امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۷ Friday, 19 April 2024

رئیس جمهور: فجایع شرم‌آور بوکوحرام، وجدان بشری را متاثر کرده است

رئیس جمهور: فجایع شرم‌آور بوکوحرام، وجدان بشری را متاثر کرده است

رییس جمهوری با اشاره به گسترش تروریسم در منطقه خاورمیانه و آفریقا گفت: فجایع شرم‌آوری که توسط گروه‌های تروریستی نظیر «بوکوحرام» انجام می‌شود، وجدان بشری را در سرتاسر جهان متأثر کرده است.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کنیا با تأکید بر اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری جدی کشورهاست، گفت: متأسفانه بسیاری از گروه‌های تروریستی به نام دین و اسلام فعالیت می‌کنند، اما افکار و رفتار آنها هیچ سنخیتی با مبانی اسلام ندارد.رییس جمهوری به ناامنی‌های ایجاد شده توسط دزدان دریایی سومالیایی اشاره کرد و گفت: باید از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اطلاعاتی به یکدیگر کمک کنیم تا زمینه‌های فعالیت گروه‌های تروریستی را از بین ببریم.
:
روحانی کنیا را کشوری مهم و تأثیرگذار در شرق قاره آفریقا دانست و گفت: روابط با نایروبی همواره برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت داشته است و باید تلاش کنیم در همه زمینه‌ها مناسبات فی‌مابین گسترش پیدا کند.رییس جمهوری با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های اقتصادی کنیا، اظهار امیدواری کرد تا حضور سفیر جدید کنیا منجر به تعمیق همکاری‌ها به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی شود.
:
روحانی با بیان اینکه همکاری‌ در عرصه‌های علمی و گردشگری می‌تواند در دستور کار کمیسیون مشترک دو کشور قرار گیرد، گفت: کنیا با برخورداری از مناطق زیبای گردشگری حیات‌وحش مورد توجه مردم ما قرار دارد و امیدواریم با پیگیری تفاهم‌نامه‌های دوجانبه، سطح مبادلات تجاری و فرهنگی را ارتقاء دهیم.
:
سفیر جدید کنیا نیز در این دیدار با اشاره به حضور و زندگی برخی شهروندان ایرانی در کشورش، به گسترش همکاری‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود تأکید کرد و گفت: کنیا خواهان توسعه روابط در حوزه‌های گردشگری و عمران با ایران است و خوشبختانه امروز مهندسان و شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف نظیر راه‌سازی در کنیا حضور دارند.رقیه احمد سوبو، گفت: تفاهم‌نامه‌های فراوانی میان دو کشور وجود دارد که در صورت اجرایی شدن، سطح مناسبات فی‌مابین را ارتقاء خواهد داد.وی با اشاره به معضلاتی نظیر تروریسم، قاچاق مواد مخدر و تغییرات اقلیمی و آب و هوا، گفت: ما با مشکل تروریسم به طور مستقیم از ناحیه گروه تروریستی «الشباب» روبه‌رو بوده‌ایم و می‌دانیم که آنها با رادیکالیزه کردن ذهن نوجوانان، افراطی‌گری را پایه‌گذاری کرده و متأسفانه اسلام را تخریب می‌کنند.
:
ریشه مشکلات منطقه اشغال غاصبانه سرزمین فلسطین است
رییس‌ جمهور همچنين با بیان اینکه معتقدیم ریشه مشکلات منطقه اشغال غاصبانه سرزمین فلسطین است، گفت: امروز افکار عمومی در سطح جهان ظلم و تجاوزهای رژیم صهیونیستی را نه تنها تحمل نمی‌کند، بلکه آن را محکوم می‌کند.
:
دکتر روحاني در هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اردن، گفت: سرنوشت ملت فلسطین و مسجدالاقصی به عنوان قبله‌گاه اول مسلمانان، برای همه دنیای اسلام اهمیت دارد و اشغال تدریجی این مسجد و بیرون راندن فلسطینیان از کشورشان وجدان همه مسلمانان را آزرده کرده و قابل قبول نیست که بیت‌المقدس در اشغال غاصبین باقی بماند.
دکتر روحانی با اشاره به وضعیت جغرافیایی اردن و همجواری آن با سرزمین‌های فلسطین، سوریه و عراق و همچنین معضل تروریسم و بی‌ثباتی موجود در برخی کشورهای منطقه اظهار داشت: هدف جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت در خاورمیانه و حل و فصل مسأله فلسطین برای بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خودشان است.
:
روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اردن دارای سابقه تمدنی بسیار کهنی است و همواره بین دو ملت روابط نزدیکی برقرار بوده است، ابراز امیدواری کرد که حضور سفیر جدید اردن در تهران آغازی برای تعمیق مناسبات فیمابین باشد.
رییس‌ جمهوری گفت: ما خواهان روابط دوستانه و برادرانه با دولت اردن هاشمی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستیم و می‌توانیم درباره مسایل منطقه‌ای و جهانی مشورت و همفکری کنیم.روحانی با تأکید بر اینکه شرایط دو کشور و منطقه ایجاب می‌کند دو کشور روابط خود را گسترش دهند، افزود: دو کشور تعلق به منطقه مهم خاورمیانه دارند و ثبات این منطقه برای همه ما اهمیت دارد.
:
سفیر جدید اردن نیز با ابلاغ سلام پادشاه کشورش به دولت و ملت ایران، گفت: در دوران مأموریتم تمام تلاش و مساعی خود را برای ارتقای مناسبات دو کشور به کار خواهم گرفت.
عبدالله سلیمان عبدالله ابورمان گفت: اردن به جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تأثیرگذار در منطقه نگاه می‌کند و ما برای گسترش همکاری‌ها با ایران در عرصه‌های مختلف تلاش خواهیم کرد.

:
سفیر جدید اردن مسأله فلسطین را برای کشورش اصلی و محوری خواند و با تأکید بر اینکه منافع اردن اقتضا می‌کند که موضوع فلسطین به طور عادلانه حل و فصل شود، اظهار داشت: اردن به پناهندگان فلسطینی به عنوان شهروندان خود نگاه می‌کند و در عین حال احقاق حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین خودشان را نیز مسئولیتی بر عهده خود می‌داند.
وی با اشاره به موضوع تروریسم در منطقه، افزود: گفتمان دولت اردن در جهت یکپارچگی و تقریب مذاهب اسلامی از طریق گسترش فعالیت های فرهنگی است.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین