وضعیت تیم چطور است؟

 

 
– خدا را شکر همه چیز خوب است و بازیکنان با انگیزه کار می‌کنند و در حال تمرین هستند. آماده می‌شویم تا بتوانیم در فینال بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم و موفق شویم. هیچ کدام از ما از قهرمانی خسته نمی‌شویم و انگیزه بسیار بالایی داریم تا برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم. همیشه قهرمانی شیرین است و برای همین خیلی جدی تمرین می‌کنیم تا آماده شویم. خود من هم انگیزه بسیار بالایی دارم. بعد از یکی، دو روز استراحت با قدرت وارد تمرین شدم و در کنار تیم برای فینال آماده می‌شوم.

 

 

 

* در نیمه‌نهایی هم بازی پرفشاری داشتی.

 

 
– بله. در بازی سوم فشار کار بالا رفت. صمد را نیز در اختیار نداشتیم و فشار زیادی روی من و بقیه بچه‌ها آمد. با این حال خدا را شکر که برنده شدیم و حالا باید برای فینال آماده شویم. تمرین‌های خوبی داریم و کادر فنی نیز نکات لازم را به ما گوشزد می‌کند تا با آمادگی کامل به میدان برویم.

 

 

 

* فینال را چطور می‌بینی؟

 

 
– فینال یک بازی خاص است. نیاز به تمرکز، هوشیاری و دقت بالایی دارد. جای هیچ اشتباهی نیست و شاید یک توپ باعث برد یا باخت شود. این مسابقه تمرکز بالایی نیاز دارد. فینال لیگ است و همه با انگیزه بالا وارد میدان می‌شوند و مطمئناً تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد و در آنالیز خوب کار کند برنده می‌شود. به هر حال مسابقه بزرگی است و باید با شناخت و دقت زیاد به مصاف حریف برویم تا نتیجه‌ بگیریم.

 

 

 

* با توجه به حضور اکثر ملی‌پوشان در ترکیب دو تیم می‌توان گفت فینالی با سطح بالای کیفی شاهد خواهیم بود. نظر خودت چیست؟

 

 
– بله. مطمئناً رقابتی با کیفیت خواهیم داشت، اما باید برای زیباتر شدن مسابقه همه دست به دست هم بدهیم. مطمئناً در کنار عملکرد بازیکنان داوران هم موثر هستند. بازی حساس است و طبیعتاً اشتباه‌ها نیز از طرف همه بالا می‌رود، اما امیدوارم همه چیز خوب پیش برود. شنیده‌ام فینال پارسال حاشیه‌هایی داشته که امیدوارم امسال بدون حاشیه بسکتبال بازی کنیم.

 

 

 

* نحوه برگزاری فینال را چطور می‌بینی؟ خیلی‌ها نگران مصدومیت ملی‌پوشان هستند.

 

 
– من به تصمیم گرفته شده احترام می‌گذارم، اما به نظرم ناعادلانه است. بازی‌های پیاپی برای همه ملی‌پوشان سخت است. هم اکنون دو بازی پیاپی داریم و بعد از سه روز تعطیل هستیم که نمی‌توانیم کار خاصی انجام دهیم. به نظر من می‌توانستیم بین بازی‌های یک روز فاصله داشته باشیم. برای تغییر شهر نیز دو روز استراحت مناسب است. این فشار به همه ملی‌پوشان ضربه می‌زند. هم اکنون صمد مصدوم است. خود من از ناحیه مچ پا درد دارم. همه بازیکنان ملی با آسیب دیدگی‌ مواجه هستند که باید به فکر آنها هم باشیم. امسال هم سال پر مسابقه‌ای داریم باید بازیکنان را حفظ کنیم.

 

 

 

* پتروشیمی را چطور می‌بینی؟

 

 
– پتروشیمی تیم خوبی است. بدون باخت تا این مرحله آمده‌اند. تنها باخت پتروشیمی در فصل کنونی همان فینال غرب آسیا بوده و این تیم تمام مسابقه‌هایش را برده است. به نظر من تغییرات آنها نیز در کارشان موثر است. خارج شدن سهراب‌نژاد از لیست مطمئنا آنها را ضعیف‌تر کرده است، چرا که حامد بازیکن بزرگی است و در این فصل هم عملکرد خوبی برای پتروشیمی داشته است. از طرف دیگر شش بازیکن خارجی جدید گرفته‌اند. در هر حال باید وارد میدان شویم و مبارزه کنیم. به قول آقای هاشمی جام را در رختخواب به ما نمی‌دهند و باید تلاش کنیم.

 

 

 

* از باشگاه دور شویم و به تیم ملی برسیم. تا امروز صحبت زیادی درباره جام جهانی و حریفان نداشته‌ای. گروه تیم ملی را چطور می‌بینی؟

 

 
– به نظر من خیلی خوب است که با بزرگان جهان هم‌گروه هستیم. با توجه به امکانات و مشکلات اقتصادی شانس بازی با تیم‌های همچون برزیل، فرانسه و اسپانیا را نداریم و این فرصتی است که بتوانیم تجربه‌های بزرگ به دست بیاوریم. از طرف دیگر جام جهانی فرصت خوبی است تا با آمادگی کامل وارد بازی‌های آسیایی شویم.

 

 

 

* شنیده شده بازیکنان شاغل در NBA در جام جهانی نیستند. خبر خاصی داری؟

 

 
– فکر نمی‌کنم. همه آنها می‌آیند. برادران گسول که میزبان هستند و باید باشند. آماده هستند و مشکلی وجود ندارد. فکر می‌کنم همه آنها در جام جهانی حضور دارند.

 

 

 

* کدام تیم شانس نخست قهرمانی است؟

 

 

– اسپانیا.

 

* خیلی‌ها از بسکتبال مدال طلای بازی‌های آسیایی را می‌خواهند. با توجه به بی‌توجهی‌ها انگیزه ملی‌پوشان را چطور می‌بینی؟

 

 
– توجهی که ما از آن صحبت می‌کنیم پول و پاداش نیست. احترام گذاشتن است. به همه تیم‌ها احترام می‌گذراند، اما چندین سال است که بسکتبال دیده نمی‌شود. دلیلش را هم نمی‌دانم. ما جز سال 2011 در ووهان همیشه روی سکو بوده‌ایم و واقعاً دلیل بی‌توجهی‌ها را نمی‌دانم. با این حال ما کار خودمان را می‌کنیم. با این که همه مصدوم هستیم و درد داریم، اما برای ایران مبارزه خواهیم کرد.

 

 

 

* در این تابستان تیم ملی همیشه در اردو است. فرصتی برای استراحت هم نداری.

 

 

– به فکر درمان هستم. هنوز با آقای مشحون و آقای بچیروویچ صحبت نکرده‌ام. اما قصد دارم اگر بشود دیرتر وارد اردو شوم و به درمانم برسم. هم اکنون با این بی‌توجهی‌ها انگیزه خودم هم کم شده است. صبح تا شب در اردو هستیم و کسی نمی‌بیند اما چه کار می‌شود کرد. 12 سال است که در تیم ملی هستم و با افتخار کارم را ادامه می‌دهم چون هدفم خوشحالی مردم است.

 

 

 

* در پایان پیشنهادات از فنر باغچه ترکیه چگونه است؟

 

 

– پیشنهادهایی هست، اما تمام تمرکزم به روی فینال است. بعد از آن هم باشگاه‌های آسیا.

 

 

 

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

 

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین