امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۴ Thursday, 25 April 2024

حماس: ما سه نوجوان اسرائیلی را کشتیم

حماس: ما سه نوجوان اسرائیلی را کشتیم

یکی از مسئولان بلندپایه حماس اعلام کرد اين گروه حماس در ربودن 3 نو جوان اسرائیلی و کشتن آنها در منطقه الخلیل که در ماه ژوئن اتفاق افتاد، دست داشته است.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، به  نقل از العربيه، این اولین اظهارات گروه حماس به دست داشتن در حادثه به قتل رساندن سه جوان اسرائیلی است. در ماه ژوئن سه نوجوان اسرائیلی که یکی از آنها تابعیت آمریکایی توسط گروهی مسلح ربوده شدند و پس از یک هفته پیکر بی جانشان در منطقه الخلیل پیدا شد. قتل سه نوجوان اسرائیلی پس از ربودن آنها باعث افزایش خشونت‌ها بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها شد. این خشونت‌ها به جنگ اخیر در غزه منجر شد.
:
به گزارش خبرگزاری رویترز، صالح العاروری، یکی از مقام های بلند پایه حماس از کرانه باختری رود اردن که اکنون در ترکیه به سر مي‌برد، در کنفرانسی در استانبول، ادعای اسرائیلی‌ها مبنی بر دست داشتن حماس در ربودن سه نو جوان اسرائیلی و قتل آنها را تایید کرده است.

:

العاروری هنگام سخنرانی در جمع فرستادگان اتحادیه بین المللی علمای مسلمان، با اشاره به حادثه ربوده شدن سه نوجوان اسرائیلی اظهار داشت: برخی آن حادثه را یک توطئه تلقی کردند در صورتی که سه نوجوان اسرائیلی به وسیله گردان های قسام ربوده شدند.
:
وی خطاب به فرستادگان “اتحادیه بین المللی علمای مسلمان: افزود: “این عملیات توسط برادران شما در گردان های “عزالدین القسام” در حمایت از زندانیان فلسطینی داخل زندانهای اسرائیل که در اعتصاب غذا بودند انجام شد”. گردان های غزالدین قسام شاخه نظامی گروه فلسطینی حماس است. اسرائیل حماس را به دست داشتن در کشتن این سه نوجوان اسرائیلی متهم کرد و پس از آن حدود یک هزار فلسطینی را بازداشت کرد.
:
به دنبال بحرانی شدن اوضاع در کرانه غربی، بازداشت شدگان فلسطینی در زندان های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زدند. سه هفته پس از حادثه کشته شدن سه نوجوان اسرائیلی، محمد ابوخضیر نوجوان فلسطینی 16 ساله توسط شماری از تندروهای یهودی ربوده شد. یهودیان تندرو پس از شکنجه این نوجوان او را کشته و جسدش را سوزاندند.
:
پس از این رویدادها حماس چندین موشک به سوی اسرائیل پرتاب کرد و در پی آن اسرائیل حملات هوایی خود به غزه را آغاز کرد که طی آن بیش از 2 هزار فلسطینی کشته و چند هزار تن زخمی شدند. در مقابل دیگر 64 سرباز اسرائیلی در این جنگی که هنوز ادامه دارد به دست حماس کشته شدند.

./.

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. • دستور به بنی اسرائیل: بدون اثبات جرم قتل و جرم فساد، نفسي را كشتن عين قتل نسل است (سوره مائده آيه 32).
    • چرا کسی گوشش به این آیات نورانی بدهکار نیست. از بنی اسرائیل گرفته تا بنی آدم؟ چون آدم و حوا، قابيل قاتل را روز اول ملامت نكردند. چون خود اولین خطاکار بودند. ادامه اين سکوت، هنوز هم از هابيل و هابيليان هر قوم و هر نژادی قرباني می گیرد.
    • ما هم حق نداریم آدم و حوا و فرزندان ایشان را ملامت کنیم! آنها را نامومن و ناآگاه و خود را عالم و مومن بدانیم. چرا که ایشان فقط یک گزینه برای امتحان شدن داشتند و متاسفانه سه نفر از ایشان مردود شدند. مطمئنا اگر حدود 7 میلیارد انسان عصر حاضر و کم و بیش در اعصار دیگر در برابر همین دو امتحان ساده (شکم و زیرشکم) قرار بگیرند جز چند نفس زکیه بقیه در فهرست مردودین خواهند بود. در عوض، در این فهرست بلند و بالا مجرمینی را خواهیم یافت که جرمشان نه یک گناه ساده که گناه مرکب است.
    • مسلمانان وظیفه دارند مو به مو این آیات را اجرا بکنند اگرچه بظاهر به ضررشان باشد. فرق ما با دیگران در همین است. گناه گناه است. افتخار به گناه جرم است. توجیه گناه عذر بدتر از گناه است.

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین