امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴ Thursday, 18 April 2024

روحانی در مصاحبه با شبکه آمریکایی: روی میز ایران فقط منطق است

روحانی در مصاحبه با شبکه آمریکایی: روی میز ایران فقط منطق است

رئیس جمهور، در آستانه سفر به نيويورك و در ميانه مذاكرات كليدي و سرنوشت‌ساز هسته‌ای در اين شهر، در گفت‌و‌گو با شبكه تلويزيوني ان.بي.‌سي آمريكا شرکت کرد.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، دکتر حسن روحانی گفت : «ما راهي جز مذاكره نمي‌دانيم و نمي‌بينيم. بر‌خلاف بعضي‌ها كه مي‌گويند روي ميز ما خيلي چيز‌ها قرار دارد و خيلي شلوغ است، ميز ما شلوغ نيست. روي ميز ما فقط صفحه‌هاي منطق، مذاكره، استدلال و تعامل وجود دارد.» روحاني همچنين درباره روابط ايران و آمريكا نيز گفت: «رابطه نداشتن ايران و آمريكا تا قيامت نخواهد بود.»

:

روحانی در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی و در آستانه سفر به نيويورك
عدم رابطه و شرایط ایران و آمریكا تا قیامت كه نخواهد بود     زمانی دریك شرایط مناسب، مساله ایران و آمریكا حل خواهد شد
:
«روی میز ما فقط صفحه‌های منطق و مذاكره و استدلال و تعامل وجود دارد»؛ اين موضعي است كه حسن روحاني در آستانه سفر به نيويورك، در شرايطي آن را مطرح كرده است كه هفتمين دور مذاكرات هسته‌اي ايران و 1+5 در اين شهر در حال برگزاري است.

:
رئيس‌جمهوري كه قرار است 25 سپتامبر برابر با پنج‌شنبه سوم مهرماه در شصت و نهمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد سخنراني كند، پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شبكه آمريكايي «ان‌بي‌سي» درباره مذاکرات هسته‌ای و موانع اصلی آن، بر وجود تصمیم و اراده قاطع و جدی ايران براي ادامه مذاكرت تا حل و فصل نهايي مسائل هسته‌ای تاكيد كرد و گفت: «ما راهی جز مذاكره نمی‌دانیم و نمی‌بینیم و برخلاف بعضی‌ها كه می‌گویند روی میز ما خیلی چیزها قرار دارد و خیلی شلوغ است میز ما شلوغ نیست و روی میز ما فقط صفحه‌های منطق و مذاكره و استدلال و تعامل وجود دارد.»

:
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، رئیس شورای عالی امنیت ملی با اعلام اين موضوع كه به عقيده ما در مساله هسته‌ای راه روشن است، تاكيد كرد: «ما همچنان معتقدیم كه با مذاكره، مسائل حل و فصل خواهد شد و تردید نداریم كه مسائل با مذاكره حل می‌شود.»

:
به گفته روحاني ممكن است نسبت به زمان آن بحث باشد كه امروز یا فردا، اما در اینكه تنها راه‌حل مساله هسته‌ای مذاكره است و با مذاكره به حل‌وفصل نهایی خواهد رسید هیچ تردیدی نداریم. آنچه بحث است آن است كه در چه زمانی ما به توافق نهایی خواهیم رسید.

:

همه چيز در دنیای سیاست امكان‌پذیر است

:
در جريان اعلام قطعي سفر حسن روحاني به نيويورك براي شركت در شصت و نهمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد، احتمال ملاقات رئيس‌جمهوري ايران با باراك اوباما همتاي آمريكايي‌اش به مهم‌ترين محور گمانه‌زني‌هاي داخلي و خارجي تبديل شد؛ گمانه‌اي كه اگرچه هفته گذشته سخنگوي دولت ايران آن را رد و تاكيد كرد كه برنامه‌اي براي ديدار با اوباما تنظيم نشده است، روحاني، خود نيز در گفت‌وگو با خبرنگار شبكه آمريكايي «ان‌بي‌سي» گفت:

«فعلا برنامه‌اي به‌عنوان ملاقات با رئیس‌جمهور اوباما ندارد.» اين اما تمام ماجرا نيست؛ به باور روحاني، همه چيز در دنیای سیاست امكان‌پذیر است و عدم رابطه و شرایط ایران و آمریكا تا قیامت نخواهد بود.

:

رئيس‌جمهوري ايران در شرايطي اين سخنان را در گفت‌وگو با شبكه آمريكايي «ان‌بي‌سي» مطرح كرده است كه مقام معظم رهبري نيز هفت سال پيش به اين موضوع اشاره فرمودند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در 13 دي‌ماه سال 1386، در جمع دانشجويان دانشگاه‌ها به مساله رابطه با آمريكا اشاره كردند و افزودند: «قطع رابطه با آمريكا از سياست‌هاي اساسي ماست. البته ما هيچ‌گاه نگفته‌ايم اين رابطه تا ابد قطع خواهد بود؛ بلكه شرايط دولت آمريكا به گونه‌اي است كه ايجاد اين رابطه اكنون به ضرر ملت است و طبعا آن را دنبال نمي‌كنيم.»

:
اين همان موضعي است كه حسن روحاني نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ان‌بي‌سي در پيش گرفت؛ رئيس‌جمهوري كه درباره احتمال ديدار با اوباما در نيويورك، آن را رد و در عين حال بر اينكه همه چيز در دنياي سياست امكان‌پذير است تاكيد كرد، اما موضوع آمریكا را موضوعي خاص خواند؛ به گفته او موضوع آمریكا موضوع خاصی است، شرایط خاصی دارد و بین ایران و آمریكا سالیان دراز تخاصم و تنش وجود داشته است.

:
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، رئيس‌جمهوري تاكيد كرد: «اراده دولت من بر این است كه سطح تخاصم و تنش را پایین بیاوریم و شرایط را برای اینكه دو ملت بتوانند به هم نزدیك‌تر شوند، فراهم كنیم.»

:
روحاني كه ملت ایران را یك ملت بسیار بزرگ با سابقه تمدن بسیار عظیم معرفي كرد، با بيان اينكه مردم آمریكا هم امروز مردمی فعال در صحنه علمی، فرهنگی و اقتصادی هستند، گفت: «رابطه نزدیك این دو ملت می‌تواند خیلی از مشكلات را حل بكند. رابطه نزدیك‌تر می‌تواند راه‌های جدیدی را پیش‌روی سیاست‌مداران آمریكا بگذارد به هر حال معتقدم به آینده باید بیشتر نگاه كنیم تا گذشته.»

:
او همچنين تاكيد كرد: «ما نباید شرایط گذشته را به‌عنوان تنها مسیر برای آینده مد نظر قرار دهیم، ما باید منافع دو ملت و منافع همه جهان را به‌عنوان راه پیش رو مد نظر قرار دهیم.»

:
رئيس‌جمهوري در ادامه اين گفت‌وگو و در مواجهه با پرسشي مبني‌بر اينكه می‌توانید پیش‌بینی کنید رئیس‌جمهوري آمریکا به ایران سفر کند، گفت: «به هر حال این عدم رابطه و شرایط ایران و آمریكا تا قیامت كه نخواهد بود. زمانی در شرایط مناسبی، در دوره این دولت یا دولت بعدی یا بعد از آن، مساله ایران و آمریكا حل خواهد شد و این‌گونه نیست كه ۱۰۰ سال دیگر هم همین‌طور باشد.» به گفته روحاني، در شرایطی كه منافع ایران بر این قرار بگیرد كه شرایط روابط با آمریكا عوض شود، آن روز هر دولتی در ایران سركار باشد قاعدتا بر مبنای منافع کشورتصمیم می‌گیرد.

:
حسن روحاني سال گذشته و در ساعات پاياني حضور در نيويورك، در جريان تماسي تلفني، با رئيس‌جمهوري آمريكا گفت‌وگو كرده بود؛ گفت‌وگويي كه مي توان از آن به‌عنوان اولين گفت‌وگوي مستقيم روساي جمهوري ايران و ايالات‌متحده پس از انقلاب اسلامي ياد كرد.
:
پيام روحاني به مردم آمريكا
رئیس‌جمهوری همچنين در پیامی خطاب به مردم آمریکا گفت: «آنچه می‌خواهم به مردم آمریكا بگویم این است كه ما باید بیشتر به فكر مسائل مهم و منافع ملت‌های جهان باشیم و به‌گونه‌ای حركت كنیم كه كوتاه‌ترین راه، پرمنفعت‌ترین راه و كم هزینه‌ترین راه را انتخاب كنیم.»
:
نیازی نيست درباره مبارزه با تروریسم با آمریكا مذاكره كنیم
حسن روحانی در ادامه گفت‌وگو با شبكه خبري «ان‌بي‌سي» درباره مبارزه با تروريسم در جهان به موضوع داعش در عراق اشاره كرد و بهترین کار برای مقابله با داعش را كمك به مردم و دولت‌های منطقه خواند. به گفته روحاني راه‌حل اساسی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی تقویت مردم است و جامعه قوی و با فرهنگ بلند و با روحیه، می‌تواند مشكلات خودش را حل كنند.

:
روحانی در پاسخ به سوالی درباره گفت‌وگوی ایران و آمریکا درحاشیه مذاکرات هسته‌ای درباره داعش گفت: مذاكرات اصلی ما با آمریكا یا با هر یك از كشورهای 1+۵ برای موضوع هسته‌ای است، اما در حاشیه آن ممكن است هر گفت‌وگویی انجام بگیرد؛ اما درخصوص مبارزه با تروریسم نه نیازی می‌بینیم با آمریكا مذاكره كنیم و نه نیازی می‌بینیم با آنها همكاری داشته باشیم، اما به‌دنبال فعالیت در چارچوب خواست مردم و دولت عراق هستیم.

:
رئیس‌جمهوری همچنين درباره مشاوره و حضور برخی فرماندهان نظامی ایران در عراق گفت: هر كمكی كه دولت عراق از ما بخواهد علیه تروریسم انجام می‌دهیم و آن را رسما اعلام كردیم.  ممكن است فرماندهان نظامی ما هم به عراق رفت و آمد داشته و مشاوره هم بدهند. هر كمكی از دست ما برآید برای اینكه تروریسم در این منطقه ریشه‌كن بشود انجام می‌دهیم، البته ما اين كار را در چارچوب خواست مردم منطقه، دولت‌های منطقه و مقررات بین‌المللی انجام مي‌دهيم.

:

روحانی درباره اینکه آیا ایران در عراق نیروی زمینی دارد، گفت: «ما نیروی زمینی در عراق نداریم. نیازی نبوده، نه ارتش عراق از ما درخواست كرد، نه مردم عراق و فكر نمی‌كنم مردم عراق و دولت و ارتش عراق نیاز داشته باشند و از ما درخواست نیرو كنند. تاكنون چنین درخواستی مطرح نشده است.»

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین