امروز: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰ Tuesday, 23 April 2024

رییس سازمان غذا و دارو : کاهش قیمت داروها از امروز

رییس سازمان غذا و دارو : کاهش قیمت داروها از امروز

رییس سازمان غذا و دارو ضمن اعلام آغاز کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج از امروز، گفت: هنوز وضعیت تامین داروی کشور به روال طبیعی بازنگشته است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا، دکتر رسول دیناروند در حاشیه مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج از امروز در داروخانه‌ها اتفاق افتاده است. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بیمه‌ها داشتیم، مقرر بود این کاهش قیمت از اول مهرماه اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه از سه داروخانه اصلی تهران یعنی 13 آبان، هلال‌احمر و 29 فروردین بازدید کرده‌ام، افزود: این کاهش قیمت در این داروخانه‌ها انجام شده‌ است، البته این امر سختی‌هایی هم دارد، اینکه چگونه داروخانه‌ها می‌توانند با بیمه‌ها تسویه کنند، از جمله این سختی‌هاست اما کار در حال انجام است.

 

دیناروند ادامه داد: مهم آن است که پرداختی بیماران بابت این داروها کاهش یابد که البته از امروز صورت گرفته است. تفاهم ما نیز با بیمه‌ها یک تفاهم دائمی است، یعنی این کار ادامه‌دار است. جلساتی را خواهیم داشت برای آنکه این امر به قطعیت برسد و در تمام کشور به راحتی انجام شود.

 

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سئوال که آیا تمام داروهای گران قیمت شامل این کاهش قیمت می‌شوند؟ گفت: خیر. این امر تنها مربوط به داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج است. این موضوع داروهای بسیار گران قیمتی نظیر بیماران ام اس، سرطانی و بیماران خاص که از قبل هم داروهای یارانه‌ای می‌گرفتند را شامل می‌شود تا این بیماران بتوانند داروهایشان را با قیمت پایین‌تری دریافت کنند.

 

 

احتمال پیوستن برخی داروهای گران قیمت به طرح وزارت بهداشت در زمینه کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج

وی افزود: شاید داروهای دیگر را نیز مشمول این طرح کنیم. مانند برخی داروهای گران قیمت که در فهرست اولیه ما نیستند، اما گران هستند و شاید بتوانیم آنها را شامل این طرح کنیم.

 

رییس سازمان غذا و دارو گفت: هزینه سالیانه این داروها که اکنون مشمول این طرح شده‌اند، حدود 1000 میلیارد تومان است که سهم پرداختی مردم شاید در حد 15 درصد باشد و مابقی را وزارت بهداشت و بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.

 

آیا داروهای بیماران کلیوی رایگان شده است؟

دیناروند در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات اخیر مسئولان سازمان تامین اجتماعی مبنی بر رایگان شدن داروهای بیماران کلیوی، گفت: به نظر می‌رسد منظور سازمان تامین اجتماعی، تعرفه دیالیز بیماران دیالیزی بود که انشاءالله انجام خواهد شد. در مورد داروها نیز باید گفت که داروهای این بیماران را سازمان تامین اجتماعی به صورت رایگان تامین می‌کند و بخشی دیگر از داروهایشان نیز مشمول دریافت فرانشیزی از بیمار بوده که آن هم در حال انجام است. امیدوارم قولی که داده‌اند که تمام داروهای این بیماران را رایگان کنند، بتوانند عملی کنند.

 

ابراز امیدواری برای مجوز توزیع فاکتور 8 در سال 92

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره تولیدات جدید دارویی نیز گفت: تولید فاکتور8 به جاهای خوبی رسیده و امیدواریم مجوز توزیع این دارو در سال 92 صادر شود.

 

رییس سازمان غذا و دارو افزود: اکنون فاکتور7 در کشور تولید شده و در بازار وجود دارد. فاکتور 8 نوترکیب نیز تولید شده و مراحل کنترل کیفیت آن طی می‌شود. فاکتور 9 نیز از آنجا که مصرف آن در کشور کم است و هزینه کمی را نیز شامل می‌شود، در اولویت ما برای تولید نیست اما اگر تولیدکنندگان بخواهند در این زمینه نیز تلاش کنند ما حمایت خواهیم کرد.

 

دیناروند درباره وضعیت کنونی دارویی کشور نیز گفت: هنوز وضعیت تامین داروی کشور به روال طبیعی بازنگشته است. انشاءالله در سال 92 در این حوزه نیز وضعیت را به شرایط عادی بازمی‌گردانیم. در مجموع هنوز کمبود داروها سه رقمی است.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین