امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰ Saturday, 20 April 2024

خسرو معتضد: احمدی‌نژاد در تاریخ ماندگار شدند

خسرو معتضد: احمدی‌نژاد در تاریخ ماندگار شدند

معتضد می گوید: روحیه سخت گیری در مورد سیاست خارجی دکتر احمدی نژاد ستودنی بود.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) صبح پنج شنبه با حضور احمدی نژاد و برخی وزرای دولت سابق برگزار شد. در این نشست خسرو معتضد مورخ و استاد تاریخ سخنرانی کرد که بخش هایی از آن را در ادامه به نقل از سایت دولت بهار، رسانه نزدیک به طیف احمدی نژاد بخوانید؛
:
*اسم هایی که در تاریخ ماندگار شده، محدود است. اما در مورد شخصیت های مؤثر و مردمی اسم ها در تاریخ ماندگار است، هرچند همیشه بر علیه آنها جوسازی کرده اند، در مورد قوام السلطنه وقتی برای عمل قلب به خارج از کشور سفر کرد، گفتند فرار کرده در حالیکه آذربایجان امروز مدیون قوام السلطنه هستند. در مورد مرحوم  مصدق هم چون مردمی بود مدام جوسازی می کردند و شخصیت او را تخریب می کردند. آقای دکتر احمدی نژاد آمد و رفت و انصافاً زحمت کشید که در تاریخ ماندگار شد. همین مسکن مهر، که مردم با درآمد بسیار کم در سراسر کشور صاحب خانه شدند. این کار در تاریخ ماندگار شد.
:
*روحیه سخت گیری در مورد سیاست خارجی دکتر احمدی نژاد ستودنی بود. همین چند روز پیش یک خانم خبرنگار  ایتالیایی  منزل من  بود، می گفت سخت گیری  دکتر احمدی نژاد باعث شد اینها الان بیایند بنشینند و مذاکره کنند. اگر آن سخت گیری نبود اینها نمی  آمدند و مذاکره به هیچ نتیجه ای نمی رسید. د
:
*شما باور میکنید هرجا ایران به کشورهای غربی ا عتماد کرد، به ایران خیانت کردند. همین فرانسه اعتماد کردیم و  خیانت کرد؛ در عهدنامه گلستان و ترکمنچای فرانسه به ایران خیانت کرد. در جنگ به نفع روس ها، پشت ما را خالی کردند و ما شکست خوردیم.
:
*امام اتکا نفس را به ما برگرداند. همین آمریکا در ۱۹۲۴ طرحی تهیه کرد که ایران باید به هفت کشور تجزیه شود. اولین کسی که مخالفت کرد شهید مدرس بود. دومین مخالف مصدق بود که در مجلس گریه کرد و گفت خدایا افسران ما بجای اینکه از وطن دفاع کنند، طرح انجمن های ایالتی و ولایتی را مطرح میکنند. سومین نفر امام خمینی (ره) بود. دوباره آمریکایی ها این طرح را آوردند تا به ایران تحمیل کنند. ساعت ۳ بعد از نصف شب بردند مجلس سنا تصویب کنند و روز بعد آمدند مجلس شورا. یکی دو نفر تا آمدند حرف بزنند زدند توی دهنشان. امام خمینی چند روز بعد آن سخنرانی معروف را در  باره کاپیتالسیون ایراد کردند و جلوی این طرح ایستادند. بنابراین این مبارزه ای که امام شروع کرد چه در داخل و چه در خارج کار بی سابقه ای بود. در مقابل کاپیتالیسیون ایستادند. انقلاب ایران  اتکاء نفس را به ملت برگرداند.
:
*درشبی که عراق به ایران حمله کرد، امام گفتند یک دیوانه آمد سنگی زد و فرار کرد. گفتند عجب آرامشی،  عجب صلابتی دارد این مرد.
:
*من بارها به دانشگاه ایرانیان آمده ام. چه اشکالی دارد یک رئیس جمهور یک دانشگاه درست کند. این دانشگاه ایرانیان بسیار عالی است. من در برخی جلسات آن شرکت کرده ام. جلسات بسیار عالی و پرمحتواست. چه اشکال دارد در این  دانشگاه در مورد علوم مختلف، تاریخ و … تحقیقات انجام شود؟  این ملت مستقل است و این ملت نباید دست به سمت آمریکا دراز کند که گندم بده. این ملت باید مستقل بماند.
:
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین