امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۲ Saturday, 20 April 2024

شایعاتی در خصوص تغییر تابعیت گسترده در تیم ملی هندبال ایران

شایعاتی در خصوص تغییر تابعیت گسترده در تیم ملی هندبال ایران

 

شایعاتی از گوشه و کنار به گوش می رسد که برخی از ملی‌پوشان این لیست تهدید کرده‌اند که در صورت محرومیت از حضور در تیم ملی راهی ترکیه می‌شوند و قصد تغییر تابعیت دارند. تهدیدهای که شاید برای بازداشتن مسئولان کمیته انضباطی از اتخاذ جریمه‌های سنگین شایع شده است.

 

حتی تغییرات مدیریتی در راس فدراسیون هندبال هم نتوانست به حاشیه‌ فراوان این رشته پایان دهد و در آستانه بازی‌های آسیایی اینچئون یکی از رشته‌های امیدوار به مدال ایران دچار حاشیه‌هایی شده است. حاشیه‌هایی ادامه‌دا‌ری که در بهترین دوران هندبال تاریخ کشورمان گریبان این رشته را گرفته است.
به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز، حرکت صعودی هندبال ایران از چند سال پیش آغاز شد. جایی که هندبالیست‌های ایرانی توانستند خودشان را به فینال بازی‌های آسیایی گوآنگ‌ژو برسانند و به مدال نقره این رقابت‌ها برسند و چندی بعد برای اولین بار در تاریخ این رشته مجوز حضور در رقابت‌های جهانی که در ابتدای سال ۲۰۱۵ در قطر برگزار می‌شود را بدست آورند. حالا و در حالی که در همین هفته رقیبان ایران در رقابت‌های جهانی مشخص شده‌اند و فرصت کوتاهی تا بازی‌های آسیایی اینچئون باقی مانده است حاشیه‌ها هنوز در اردوی تیم ملی هندبال تمام نشده است و ممکن است با ادامه‌دار شدن این مسائل شانس کسب یک مدال ارزشمند از این رقابت‌ها را از دست بدهیم.
تقریبا همه در جریان درگیری‌های ملی‌پوشان هندبال ایران با کوزه‌گری، رئیس سابق این فدراسیون هستند. اما حتی با آمدن نصیری و رفتن کوزه‌گری هم این مشکلات برطرف نشد تا 8 تا 9 بازیکن اصلی و ستاره تیم ملی همچنان از ترکیب تیم ملی بیرون بمانند.
پس از مشخص شدن قرعه همگروه‌های تیم ملی هندبال ایران در جام جهانی 2015 قطر و بازگشت سرپرست و سرمربی تیم ملی هندبال به کشورمان، کادر فنی با دعوت از 26 بازیکن نسبتا گمنام و نیز عدم دعوت از مهره‌های اصلی این تیم که با فدراسیون درگیر مشکلاتشان هستند، مشخص کرد که مشکلات هندبال همچنان پابرجاست و به همین علت پس از غیبت ملی‌پوشان در اردوی نخست تیم ملی اکنون اسمشان از لیست بازی‌های آسیایی خط زده شده و جایگزین‌های گمنامی به‌جای آنها برای تورنمنت‌های معتبر و دشوار وارد لیست تیم ملی شود.
این مسائل در حالی رخ می دهد که هنوز فدراسیون هندبال تکلیف ملی پوشان خاطی را مشخص نکرده و این مسئله در جلسه روز یکشنبه کمیته انضباطی این فدراسیون مشخص می‌شود اما شایعاتی از گوشه و کنار به گوش می رسد که برخی از ملی‌پوشان این لیست تهدید کرده‌اند که در صورت محرومیت از حضور در تیم ملی راهی ترکیه می‌شوند و قصد تغییر تابعیت دارند. تهدیدهای که شاید برای بازداشتن مسئولان کمیته انضباطی از اتخاذ جریمه‌های سنگین شایع شده است.
ا…‌کرم استکی یکی از معروف‌ترین بازیکنان معترض به شرایط فعلی هندبال است. او که پیشتر در جریان مسابقات آسیایی هندبال شایعات پیشنهاد فدراسیون هندبال قطر در خصوص تغییر تابعیت‌اش مطرح شده بود و آن را رد کرده بود درباره جلسه یکشنبه کمیته انضباطی و محرومیت‌های احتمالی که برای متخلفان در نظر گرفته می‌شود، می‌گوید: «وقتی اینجا ما را که جوانی، عمر و سلامتی‌مان را پای هندبال ریختیم، خیلی راحت کنار می‌زنند و اصلا نمی‌خواهند حتی برای یک ساعت هم که شده حرف و درد دل‌هایمان را بشنوند، چه لزومی دارد که ما برویم در جلسه کمیته انضباطی؟! آنها که از قبل حکم‌شان را برای ما بریده‌اند و می‌خواهند محروممان کنند. اصلا وقتی کمیته انضباطی خودش یکطرفه به قاضی می‌رود و ما را محکوم می‌کند دیگر چه لزومی دارد ما هم در این جلسه باشیم؟ بعید می‌دانم که بچه‌ها در این جلسه حضور داشته باشند. باور کنید ما نه دنبال دعوا با فدراسیون هستیم و نه اینقدر غیرحرفه‌ای که ندانیم بازیکنی نباید در کار سرمربی و مجموعه مدیریتی‌اش دخالت کند. برعکس چون می‌بینیم که در روز روشن دارند در حق ما اجحاف می‌کنند تصمیم گرفتیم که از تیم ملی کناره‌گیری کنیم تا بالاخره مسوولان صدای اعتراض ما را بشنوند و به درد دل‌هایمان گوش کنند.» استکی در خصوص اینکه آیا قرار است به همراه برخی از بازیکنان سرشناس دیگر به تیم ملی ترکیه بپیوندند، می‌گوید: «اگر من یا برادرم یا بقیه هندبالیست‌های مطرحی که می‌شناسمشان، دنبال این برنامه‌ها بودیم، مطمئن باشید زودتر از اینها می‌رفتیم ولی من که از 16، 17 سالگی در تیم ملی توپ می‌زنم و عاشق مملکتم هستم، چطور می‌توانم تیم ملی کشورم را رها کرده و برای غریبه‌ها توپ بزنم؟ البته اگر هندبال ایران من و امثال من را نخواهد و تصمیم داشته باشند مادام‌العمر محروممان کنند، شاید در آینده تصمیمات جدی‌تری برای حرفه‌ای که جوانی‌ام را در آن هزینه کردم بگیرم.»
به هر روی هر چه هست در ماجرای کشمکش‌های عجیب و غریب این روزهای هندبال یک چیز کاملا مشهود است؛ اینکه مشکلات موجود بین بازیکنان مطرح و مدیریت فدراسیون مدتی است که به بگومگوها و تسویه‌حساب‌های شخصی تبدیل شده که اگر به جای شعله‌ور کردنش از بیرون، مسوولان ورزش با شنیدن حرف‌های دو طرف بین آنها وساطت و پادرمیانی کنند، این معضل ایجاد شده نیز می‌تواند خیلی ساده‌تر از چیزی که تصور می‌شود حل شده و آرامش دوباره به هندبال برگردد. در غیر این صورت اگر دعوای دو سر سوخت هندبال همچنان به همین منوال ادامه داشته باشد، تردید نباید کرد که هر دو طرف دعوا، خصوصا بازیکنان مطرح این رشته در آینده‌ای نزدیک دچار مشکلات بیشتری خواهند شد؛ مشکلاتی که در نهایت دودش به چشم هندبال می‌رود.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین