امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۴ Tuesday, 16 April 2024

سایپا: با آمریکایی‌ها مذاکره نکرده‌ایم

سایپا: با آمریکایی‌ها مذاکره نکرده‌ایم

معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: رابطه با شرکت نیسان ژاپن همچنان ادامه دارد و همچنین یکی از برنامه‌های پارس خودرو در آینده همکاری با نیسان خواهد بود.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا تاکنون مذاکره خاصی با خودروسازان آمریکایی نداشته است.
:
به گزارش ایسنا، محمد قربانی در نشستی خبری درباره اخبار منتشر شده در مورد ابراز تمایل خودروسازان آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در ایران اظهار کرد: طبیعتا مذاکرات در سطوح سیاسی و بالا اتفاق می‌افتد. سایپا نیز تاکنون مذاکره خاصی با خودروسازان آمریکایی نداشته است.
:
وی با بیان این‌که ما در مسیر برنامه‌های وزارت صنعت حرکت می‌کنیم، خاطر نشان کرد: از هرگونه افزایش همکاری با شرکای خارجی استقبال خواهیم کرد.
:
معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: رابطه با شرکت نیسان ژاپن همچنان ادامه دارد و همچنین یکی از برنامه‌های پارس خودرو در آینده همکاری با نیسان خواهد بود.
:
وی در پاسخ به این‌که آیا تولید قشقایی مجددا آغاز خواهد شد، خاطر نشان کرد: قشقایی محصولی ژاپنی بود که در انگلیس تولید می‌شد و به دلیل موضوعات خارجی تولید آن متوقف شد. البته فعلا مذاکره‌ خاصی در این زمینه نداشته‌ایم.
:
قربانی ادامه داد: از محصولات شرکت کیاموتور فعلا خودروی سراتو تولید می‌شود، البته مذاکراتی را برای محصولاتی از این شرکت خواهیم داشت.
:
وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی سرنوشت شراکت با خودروسازان چینی پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها اظهار کرد: حداکثر پنج درصد سبد تولیدات ما مربوط به خودروهای چینی خواهد بود، البته باید دید محصول چینی با چه کیفیتی عرضه شده و بازار چه استقبالی از آن می‌کند. بنابراین در صورت رقابتی‌ بودن می‌توان تولید آن را افزایش داد.
:
معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا درباره‌ی تعهدات عقب افتاده این شرکت به ویژه خودروی تندر 90 اظهار کرد: حدود 12 هزار دستگاه از تعهدات سال 1393 به سال 1394 منتقل شده است که البته امیدواریم در اردیبهشت‌ماه تمام تعهدات پاس شود.
:
وی ادامه داد: درباره تندر 90 نیز به دلیل عدم ایفای تعهدات از سوی رنو نتوانستیم این محصول را به مقدار لازم تولید کنیم. پارس خودرو ظرفیت تولید روزانه 300 دستگاه تندر 90 را دارد با این حال به دلیل عدم عمل به تعهدات از سوی رنو، نتوانستیم تعهدات را به موقع تحویل دهیم و در حال حاضر روزانه 50 تا 60 دستگاه تندر 90 تولید می‌شود.
:
وی با بیان این‌که پارس خودرو با مذاکره با رنو به دنبال افزایش تحویل قطعات و رشد تولید یک خودرو است، تصریح کرد: تاکنون صحبتی درباره افزایش قیمت تک قطعات تحویلی از سوی رنو پارس صورت نگرفته است، ضمن آنکه رنو سطح همکاری را کاهش داده تا محدودیت‌ها برطرف شود.
:
وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت سراتو اظهار کرد: ما در سال 94 افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته‌ایم و در خصوص سراتو نیز اسفند‌ماه سال گذشته به دلیل افزایش قیمت تک تحویلی از سوی کیا، قیمت مدل دستی این خودرو افزایش یافت که البته این خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج هستند.
:
وی درباره‌ی سرنوشت تولید خودروی X100 اظهار کرد: سرمایه‌گذاری زیادی برای تبدیل پراید به X100 صورت گرفته است البته طبق برنامه تولید X100 کاهش یافته و در سال جاری سهم خانواده تیبا در سبد محصولات به 35 درصد افزایش خواهد یافت.
:
وی ادامه داد: طبق برنامه در سال 95 تولید X100 باید متوقف شود اما این نکته وجود دارد که درصورت وجود تقاضای داخلی در آن زمان آیا توقف تولید این خودرو منطقی خواهد بود.
:
او خاطر نشان کرد: ما به دنبال توسعه صادرات X100 هستیم تا ظرفیت قطعه‌سازان داخلی حفظ شود بنابراین تیراژ داخلی این محصول به تدریج کاهش و صادرات آن افزایش خواهد یافت.
:
وی با بیان این‌که پلت‌فرم اس تی 100 در حوزه خودروهای سواری و پلت‌فرم Z100 در خودروهای تجاری در حال طراحی است، خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال 95 پلت‌فرم اس تی 100 در سه کلاس هاچ پک و و ST1 وارد بازار شود.
:
وی ادامه داد: امسال تولید ساینا آغاز خواهد شد. تولید اس تی 100 و آریونو آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه وارد بازار خواهد شد. همچنین وانت پادرا بر روی پلت‌فرم نیسان با امکانات رفاهی بیشتر به تولید خواهد رسید.
:
وی اظهار کرد: تاکنون 3500 دستگاه سراتو تولید و عرضه شده و تولید H230 و H220 از خانواده برلیان آغاز شده است و به زودی وارد بازار خواهد شد.
:
وی ادامه داد: تولید ساندرو در پارس خودرو در انتظار همکاری از سوی رنو است و امیدواریم با گشایش در روابط تولید ساندرو آغاز و تولید تندر 90 نیز افزایش یابد.
:
وی با بیان این‌که سایپا در کشور‌های عراق، سوریه، سودان و ونزوئلا سایت تولید خودرو دارد، خاطر نشان کرد: علاوه بر این کشور‌ها محصولات سایپا به کشور‌هایی چون مصر و ویتنام نیز صادر می‌شود.
:
وی ادامه داد: در سال 1393 میزان صادرات با افزایش 120 درصدی به 23 هزار دستگاه رسید و امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان صادرات با افزایش 110 درصدی به 48 هزار دستگاه افزایش می‌یابد.
:
وی با بیان این‌که طبق تکالیف وزارت صنعت خودروسازان باید با رشد صادرات ارز مورد نیاز خود را تامین کنند، تصریح کرد: توسعه صادرات نیز در راستای تحقق این هدف صورت گرفته است.
:
وی اظهار کرد: برنامه تولید سال جاری تولید 584 هزار خودرو در گروه خودروسازی سایپا است که رشد 40 درصدی نسبت به سال قبل خواهد داشت. فروردین‌ماه امسال نیز تولید انواع خودرو با رشد 30 درصدی نسبت به سال قبل به 23 هزار دستگاه افزایش یافت.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین