امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۳ Saturday, 20 April 2024

زمان‏‎ برگزاری ‎انتخابات مجلس و خبرگان

زمان‏‎ برگزاری ‎انتخابات مجلس و خبرگان

سخنگوی وزارت کشور گفت: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات خبرگان و مجلس دو تاریخ ۷/۱۲/۹۴ و ۱۴/۱۲/۹۴ را به شورای نگهبان پیشنهاد کرده است.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور طی سخنانی در نشست خبری گفت: در برگزاری مراسم 22بهمن هیچ گزارش سوء ضدامنیتی در کشور نداشتیم و یکی از عوامل مهم تامین امنیت دهه فجر امسال، کشف گروهک تروریستی در شرق کشور بود که وزیر اطلاعات جزئیات آن را اعلام کرد.
:
به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: وزیر کشور جمهوری تاجیکستان به دعوت رسمی رحمانی فضلی امروز به تهران سفر می‌کند و در طول این سفر، موافقتنامه امنیتی و انتظامی به امضای طرفین خواهد رسید.
:
سخنگوی وزارت کشور درا دامه اظهارد اشت:‌ سوم و چهارم اسفند همایش ملی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر نقش استانداران در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.
:
امیری ادامه داد: عامل شهادت رئیس دادگستری روانسر بازداشت شده و بازجویی از وی در حال انجام است؛ موضوع امنیتی و سیاسی نبوده و طرف یک شرور سابقه‌دار است.
:
وی با اشاره به بحث حاشیه‌نشینی و بازدید وزیر کشور از حاشیه‌های چند کلانشهر، با بیان اینکه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تصرف‌های غیرقانونی و اموال دولتی در دستور کار وزارت کشور قرار دارد و در این زمینه همکاری‌های خوبی نیز با دستگاه قضایی ایجاد شده و در همین راستا در سطح تهران و چند استان دیگر ساخت و سازهایی که در حریم غیرمجاز انجام گرفته است، تخریب می‌شود.گفت: در حوزه حاشیه نشینی طبق آمار استانداری تهران، از 6 ماهه اول سال92 تا آذر امسال، 2 هزار و 616 حکم تخریب ساخت و ساز غیرمجاز صادر و بیش از هزار و صد هکتار از اراضی ملی در تهران را آزاد کرده است.
:
سخنگوی وزارت کشور اظهار داشت: خبر رسانه ها درخصوص سفر وزیر کشور به عراق درباره ریزگردها صحیح نیست و ایشان سفری به عراق با این موضوع ندارند.
:
سخنگوی وزارت کشور همچنین با اشاره به معضل ریزگردها در استان‌های جنوبی کشور، گفت: وزیر کشور، نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران را مامور رسیدگی به این کار کرده است و ایشان نیز به استان خوزستان سفر کرده و مامور است که امکانات و ظرفیت وزارت کشور و سازمان‌های تابعه را در جهت مقابله با ریزگردها بکار گیرد و جلسه ستاد مدیریت بحران را تشکیل دهد.
:
امیری در عین حال تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران به دلیل اینکه هیچ بودجه مستقلی ندارد، لذا تنها می‌تواند گزارش، تهیه و در نهایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بودجه آن را تامین کند.
:
امیری ادامه داد: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات خبرگان و مجلس دو تاریخ 7/12/94 و 14/12/94 را به شورای نگهبان پیشنهاد کرده است.هنوز تاریخ دقیق مشخص نشده و کار در مرحله کارشناسی است و باید در یک جلسه رسمی باشورای نگهبان تاریخ دقیق مشخص شود.
:
وی با بیان اینکه وزارت کشور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری صرفا مجری است، گفت: انتخابات خبرگان با انتخابات ریاست جمهوری و مجلس مختلف است و قوانین و مقررات آن را خود خبرگان مشخص می کنند.
:
وی خاطر نشان کرد: از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم، در کمیسیون ماده 10 احزاب، 21 مورد صدور مجوز تاسیس احزاب، 19 مورد برگزاری مجمع عمومی سالیانه احزاب و 35 مورد نیز تقاضای تاسیس حزب را داشته ایم.
:
امیری همچنین در مورد اخذ مجوز به حزب اتحاد ملی توضیح داد: اگر حزبی استعلاماتش مثبت باشد و منع غیرقانونی نداشته باشد، حتما کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز لازم را صادر خواهد کرد.
:
وی درخصوص آخرین وضعیت انتخاب استاندار استان مرکزی، با اشاره به سرپرست دار بودن استانداری استان مرکزی اضافه کرد: تا این لحظه هنوز کسی به عنوان استاندار انتخاب نشده است و این موضوع در مرحله بررسی است.
:
سخنگوی وزارت کشور همچنین از برگزاری همایش «اقتصاد مقاومتی» با همت وزارت کشور داد و گفت: سوم و چهارم اسفند ماه نشست مشترک دو روزه اقتصاد مقاومتی با تاکید بر نقش استانداران و سفرای ایران در کشورهای همسایه برگزار خواهد شد.
:
امیری با بیان اینکه روابط منطقه‌ای در این نشست مورد توجه قرار دارد، گفت: علاوه بر استانداران و سفرای کشورهای همسایه، روسای اتاق بازرگانی استان‌ها نیز در این نشست حضور دارند و راهکارهای اقتصاد مقاومتی و همکاری‌های لازم میان ایران و کشورهای منطقه به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.
:
وی از تهیه پیش‌نویس امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی توسط مشاور زنان وزیر کشور خبر داد و گفت: با همت خانم فرهمندپور این سند با همکاری دستگاه‌های ذیربط تهیه شده و جهت بررسی، به معاونت امور زنان ریاست جمهوری ارسال شده است.
:
سخنگوی وزارت کشور افزود: پس از بررسی این پیش‌نویس در معاونت امور زنان ریاست جمهوری توسط وزیر کشور به هیات دولت تقدیم خواهد شد.
:
افتخاری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، نیز در این نشست خبری با اشاره به نحوه فعالیت مجدد خانه احزاب گفت: ما کار کارشناسی فعالیت مجدد خانه احزاب را بررسی و آن را تقدیم وزیر کشور کردیم که ایشان هم اصلاحیه‌های لازم را انجام دادند و هم‌اکنون طرح پیشنهاد اجرایی آن را به معاونت سیاسی وزارت کشور داده‌ایم و امیدواریم شاهد فعال شدن خانه احزاب باشیم.
:
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین