امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷ Thursday, 18 April 2024

شیر بی یال و دم آموزش و پرورش در معرض خطر انقراض

وزیر آموزش و پرورش از زمان توزیع شیر مدارس هیچ سخنی نگفته است و رئیس کمیته ملی شیر مدارس نیز پاسخگوی رسانه‌ها نیست؛ به نظر می‌آید شیر بی یال و دم آموزش و پرورش در معرض خطر انقراض است و چه بسا در سال‌های آتی دیگر توزیع هم نشود. به...

وزیر آموزش و پرورش از زمان توزیع شیر مدارس هیچ سخنی نگفته است و رئیس کمیته ملی شیر مدارس نیز پاسخگوی رسانه‌ها نیست؛ به نظر می‌آید شیر بی یال و دم آموزش و پرورش در معرض خطر انقراض است و چه بسا در سال‌های آتی دیگر توزیع هم نشود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز، طی سال‌های گذشته در جهت توجه به سلامت جسمانی دانش‌آموزان طرح توزیع شیر رایگان اجرا شد؛ اجرای طرح توزیع شیر مدرسه از سال 1379 آغاز شد و در آن سال، 10 هزار نفر تحت پوشش این طرح بودند تا آنکه اجرای آن کم‌کم گسترش یافت.

در آیین‌نامه اجرایی دبیرخانه کمیته ملی برنامه شیر مدرسه که در راستای اجرای مصوبه شماره 77684/309 مورخ 10/6/86 شورای اقتصاد تدوین شده است، جامعه هدف این طرح را تمام دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شبانه‌روزی دولتی، مراکز شبانه روزی کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی و کارکنان شاغل در واحدهای آموزشی یاد شده ذکر کرده است.

* تأخیر در زمان توزیع شیر مدارس

اما در سال‌های اخیر، موضوع شیر مدارس با مشکل اقتصادی مواجه شده است؛ به‌گونه‌ای که شرکت‌های طلبکار تا مدت‌های طولانی در انتظار اختصاص اعتبار از سوی آموزش و پرورش هستند و برخی نیز از خیر همکاری با این وزارتخانه می‌گذرند؛ به همین دلیل توزیع شیر نیز هر سال با تأخیر بیشتری نسبت به سال قبل اجرا می‌شود.

سال گذشته نیز توزیع شیر با تأخیر نسبت به سال قبل از نیمه دوم آذر آغاز شد و در نهایت نیز بر اساس گفته برخی مسئولان، به میزان لازم نیز بین دانش‌آموزان توزیع نشده است.

زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس به اجرای برنامه شیر مدرسه در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه بنا داشتیم تا فرهنگ مصرف شیر را در کودکان و دانش آموزان ارتقا دهیم تا بخشی از نیازهای تغذیه‌ای به‌ویژه کلسیم که برای رشد استخوان و حفظ تراکم استخوانی و پیشگیری از پوکی استخوان در بزرگسالی ضروری است، تأمین شود.

وی با انتقاد از اختلال در روند توزیع شیر در مدارس اظهار داشت: متأسفانه پس از هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت شیر نه تنها شیر و لبنیات در سبد غذایی خانوار جای اندکی را به خود اختصاص داد بلکه برنامه شیر مدرسه هم دچار مشکل شد و به‌جای 70 نوبت شیر برای هر دانش آموز، در سال گذشته به‌طور متوسط 25 نوبت شیر داده شد.

* شیر مدارس در انتظار تأمین اعتبار

اکنون که در آخرین روز آبان‌ماه هستیم، خبر از توزیع شیر مدارس ایران نیست؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای آغاز توزیع شیر باید اعتبارات لازم تأمین شود، گفت: به محض آماده شدن این اعتبارات، توزیع شیر در مدارس آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بارها تأکید کردم هیچ کار نویی را آغاز نمی‌کنم، مگر آن را به آخر برسانم؛ توزیع شیر نیز یکی از اقداماتی است که باید پس از آغاز به نتیجه برسد.

به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش از زمان توزیع شیر، هیچ سخنی نگفته است و وحید کیارشی رئیس کمیته ملی شیر مدارس نیز پاسخگوی رسانه‌ها نیست.

به نظر می‌آید شیر بی یال و دم آموزش و پرورش در معرض خطر انقراض است؛ هر سال زمان توزیع شیر به تعویق افتاده و از میزان آن هم کم شده است و چه بسا در سال‌های آتی دیگر توزیع هم نشود.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین