امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۸ Thursday, 25 April 2024

زورش به خر نمی‌رسد پالانش را می‌زند!

زورش به خر نمی‌رسد پالانش را می‌زند!

غلامحسین صدری افشار معتقد است برخورد با مؤسسه‌های پایان‌نامه‌نویسی هیچ فایده‌ای ندارد و خرید و فروش پایان‌نامه به دلیل ضعف دانشگاه‌های کشور رخ می‌دهد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز، این نویسنده پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری، با انتقاد از لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان‌نامه که طی آن با افراد یا بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند، برخورد خواهد شد، گفت: آقایان الآن یادشان افتاده بیایند مؤسساتی را که پایان‌نامه می‌نویسند جمع کنند. مرتب در مطبوعات می‌گویند دارند قانون می‌گذارند که این مؤسسات را ببندند. فکر نمی‌کنند این کارها چه فایده‌ای دارد.

 

او ادامه داد: این کار الآن در مؤسسه‌ها انجام می‌شود، وقتی مؤسسات را بستند، همین کار را در خانه‌ها انجام می‌دهند. به جای این کار، استاد باید ببیند تحقیقی که ارائه شده از دانشجویش برمی‌آید یا نه. در جلسه دفاع استادان می‌توانند با سؤالات اساسی که از دانشجو می‌پرسند، بفهمند آن دانشجو خودش کارش را انجام داده یا نه. در همه جای دنیا همین‌طور است.

 

صدری افشار همچنین با اشاره به وضعیت دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: بستن دکان مشکلی را حل نمی‌کند. می‌گویند «زورش به خر نمی‌رسد پالانش را می‌زند» همین است. سیستم آموزشی و دانشگاه باید درست رسیدگی کند. همچنین استاد باید وقت بگذارد که این مسائل پیش نیاید. وقتی استادها کوپنی می‌شوند، همین است. وقتی استادان دکترای آن‌چنانی می‌گیرند،‌ نتیجه همین می‌شود که می‌بینید.

 

انتهای پیام

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. دانشگاهها هم مبرا از آلودگيها نيستند. و ماادراک والعصر و النسل. بازار مكاره اي است كه يك طرف آن دانشجو است كه مدرك تا دكترا مي خواهد. طرف ديگر، اساتيد دانشگاه و حوزه است كه كلاس و رساله را براي نام و نان مي خواهند. بنابراین، در خلای علمی که هر کس خود را علامه دهر می داند هر كس مقام تر استادتر، هرکس مقال تر مقاله تر! کسی از خود نمی پرسد چرا یک ده هزارم این جوانان مستعد که پایشان به دانشگاه های غرب می رسد به اوج علم و هنر و هر گوهر نامکشوف ذاتی خود می رسند و اینجا چیزی که فعلا گیرش می آید مدرک توخالی است. کسی از خود نمی پرسد چرا دانشگاه ها و موسسات ناآموزشی فرزندان مردم را چون خمیر خام تحویل گرفته و به صورت نیم پز تحویل جامعه می دهند که نه می شود خورد و نه دور ریخت! مگر اینها آینده سازان کشور نیستند؟ همه اش که نباید از فساد فوتبال گفت که یک ریال هزینه مازاد بر آن جرم است. چرا که فوتبال ایران برای سرگرمی است و دانشگاه ها برای سربلندی. چهار جبهه باید از هر آلودگی حتی به قدر ذره ایمن باشند تا کشور ایمن بماند: دانشگاه، حوزه، قضا و بهداشت. اگر این درسها که در دانشگاه ها تدریس می شود به زبان انگلیسی بود و پایان نامه به زبانهای بین المللی تدوین می شد می دیدیم دانشگاه های ما دقیقا چندتا استاد و چندتا دانشجو و از همه مهمتر چند نفر ظرفیت جذب دانشجو دارد. اگر التماس دعای صفحه انتهائی ورقه های امتحانی دانشجویان جمع آوری می شود به یقیین پرفروش ترین کتاب سال هرسال می شدند. اساتید وقتی از درس و دانشجو و پایان نامه سیرمونی ندارند باید معدودی را کوپنی کرد. دانشجو وقتی دید کلاسهای درس مملو از دانشجوست و رفت و آمد در محوطه دانشگاه چون دادگاه های خانواده پر ازدحام است. چند ماهی از سال که شروع جلسات دفاع دانشجویان است شبیه به باشگاه های عروسی است که همه اعضای خانواده با گل و شیرینی در جلسات دفاع شرکت می کنند. بساط کف زنی و فیلم برداری و غیره برقرار است به خود می گوید پس می شود به زبان فارسی و فرهنگ بازی دانشگاه را گذراند و فارغ التحصیل شد. راه حلها انشاالله در مقال دیگر.

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین