امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۲ Friday, 19 April 2024

خبر وزیراقتصاد از اصلاح بودجه با نفت 40 دلار

خبر وزیراقتصاد از اصلاح بودجه با نفت ۴۰ دلار

در مدت دو سال 10 درصد تولیدات با کاهش روبه‌رو شده بود ولی در 6 ماه نخست سال جاری چهار درصد تولیدات رشد کرده و در تلاش هستیم نرخ رشد تولید را به نرخ مثبتی برسانیم.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: لایحه بودجه براساس فروش نفت به قیمت 70 دلار تدوین شده است ولی اکنون در حال اصلاح این لایحه به 40 دلار هستیم.
:
به گزارش فارس، علی طیب‌نیا صبح امروز در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشورمان اظهار کرد: گمان می‌کردیم که وضعیت اقتصادی روند آرامی را پیش گرفته و مطلوب شده است زیرا توانستیم نرخ تورم را از 40 درصد به 16 درصد برسانیم.
:
وی افزود: در مدت دو سال 10 درصد تولیدات با کاهش روبه‌رو شده بود ولی در 6 ماه نخست سال جاری چهار درصد تولیدات رشد کرده و در تلاش هستیم نرخ رشد تولید را به نرخ مثبتی برسانیم.
:
وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه پیش بینی‌ها حاکی از آن است که رشد تولید در صنعت به نرخ مطلوبی برسد، تصریح کرد: در حال حاضر صنایع خودرو و پتروشیمی با رشد 50 درصدی روبه‌رو بوده که رشد قابل ملاحظه‌ای است.
:
وی اضافه کرد: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی بزرگ توانسته‌اند به رشد مطلوبی برسند ولی صنایع کوچک هنوز نتوانسته‌اند به وضعیت مطلوبی دست یابند که امیدواریم به زودی بنگاه‌های کوچک نیز بتوانند به رشد مناسبی در تولید برسند.
:
طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خویش به وضعیت فروش نفت اشاره و تصریح کرد: صادرات نفت از 2.4 میلیون بشکه به یک میلیون رسیده است و تنها کشورهایی از ما نفت خریداری می‌کنند که آمریکا به آنها اجازه داده باشد.
:
وی با اشاره به میزان فروش نفت به کشورهای خاص گفت: آمریکا برای این کشورها رنج معینی تعیین کرده است و تنها به همان میزان از ما نفت خریداری می‌کنند.
:
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در 6 ماه نخست سال جاری نفت به طور متوسط به قیمت 105 دلار به فروش می‌رسید ولی اکنون این نرخ در حال رسیدن به 40 دلار است و کسی نمی‌داند تا چه میزان قیمت نفت کاهش خواهد یافت و گمانه‌زنی‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد.
:
وی با اشاره به لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه بر اساس فروش نفت به قیمت 70 دلار تدوین شده است ولی اکنون در حال اصلاح این لایحه به 40 دلار هستیم.
:
وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از این وضعیت دشوار به سلامت عبور کنیم، لازم است که هزینه‌های زائد را حذف و برخی از طرح‌ها را متوقف کنیم.
:
طیب‌نیا با اشاره به اعتراف وزرای نفت کشورهای عربی در ارتباط با کاهش قیمت نفت بیان کرد: این کاهش قیمت‌ها تنها به خاطر ایران و روسیه در منطقه صورت گرفته است.
:
وی با بیان اینکه کشورمان در مذاکرات همواره بر موثر نبودن تحریم‌ها تاکید داشته است تصریح کرد: دشمن نیز برای زیر فشار گذاشتن ایران با کاهش قیمت نفت چنین شرایطی را ایجاد کرده است.
:
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ضرورت حمایت علما در شرایط کنونی گفت: اختلافات مجلس، دولت و مسئولان به نظام ضربه می‌زند در صورتی‌که اگر همه باهم باشند می‌توانیم از این بحران به سلامت عبور کنیم.
:
وی با تاکید بر اینکه به بن‌بست رسیدن دولت ضربه اساسی به نظام است اظهار کرد: مردم به این دولت امید بسته‌اند و ناامید کردن مردم ضربه اساسی به نظام می‌زند.
:
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین