امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۹ Friday, 19 April 2024

سنای آمریکا چگونه به بازار سکه خط داد؟

سنای آمریکا چگونه به بازار سکه خط داد؟

نتایج انتخابات روز سه شنبه آمریکا تاثیر ملموسی بر سیاست خارجی آمریکا و احتمالا ادامه روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خواهد گذاشت. البته مسوولان کشورمان اعلام کرده اند که طرح جدید کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای نظارت بر توافق نهایی هسته‌ای تاثیری بر روند مذاکرات و رسیدن به توافق جامع نخواهد داشت اما همین اخبار کافی بود تا در دو روز پایانی هفته گذشته قیمت های در معاملات آتی سکه مسیر صعودی را در پیش بگیرند.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، بازار معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با نوسان قیمت ها روبه رو بود، بطوریکه روند عمومی قیمت ها در روزهای ابتدایی هفته نزولی بود اما از صبح چهارشنبه با انتشار اخباری مبنی بر نتیجه مذاکرات سنای آمریکا که سه شنبه شب به وقت ایران برگزار شده بود، روند معاملات و قیمت ها تغییر کرد و تابلوی معاملات سبزپوش شد.
:
به گزارش پایگاه خبری بورس کالا، از مهم‌ترین رویدادهایی که طی هفته گذشته بر بازار سکه نقدی و آتی تاثیرگذار بودند، می‌توان به انتشار اخبار مربوط به تزریق ارز توسط بانک مرکزی در بازار آزاد از روز یکشنبه ، انتخابات میان دوره‌ای سنای آمریکا در روز سه شنبه و افت و خیز پی در پی نرخ ارز به دلیل نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به اوضاع بحرانی یونان و احتمال خروج این کشور از منطقه یورو اشاره کرد.
:
یکی از کارشناسان بازار آتی سکه در مورد تاثیر اخبار سیاسی بر روند معاملات بازار آتی و نقدی سکه گفت: معاملات آتی سکه در هفته گذشته به خبرهای سیاسی واکنش زیادی نشان داد به طوری که معاملات آتی از شنبه با کاهش نرخ در بورس کالای ایران آغاز شد و تا روز دوشنبه با همین روند به مبادلات ادامه داد.
:
ادامه داد: در روز سه شنبه نیز انتظار برای شنیدن اخبار مثبت سیاسی قیمت‌ها را با افت و خیز کمتر از یک درصد رو به رو کرد، تا اینکه با تغییر جهت اخبار سیاسی و اعلام نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای سنای آمریکا، روند معاملات در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مثبت شد.
:
سلیمانی خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات روز سه شنبه آمریکا تاثیر ملموسی بر سیاست خارجی آمریکا و احتمالا ادامه روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خواهد گذاشت. البته مسوولان کشورمان اعلام کرده اند که طرح جدید کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای نظارت بر توافق نهایی هسته‌ای تاثیری بر روند مذاکرات و رسیدن به توافق جامع نخواهد داشت اما همین اخبار کافی بود تا در دو روز پایانی هفته گذشته قیمت های در معاملات آتی سکه مسیر صعودی را در پیش بگیرند.
:
سلیمانی افزود: بهبود روند معاملات از صبح روز چهارشنبه موجب رشد قیمت‌ها در سررسیدهای مختلف با افزایش نرخ مواجه شود، به طوری تا پایان معاملات روز چهارشنبه، قیمت سکه در سررسید اردیبهشت ماه ۰/۴ درصد، تیر ۰/۱۲درصد، شهریور ۰/۱۱ درصد و آبان ۰/۳ درصد با افزایش قیمت روبه رو شدند. همچنین در روز پنج شنبه نیز در سررسید اردیبهشت ماه ۰/۵۱ درصد، تیر ۰/۵۹ درصد، شهریور ۰/۳۶ درصد و آبان ۰/۴۹ درصد رشد نرخ را تجربه کرد.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین