امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۵ Friday, 19 April 2024

رویترز: چرا مردم ایران این روزها نه خودرو می‌خرند نه تلویزیون

رویترز: چرا مردم ایران این روزها نه خودرو می‌خرند نه تلویزیون

دو ماه پس از موافقتنامه هسته ای به دست آمده بین ایران و 1+5 مقامات درمورد رکود اقتصادی هشدار می دهند زیرا مصرف کنندگان از خرید کالاهای داخلی دست نگه داشته اند و منتظر ورود برندهای ( مارک های ) بین المللی به کشور هستند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، رویترز نوشت: دو ماه پس از موافقتنامه هسته ای به دست آمده بین ایران و 1+5 مقامات درمورد رکود اقتصادی هشدار می دهند زیرا مصرف کنندگان از خرید کالاهای داخلی دست نگه داشته اند و منتظر ورود برندهای ( مارک های ) بین المللی به کشور هستند.
:
به گزارش «انتخاب»، مشتری ها از خودرو گرفته تا یخچال و تلویزیون ، منتظر مدل های بیشتر و رقابتی هستند که تولید کنندگان ایرانی را مجبور خواهد کرد قیمت ها را کاهش و کیفیت ها را افزایش دهند.
:
موافقتنامه ایران و قدرت های جهان ( آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان ) که ماه ژوئیه به دست آمد احتمالا لغو تحریم های بانکداری و دیگر تحریم ها را در سال 2016 به دنبال خواهد داشت و روابط تجاری خارجی ها را با شرکت های ایرانی یا صادرات به ایران تسهیل خواهد کرد.
:
آمار بانک مرکزی ایران نشان می دهد از زمانی که این موافقتنامه هسته ای به دست آمده ، تولید کنندگان ایرانی شاهد کاهش میزان فروش بوده اند.
:
تحلیلگران نیز و مقامات نیز انبارها پر از کالاهایی است فروش نرفته و باد کرده است.
:
مهرداد عمادی کارشناس مسائل اقتصادی در لندن گفت عجله بازرگانان غربی برای ورود به بازار ایران باعث شده است مصرف کنندگان ایرانی متوجه شوند که به زودی کالاهای متنوع تر با قیمت های رقابتی تر و کیفیت بالاتر و همچنین با خدمات پس از فروش بهتر وارد بازار خواهد شد.
:
چنین رقابتی احتمالا در طولانی مدت باعث تقویت اقتصاد ایران خواهد شد اما پیش بینی مصرف کنندگان درمورد قیمت های پایین تر و کالاهای خارجی به چالشی برای تولید کنندگانی تبدیل شده است.
:
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ( ایرنا ) این ماه به نقل از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران اعلام کرد متاسفانه برخی از مردم گمان می کنند قیمت ها پس از موافقتنامه هسته ای به طور ناگهانی کاهش خواهد یافت و به همین علت بازار با رکود روبرو شده است.
:
به ویژه صنعت خودروسازی ایران که بزرگ ترین بخش غیر نفتی اقتصاد کشور به شمار می رود با رکود شدید روبرو است.

خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) به نقل از تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد در پنج ماه نخست امسال که از 21 مارس آغاز می شود ثبت خودروهای جدید با کاهش 15 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است.
:
اخیرا در ایران کمپینی به منظور تحریم خودروهای داخلی آغاز شده است و این تاکیدی بر ناامیدی مردم از فقدان گزینه های مختلف برای خرید خودرو است.
:
طرفداران این کمپین می گویند دو شرکت خودروسازی ایران یعنی ایران خودرو و سایپا از تعرفه های واردات برای فروش خودروهای منسوخ و بدون ایمنی خودشان با قیمت های بالا استفاده می کنند.
مهدی که یکی از طرفداران کمپین تحریم خودرو است در صفحه فیس بوک خود نوشت :« من دو هفته قبل خودرو خودم را فروختم و می خواستم یک خودرو جدید بخرم اما تصمیم گرفتم صبر کنم تا قیمت ها بیشتر کاهش یابد. خودروسازهای ایرانی باید بدانند که دیگر نمی توانند بر بازار حاکم باشند.»
:
صدا و سیمای ایران ماه اوت به نقل از محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت این کشور اعلام کرد پس از موافقتنامه هسته ای ، فروش کالاهای خانگی پنج تا شش درصد کاهش یافته است.
:
یک فروشنده کالاهای خانگی ازجمله یخچال ، ماشین لباسشویی و جاروبرقی در تهران گفت فروش این کالاها پس از موافقتنامه هسته ای ایران کاهش یافته است.
:
در حالی که مصرف کنندگان ایرانی مشتاقانه در انتظار دسترسی به گزینه های بیشتر در بازار هستند ، اکثر سیاستگذاران به دنبال حمایت از تولید داخلی و تقویت رشد اقتصادی هستند.
:
نعمت زاده این ماه گفت کمپین به راه افتاده علیه خودروهای داخلی در رسانه های اجتماعی تهدیدی برای اقتصاد است. وی همچنین آنهایی را که این کمپین را به راه انداخته اند و از آن حمایت می کنند خائن و ضد انقلاب نامید.
:
نعمت زاده سپس تحت فشار حسن روحانی رئیس جمهور ایران عذرخواهی کرد زیرا اظهارات او باعث عصبانیت مردم شده بود.

محمد رضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی تهران در مصاحبه با رویترز گفت :«‌ اگر ما به اقتصاد بازار آزاد اعتقاد داشته باشیم باید بپذیریم که حق همیشه با مصرف کننده است.»

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین