امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۲ Tuesday, 16 April 2024

صالحی: اگر 1+5 پا پس کشد در افکار عمومی جهان می‌بازد

صالحی: اگر ۱+۵ پا پس کشد در افکار عمومی جهان می‌بازد

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی با عقلانیت و انعطاف مقبول و مطالعه شده کار را پیش برده و آن‌ها (1+5) در وضعیتی هستند که اگر بخواهند غیر از همراهی و تعامل با ایران برخورد کنند باید خود پاسخگوی افکار عمومی جهان باشند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، معاون رئیس جمهور گفت: اگر 1+5 بخواهد در مذاکرات هسته‌ای پا پس بکشد آن‌ها هستند که در افکار عمومی جهان می بازند.
:
به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درپاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه ارزیابی‌تان از مذاکرات ایران و 1+5 که هفته آینده در ژنو برگزار می‌شود چیست؟ اظهار کرد: ارزیابی من از روند مذاکرات مثبت است به این اعتبار که طرف مقابل راهی جز تعامل با ایران برایش باقی نمانده است و ما تمامی بهانه ها را از آن‌ها در ابعاد فنی گرفته ایم.
:
وی ادامه داد: در بحث آب سنگین ابراز نگرانی کردند و ما گفتیم آمادگی داریم راکتور آب سنگین را باز طراحی کنیم که میزان تولید پلوتونیم آن در سال را که بیش از ده کیلو است به کمتر از یک کیلو کاهش دهیم و همچنین در مواردی دیگر از جمله غنی سازی بهانه های آن‌ها را برطرف کردیم تا هم نگرانی آن‌ها رفع شود و هم خواسته ما تامین شود و یک تعامل برد- برد داشته باشیم.
:
صالحی تاکید کرد: اما اگر آن‌ها بخواهند از این روند پا پس کشند آن‌ها هستند که در افکار عمومی جهان می بازند.
:
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی با عقلانیت و انعطاف مقبول و مطالعه شده کار را پیش برده و آن‌ها (1+5) در وضعیتی هستند که اگر بخواهند غیر از همراهی و تعامل با ایران برخورد کنند باید خود پاسخگوی افکار عمومی جهان باشند.
:
وی در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر درباره پیشرفت های هسته‌ای ایران با توجه به توطئه ها و محدودیت های اعمال شده گفت: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی سعی کرده به هر ترفندی ایران را در اهدافش شکست دهد اما هر بار با بن بست مواجه شده است. در ابعاد فنی و هسته‌ای آن‌ها نتوانستند کاری پیش ببرند و امروز نزدیک به 20 هزار سانتریفیوژ در اختیار داریم . به لحاظ سیاسی نیز سعی کردند ما را در منطقه در هر مقطع با یک بحران مواجه کنند . ابتدا بحث سوریه سپس داعش و حالا با بحث کاهش قیمت نفت وارد شده اند.
:
صالحی ادامه داد: دو سه سال است که ایران عادت کرده است کمتر از یک میلیون بشکه نفت بفروشد و با همین میزان توانسته ایم حدود 80 میلیون جمعیت را اداره کنیم. در حالی که برخی کشورهای اطراف ما با دو سه میلیون جمعیت دو سه برابر ما نفت صادر می‌کنند.
:
معاون رئیس جمهور گفت : ما یاد گرفتیم چگونه با این امور پیش رویم و حتی بودجه سال آینده کشور تنها حدود 35 درصد به درآمدهای نفتی متکی است و این برای ما یک فرصت است تا به گفته رهبری اقتصادی درونزا و بدون اتکا به نفت داشته باشیم. ما قطعا از این بحران به خوبی عبور خواهیم کرد هر چند مشکلاتی به همراه دارد اما ملتی که می خواهد از استقلال خود دفاع کند به طور یقین باید هزینه اش را بپردازد و این دیگران هستند که به جز نفت چیزی ندارند زندگی شان با آن اداره کنند.
:
صالحی خاطر نشان کرد : مکر و حیله آن‌ها در رابطه کاهش قیمت نفت علیه ایران به خودشان بازخواهد گشت و به زودی زود مصیبتی بر آن‌ها وارد می‌شود که حل آن‌ برایشان مشکل خواهد بود.
:
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به فعالیت های این سازمان گفت:‌ بر اساس منویات رهبری و با حمایت رئیس جمهور کار را پیش می بریم و هیچ کاری متوقف نخواهد شد.
:
وی گفت: انشاء الله شاهد کلنگ زنی دو واحد نیروگاه اتمی با مشارکت روس هادر سال آینده خواهیم بود و اکنون در حال طراحی آن هستیم و هفته آینده کلنگ زنی یک شهرک بزرگ با دو هزار و 500 واحد ساختمانی که بیش از ده هزار نیروی انسانی را در خود جای دهد خواهیم داشت و همین جا از دانشگاه ها و مراکز فنی حرفه ای می‌خواهیم که در زمینه های مورد نیاز مذکور تلاش بیشتری انجام دهند.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین