امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۲ Wednesday, 24 April 2024

«حامد صداقتی» شمشیرباز گروگان‌گرفته شده آزاد شد/جزئیات آزادی

«حامد صداقتی» شمشیرباز گروگان‌گرفته شده آزاد شد/جزئیات آزادی

حامد صداقتی، قهرمان شمشیربازی کشورمان که اردیبهشت امسال در استان سیستان و بلوچستان به دست اشرار گروگان گرفته شده بود، پس از ۱۰۸ روز اسارت، صبح امروز طی عملیات نیروهای وزارت اطلاعات در شهرستان خاش آزاد شد تا پایانی باشد بر بیش از سه ماه اضطرابی که خانواده‌اش در دوری از او تحمل کرده‌اند.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، دقایقی پیش، خبر آزادی حامد صداقتی توسط دکتر اسماعیل غنیان، شوهر خاله او که طی این مدت پیگیر کارهای آزادی او بوده تأیید شد.
:
بنا بر این گزارش، قهرمان سابق شمشیربازی کشورمان که اواسط اردیبهشت ماه امسال برای سفر تفریحی به سیتان بلوچستان سفر کرده بود، در یک عملیات به دست عده‌ای از اشرار گروگان گرفته شد. در جریان این گروگان‌گیری محمدعلی غفاری، یکی از همراهان صداقتی به دست اشرار کشته شد و علاوه بر این قهرمان شمشیر بازی، مهدی حسینی، دوست دیگر او نیز به اسارات اشرار درآمد.
:
در حالی که خانواده صداقتی در یکصد روز اخیر به ‌دلیل تهدیدهای گروگان‌گیر‌ها تحت فشار شدید روانی بودند، سرانجام پس از هفته‌ها بی‌خبری، رسانه‌ها بعدازظهر امروز از آزادی این قهرمان شمشیربازی کشورمان و همراهش در شهرستان خاش خبر دادند.

:

409637_134

حامد صداقتی (نفر دوم از سمت راست)
:

برای در جریان قرار گرفتن جرئیات عملیات آزادی صداقتی با دکتر غنیان تماس گرفتیم که ایشان مراحل عملیات آزادی حامد صداقتی را چنین بیان نمودند: «در یکصد و چند روز اخیر که با ماجرای گروگان گرفته شدن حامد درگیر بودیم، هر ده پانزده روز یک بار از سوی گروگان‌گیر‌ها با تماس گرفته می‌شد و آنان خواسته‌های خود را بیان می‌کردند. آن‌ها در مرحله نخست از ما تقاضای پنج میلیون دلار پول نقد داشتند که بار‌ها به آن‌ها توضیح دادیم تهیه پولی معادل ۱۵ میلیارد تومان برای خانواده صداقتی غیر ممکن است، اما آن‌ها همواره با فرستادن فیلم‌ها و عکس‌هایی از حامد در فیس بوک ما را تهدید می‌کردند که معروف‌ترینش‌‌ همان تصویری است که با تیتر «پیش به سوی آن دنیا» برای ما فرستاده بودند.
:
با این حال ما بار‌ها و بار‌ها به آن‌ها توضیح دادیم که تأمین این مبلغ برایمان غیر ممکن است، ولی سرانجام گفتیم که می‌توانیم، ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم. اما آن‌ها مدام با گفتن اینکه بردن حامد و همراهش به آن ‌سوی مرز فقط برای آن‌ها ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داشته، تلاش داشتند به ما بقبولانند که حامد و دوستش را از ایران خارج کرده‌اند. تماس‌هایی هم که غالبا با ما گرفته می‌شد، با کد پاکستان و افغانستان بود و با اینکه تماس‌های تلفنی از سوی مأموران وزارت اطلاعات رهگیری می‌شد، هر بار به دلیلی نمی‌شد محل اختفای آن‌ها را پیدا کرد.
:
در آخرین تماس اشرار که حدود دو هفته پیش بود، به‌ آن‌ها گفتم که خانه ‌خودم و آقای صداقتی را می‌فروشم تا مبلغی بیشتر از ۲۰۰ میلیون تهیه کنم؛ اما برای پرداخت این مبلغ باید صدای حامد را بشنوم تا از زنده بودن او اطلاع حاصل کنم. اما این درخواست من با مقاومت عجیب آن‌ها همراه شد و همین شک ما را زیاد کرد که شاید آن‌ها این دو را از مرز بیرون نبرده باشند.
:
سرانجام قرار شد گروگان‌گیران فیلمی از این دو تن تهیه کنند و برای اطمینان به ما بدهند که درست در روز گذشته در حالی که آن‌ها در حال آپلود فیلم در فیس بوک بودند، مأموران وزارت اطلاعات جای آن‌ها را تشخیص دادند و این دو تن را دستگیر کردند.
:
با دستگیری این دو معلوم شد که محل نگهداری گروگان‌ها در‌‌ همان نزدیکی شهرستان خاش است که به سه ماه پیش به حامد و دوستانش حمله شده بود و آن‌ها گروگان‌ها را در ۱۰ کیلومتری محل درگیری در اتاقکی بالای کوه نگهداری می‌کردند و حتی از نگهبان غیربومی برای محافظت از آن‌ها استفاده می‌کردند تا لو نروند.
:
اما با لو رفتن محل گروگان‌گیر‌ها، در حالی که مأموران وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، آماده انجام عملیات آزادسازی بودند با پادرمیانی با ریش سفید‌ها و امام جمعه، قرار شد تا مسأله با ریش‌سفیدی حل شود و کار به عملیات نکشد که همین‌ طور هم شد و حامد و دوستش، صبح امروز آزاد شدند و ما توانستیم با او صحبت کنیم و آقای حسینی هم با خانواده‌اش صحبت کرد و حالا رهسپار خاش هستیم تا حامد را تحویل بگیریم».
:
دکتر غنیان در پایان این گفت‌وگو، تشکر ویژه‌ای از مأموران وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی کرد که در جریان این آزادسازی همه تلاش خود را به کار بستند و دل چند خانواده را شاد کردند.
:
دقایقی پیش هم علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تأیید آزادی حامد صداقتی و مهدی حسینی گفت: «به دنبال یک سلسله عملیات اطلاعاتی و امنیتی حساب شده از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) و مشارکت مطلوب معتمدان و ریش سفیدان محلی، «حامد صداقتی» و همراه وی و شماری دیگر از عوامل گروگانگیر، صبح امروز آزاد شدند و به آغوش کشور بازگشتند».
:
گفتنی است، دهم اردیبهشت ماه امسال، حامد صداقتی، قهرمان شمشیرباز کشور و همراه وی که با خودرو شخصی در حوالی شهرستان مرزی خاش در حال رفت و آمد بودند، با تیراندازی افراد مسلح نا‌شناس روبه رو شده و ربوده شدند که در این حادثه یک تن از سرنشینان کشته و دو تن هم گروگان گرفته شدند.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین