امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳ Saturday, 20 April 2024

دستورالعمل پخش امواج بزودی تدوین می‌شود

دستورالعمل پخش امواج بزودی تدوین می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: محیط زیست با تصویب دولت از پرداخت هزینه دادرسی دعاوی حقوقی معاف شد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز ، دکتر معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهوری روز یکشنبه در نخستین نشست خبری خود که در سی و نهمین روز حضورش به عنوان ریاست سازمان محیط زیست برگزار شد با اشاره به این که برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران و 7 کلانشهر احیا می‌شود اظهار داشت: اولین جلسه کمیته اجرایی کاهش آلودگی هوای تهران بزودی با حضور بنده برگزار می‌شود.

 

وی تاکید کرد: در عین حال تا کنون نیز 2 جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استانی برگزار شده است.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که منشا بخشی از آلودگی هوای تهران ریزگردهای عربی است افزود: در عین حال بخشی از آلودگی هوا منشا داخلی و محلی دارد که از جمله می‌توان به برداشت بی‌رویه از معادن، خشک شدن تالاب‌ها و ساخت‌سازها اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه استانداردهای آلایندگی خودروها باید ارتقا یابد، تاکید کرد: وزیر نفت شخصا پیگیر وضعیت بنزین و کیفیت آن است.

 

رییس سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به مشکلات زیست محیطی کشور عنوان کرد که تاخیر هشت ساله را نمی‌توان ظرف چند ماه جبران کرد.

 

وی در خصوص خروج مینی‌بوس‌های فرسوده نیز گفت: خروج مینی‌بوس‌های فرسوده تهران قرار بود با کمک شهرداری و محیط زیست اجرایی شود که این اتفاق عملا رخ نداد که امیدواریم با تشکیل کمیته کاهش آلودگی هوای تهران این موضوع پیگیری شود.

 

ابتکار همچنین خبر داد که فردا دوشنبه برای بررسی وضعیت محیط زیست اصفهان به ویژه زاینده رود به اصفهان سفر می‌کند.

 

وی در خصوص آب شرب تهران نیز گفت: مسوولیت اصلی این بخش با وزارت بهداشت است ولی سازمان محیط زیست هم در این زمینه ورود کرده و پیگیر ماجراست و گزارشی نیز در این خصوص تهیه و ارایه خواهیم کرد.

 

مشکلات محیط بانان بزودی برطرف می‌شود

تدوین دستورالعمل پخش امواج؛ بزودی

ابتکار در خصوص بودجه سازمان محیط زیست نیز با اشاره به این که پیگیر افزایش بودجه سازمان هستیم تاکید کرد: در خصوص دیه محیط بانان و مشکلات مالی آنها نیز امیدواریم با رویکرد مثبت نمایندگان مجلس در بازنگری بودجه این مشکلات به طور عاجل برطرف شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان محیط زیست تا کنون در بحث امواج ورود نکرده بود در عین حال اعلام کرد: دستورالعمل پخش امواج به زودی تدوین می‌شود.

 

به گفته رییس سازمان محیط زیست، دکل‌های ارسال امواج جدید در تهران بدون مجوز شهرداری دیگر احداث نمی‌شود و دکل‌های قبلی که ضوابط را رعایت نکرده باشند قلع و قمع می‌شوند.

 

ابتکار تاکید کرد: هر دستگاهی که موج می‌فرستد اگر قانون را رعایت نکند باید با آن برخورد شود.

 

وی با اشاره به این که تجمیع دکل‌های مخابراتی و ارسال امواج در پایتخت در دستورکار قرار گرفته است تصریح کرد: دکل‌ها از مناطق مسکونی باید 50 متر و از محیط‌های حساس مانند مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها 100 متر فاصله داشته باشد.

 

وی در خصوص صندوق ملی محیط زیست نیز گفت: بزودی هیات مدیره صندوق معرفی می‌شوند و ما نیز پیگیر بودجه آن هستیم.

 

ابتکار خاطرنشان کرد: آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و ریزگردها، فقدان منابع آبی و احیای تالاب‌ها مهمترین اولویت‌های سازمان محیط زیست است.

 

 

لغو مصوبات دولتی مغایر محیط زیست

تدوین دستورالعمل باغ‌وحش‌ها و نگهداری حیوانات بزودی

پروژه احیای ببر سیبری به نفع کشور نیست

رییس سازمان محیط زیست همچنین خبر داد: کارگروه ویژه‌ای برای بررسی مصوبات مغایر محیط زیست در دولت قبل تشکیل شد و تا حد امکان این مصوبات لغو می‌شود.

 

ابتکار در بخش دیگری از سخنانش گفت: پروژه احیای ببر سیبری به نفع کشور نیست و درخصوص ببر سیبری در عمل انجام شده قرار گرفتیم.

 

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد گونه‌های در معرض تهدید در کشور باید به وضعیت آنها رسیدگی کنیم و قطعا فرصتی نیست که به مسائل تشریفاتی مانند احیای گونه‌های منقرض شده بپردازیم.

 

رییس سازمان محیط زیست همچنین در خصوص وضعیت باغ وحش‌ها نیز اظهار کرد: دستورالعمل باغ‌وحش‌ها و نگهداری حیوانات بزودی بازنگری می‌شود.

 

سازمان محیط زیست با احداث جاده در جنگل ابر همچنان مخالف است

وی در ادامه در خصوص احداث جاده در جنگل ابر نیز گفت: حدفاصل گرگان تا آزادشهر 4 جاده به منطقه شاهرود وجود دارد و نیازی به احداث جاده جدید نیست. اما در دوره‌ای به دلیل فشارهای سیاسی و استانی اعلام شد که جاده جنگل ابر می‌خواهد احداث شود که ما هم مخالف آن بودیم و پس از آن هم مصوب شد که بهسازی مسیر فعلی به شکل جاده روستایی انجام شود که قطعا اگر تخلفی در این خصوص صورت گرفته است پیگیری می‌شود.

 

ابتکار در عین حال گفت: سازمان حفاظت محیط زیست همچنان با احداث جاده در جنگل ابر مخالف است.

 

پتروشیمی بندر امام به دلیل آلایندگی جریمه شد

وی در خصوص آلودگی پتروشیمی بندر امام نیز گفت: این واحد برای ارتقای استانداردهای زیست‌محیطی خود باید اقدام کند و قطعا سازمان حفاظت محیط زیست به طور جدی با هرگونه آلودگی که به محیط زیست، طبیعت و دریا برخورد می‌کند.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که برای جریمه آلودگی پتروشیمی بندر امام در استان خوزستان اقدام شده است افزود: در عین حال طی 3 هفته آینده نیز برای بررسی مشکلات این استان به خوزستان سفر خواهم کرد.

 

نمی‌گویم هر کاری که در دولت هفتم و هشتم انجام شد به نفع محیط زیست بود

سومین گزارش وضعیت محیط زیست کشور تهیه می‌شود

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد دولت‌های هفتم تا دهم گفت: نمی‌گویم هر کاری که در دولت هفتم و هشتم انجام شد به نفع محیط زیست بود اما در سال‌های اخیر با یک سری مسایلی مواجه شدیم که برای ما معضلات ملی ایجاد کرد.

 

ابتکار با تاکید بر این که مسایلی که مطرح شد به هیچ وجه سیاسی‌کاری نیست افزود: نمی‌خواهم عوام فریبی کنم اما حل معضلاتی که طی این سال‌ها رخ داده است زمان‌بر است.

 

وی از تدوین 2 گزارش عملکرد زیست‌محیطی کشور در دولت هفتم و هشتم خبر داد و گفت: گزارش سوم وضعیت محیط زیست کشور نیز در دولت یازدهم با تاخیری 8 ساله تهیه خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که حکمرانی مطلوب محور اول برنامه‌های بنده است، افزود: محیط زیست قصد رقابت با سازمان‌ها را ندارد و در سطح برنامه‌ریزی عمل می‌کند.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بخش صنعت باید به این ضرورت برسد که هزینه‌های محیط زیست را احصا کرده و هزینه‌های پنهانی را مشخص کند.

 

وی با اشاره به این که حساب‌های ملی باید سبز شود خاطرنشان کرد: اگر یارانه‌ای را برای چرای دام می‌دهیم باید ارزش خیلی چیزها از جمله خاک را مشخص کنیم.

 

به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای تهیه یک کیلوگرم گوشت 15 هزار لیتر آب مجازی مصرف می‌شود که این امر در محاسبات قیمتی در نظر گرفته نمی‌شود از سوی دیگر برای کشوری که ذخایر جنگلی آن رو به نابودی است و با مشکل آب مواجه است واردات چوب عملا به نوعی واردات آب به کشور است.

 

آتش‌سوزی اخیر جنگل گلستان مهار شد

وی در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌ها گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌های ویژه‌ای برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌های تحت حفاظت دارد و در این راستا آموزش‌هایی نیز ارایه شده است.

ابتکار به آتش‌سوزی اخیر در پارک ملی گلستان اشاره کرد و با اشاره به این که لحظه به لحظه پیگر این آتش‌سوزی از طریق پیامک است افزود: خوشبختانه این آتش‌سوزی مهار شده است و آتش‌سوزی قبلی نیز خیلی جدی نبوده است.

 

ارزیابی زیست‌محیطی جدی گرفته شود

وی با اشاره به این که باید ارزیابی زیست‌محیطی جدی گرفته شود افزود: خسارت پروژه‌های فاقد ارزیابی زیست‌محیطی و دارای ارزیابی ضعیف زیست‌محیطی به کشور بسیار زیاد بوده است و دیگر نباید این مسایل تکرار شود.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آزادراه تهران – شمال و تخریب جنگل‌های منطقه برای ویلاسازی گفت: متاسفانه تغییر کاربری در این مناطق با هماهنگی‌های محلی به راحتی انجام می‌شود که باید جلو این کار گرفته شود و با توجه به شیب تند جنگل‌های شمال امکان کاشت مجدد درخت در آنها وجود ندارد لذا نظر سازمان محیط زیست تاکید بر حفاظت طبیعی از این جنگل‌هاست.

 

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین