امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۲ Friday, 19 April 2024

حجت الاسلام اژه ای: مشخص نيست زنجانی، پول‌ها را چه کار کرده است

حجت الاسلام اژه ای: مشخص نيست زنجانی، پول‌ها را چه کار کرده است

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به پرونده اتهامی بابك زنجانی گفت: این متهم در زمان دادسرا همکاری لازم را نمی‌کرد و تا آخر هم مشخص نشد که پول‌ها را چه کار کرده است.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود با خبرنگاران در این‌باره، گفت: در پی اولویت دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد در داخل و خارج از قوه قضائیه از نشست قبلی سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران تاكنون 4 نفر از وکلای متخلف که رشوه به کارمندان داده بودند یا تخلفات دیگری داشتند، بازداشت شدند.
:
محسنی اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه ساماندهی موسسات اعتباری و شرکت‌های تعاونی کماکان در دستور کار دولت، بانک مرکزی و قوه قضائیه است، گفت: مجدداً به این موسسات گفته شده باید تحت نظارت بانک مرکزی و قانون فعالیت کنند. به آنها فرصتی داده شده تا در این رابطه اقدام کنند و چنانچه این اقدامات را انجام ندهند با مشکل مواجه می‌شوند.
:
محسنی اژه‌ای اظهار کرد: 5 نفر از کسانی که در فتنه 88 فعالیت داشتند که بعضی از آنها در خارج بودند و برگشتند و بعضی هم در داخل بودند، پرونده‌شان به دادگاه رفت و محکوم شدند. محسنی اژه‌ای با بیان این‌که این افراد به حبس محکوم شده‌اند، گفت: حکم صادره بدوی و قابل اعتراض است. محسنی اژه‌ای از بیان جزئیات حکم این افراد خودداری کرد اما خبر داد كه در همین رابطه برخی از افراد جدیدی که مسائل‌شان روشن شد نیز ممنوع‌الخروج شدند.
:
وی با اشاره به تشکیل پرونده برای برخی افراد در این‌ رابطه‌، اظهار کرد: افرادی که در خارج از کشور هستند موضوع به آنها ابلاغ می‌شود و اگر نیایند به صورت غیابی محاکمه می‌شوند. سخنگوی قوه قضائیه گفت: در این رابطه برای یک فرد دیگر نیز کیفرخواست صادر شده است. محسنی‌اژه‌ای گفت: بعضی از افرادی که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و توهین به افراد یا نهادها می‌کردند توسط پلیس فتا بازداشت شدند.
:
محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در پرونده آقای بقایی برخی اعلام کردند که وی اموالی را از کشور خارج کرده و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرده است، آیا این موضوع صحت دارد؟ بیان کرد: اگر کسی درباره‌ محتویات پرونده قضایی که مطرح است مطالبی را بازگو کند خلاف قانون انجام داده است و تا زمانی که پرونده به مراحل نهایی یا نیمه نهایی نرسد نمی‌توان درباره‌ آن صحبت کرد.
:
وی افزود: من از جزییات پرونده وی اطلاع ندارم و اگر هم اطلاع داشته باشم از بیان آن معذورم.

:

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوال دیگری درباره‌ این که تعدادی از نمایندگان مجلس مدعی شدند که میلیاردر نفتی در زندان نیست و روند رسیدگی به پرونده وی به کندی پیش می‌رود و خواستار ملاقات با وی شده‌اند، اظهار کرد: من تا حالا نشنیدم که نماینده‌ای گفته باشد که وی در زندان نیست و این که بیان شده کار قابل توجهی در این پرونده انجام نشده است من نمی‌دانم منظورشان چیست؟
:
وی ادامه داد: انصافا از زمانی که وی بازداشت شده و تا الان اقدامات سنگینی انجام شده و شاهد این مدعا کیفرخواستی است که برای وی صادر شده است. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: این متهم در زمان دادسرا همکاری لازم را نمی‌کرد و تا آخر هم مشخص نشد که پول‌ها را چه کار کرده است، البته اقدامات فوق‌العاده‌ای‌در داخل و خارج برای ردیابی پول‌ها انجام شده است. چند بار هیات‌هایی به کشورهای خارجی در این زمینه اعزام شده‌اند.
:
محسنی اژه‌ای خطاب به وکلایی که می‌خواهند وکالت پرونده میلیاردر نفتی را بر عهده بگیرند گفت: این وکلا حتما باید برای تحقیقات و بازجویی‌هایی که در این پرونده انجام می‌شود وقت بگذارند. این طور نباشد که در کنار این پرونده، پرونده‌ دیگری را بر عهده بگیرند، بلکه آنها باید روزی 7 الی 8 ساعت پرونده را مطالعه کنند. در واقع اگر آنها می‌خواهند حق‌الوکاله میلیاردی بگیرند واقعا باید بر روی پرونده وقت بگذارند.
:
معاون اول قوه قضاییه درباره‌ فروش فرودگاه قشم و تخلفات مالی آن نیز گفت:‌ حجم تخلفات این پرونده را نمی‌دانم. اکنون پرونده مطرح رسیدگی است و دو سه نفر در آن بازداشت شده‌اند ولی در مرحله دادسراست. پرونده هنوز به دادگاه نرفته و صدور قرار نهایی انجام نشده است.
:
وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت متهمان پرونده‌ موسوم به دکل گمشده گفت: نمی‌دانم تعبیر گمشده در این باره درست است یا نه. آنچه مسلم است این که گزارش‌هایی انجام و پرونده در دادسرای تهران تشکیل شده است. محسنی اژه‌ای با بیان این که در این رابطه فعلا یک نفر بازداشت است افزود: همچنین از افرادی تحقیق شده و اطلاعاتی که در اختیار قرار داده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این اطلاعات باید تطبیق داده شود.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین