امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۳ Thursday, 25 April 2024

دیدار رییس‌جمهور با وزیرخارجه چین

دیدار رییس‌جمهور با وزیرخارجه چین

دکتر روحانی همچنین همکاری ایران و چین را در مسائل مهم منطقه‌ای مورد تاکید قرار داد و گفت: شرایط کنونی و تحولات منطقه ایجاب می کند دو کشور رایزنی‌ها و همکاری خود را هرچه بیشتر افزایش دهند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت راهبردی همکاری‌های تهران – پکن در توسعه و امنیت منطقه‌ای، گفت: چین از آغاز، همکاری‌های بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته و امروز به مقطعی رسیده‌ایم که باید این روند را به سمت همکاری راهبردی در تمام زمینه‌ها هدایت کنیم.
:
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر “حسن روحانی”، عصر یکشنبه و در دیدار “وانگ ای”، وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، با بیان اینکه “جمهوری اسلامی ایران تاریخچه روابط خوب چین و ایران را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز فراموش نمی‌کند”، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری چین و در قالب مذاکرات با ۱+۵ بتوانیم هر چه سریع‌تر شاهد توافقی جامع باشیم که علاوه بر تأمین حقوق ملت ایران، زمینه تفاهم و همکاری‌های بین‌المللی را افزایش دهد.
:
رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اگر اراده سیاسی کافی در طرف مقابل وجود داشته باشد، می‌توان در زمان نزدیک به توافق نهایی دست یافت و حضور موثر چین این فاصله را کوتاه‌تر می‌کند.
:
دکتر روحانی همچنین همکاری ایران و چین را در مسائل مهم منطقه‌ای مورد تاکید قرار داد و گفت: شرایط کنونی و تحولات منطقه ایجاب می کند دو کشور رایزنی‌ها و همکاری خود را هرچه بیشتر افزایش دهند .
:
رییس جمهوری، مقطع کنونی را از لحاظ ایجاد امنیت و ثبات در منطقه و نیز لزوم برقراری روابط راهبردی ، مقطع بسیار مهم و حساسی برای دو کشور توصیف کرد و گفت: برای برقراری و حفظ امنیت پایدار در آسیا و به‌ویژه خاورمیانه و مقابله با تروریسم، افراطی‌گری و مداخله‌های نابجای برخی قدرت‌ها، باید روابط راهبردی دو کشور در راستای منافع دوجانبه و کل منطقه بیش از پیش افزایش یابد.
:
دکتر روحانی با تاکید بر اراده دو کشور و مذاکرات خود با همتای چینی در جهت توسعه همکاری‌های راهبردی، اظهار داشت: در زمینه‌های مهم صنعتی، علمی، تکنولوژیکی ، توریسم، توسعه راه‌آهن و بنادر، انرژی، فن‌آوری‌های نو و کشاورزی و همچنین همکاری‌های بانکی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند موجب تحرک مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین شود.
:
به گزارش ایسنا، “وانگ ای”، وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رییس‌جمهور کشورش به دکتر روحانی و با تاکید بر اهتمام پکن نسبت به ایجاد روابط عمیق و مستحکم با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: چین مصمم است سطح همکاری‌ها و مناسبات خود را در همه زمینه‌ها با ایران به سطح همکاری‌های راهبردی و دراز مدت ارتقاء دهد.
:
وی همچنین با اشاره به سفر آتی رییس‌جمهور چین به جمهوری اسلامی ایران، گفت: این سفر با توجه به اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده است می‌تواند در توسعه روابط دو کشور تاثیر تاریخی داشته باشد.
:
وزیر امور خارجه چین در ادامه با اشاره به اراده ایران برای فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای و تلاش برخی کشورها برای ایجاد مانع در مسیر توسعه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران و جناب‌عالی بارها به جامعه بین‌المللی تاکید کرده‌اید که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و این رویکرد در حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران بسیار موثر است.
:
وانگ اظهار امیدواری کرد که، “مذاکرات اخیر هر چه زودتر به توافق جامع بیانجامد تا این مسئله دخالت‌های خارجی را در مسیر توسعه ایران رفع کند و تهران به عنوان کشور بسیار مهم در صحنه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هر چه بیشتر نقش‌آفرینی کند.”
:
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین