امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶ Friday, 19 April 2024

عباس: اسرائیل با ما مثل انسان برخورد نمی‌کند/آمریکا بی‌طرف باشد

عباس: اسرائیل با ما مثل انسان برخورد نمی‌کند/آمریکا بی‌طرف باشد

محمود عباس عنوان داشت: اسرائیل هر سلاحی که دارد ساخت آمریکاست و ما از آمریکا می‌خواهیم که موضع بی‌طرفانه اتخاذ کند.

 

به گزارش  سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای با شبکه المیادین در خصوص تحولات اوضاع غزه و تجاوزهای رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با ادامه شهرک‌سازی‌های خود هر روز مرتکب جرم‌هایی برخلاف قوانین بین‌المللی می‌شود. ادامه شهرک‌سازی‌ها بزرگترین جنایتی است که در حق مردم فلسطین رخ می‌دهد و شهرک‌سازی‌ها علت توقف مذاکرات بوده است.

 

وی گفت: تمامی جهانیان می‌گویند که اراضی اشغالی در سال 1967 اراضی اشغال شده هستند اما اسرائیل این موضع‌گیری‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد در راستای شهرک‌سازی‌ها عمل می‌کند حرف و حدیث‌هایی در خصوص تشکیل کشور یهود با هدف ثابت کردن روایت‌گری‌های اسرائیل است تا از این طریق روایت‌های اسلامی و فلسطینی از بین برده شود.

 

وی تصریح کرد: ما اعلام کرده بودیم که با مذاکرات موافق هستیم و مرزهای 1967 را پذیرفتیم اما اسرائیل می‌گوید که شریکی برای صلح وجود ندارد. من به دولت توافق ملی پایبند هستم و تهدیدهای اسرائیل ما را نمی‌ترساند. اگر قرار بود من به تهدیدهای اسرائیل گوش دهم یقینا دولت توافقی را اساسا تشکیل نمی‌دادم.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: نخستین توجه من در خصوص جنگ برای دستیابی به راهی برای نجات مردم است و برایم مهم نیست که چه کسی شراره این درگیری‌ها را روشن کرد بلکه چگونگی توقف آن برایم مهم است. توازن قدرت نظامی به نفع اسرائیل است و به نفع ما نیست. اولین کسانی که من در خصوص مذاکره برای پایان درگیری‌ها به نزد آن‌ها رفتم عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و مقامات اردن بودند چرا که این دو کشور مستقیما در جریان اوضاع ما قرار دارند و پس از آن‌ها اتحادیه عرب قرار دارد.

 

وی گفت: در وهله نخست مهم این است که حملات متوقف شده و توافق سال 2012 اجرا شود. باید هرچه سریعتر درگیری‌ها در جهت جلوگیری از خونریزی‌ها متوقف شود. متاسفانه اسرائیل با ما نه به عنوان انسان و نه به عنوان مردم برخورد نمی‌کند. اسرائیل به ما تجاوز می‌کند و ما تنها از طریق قوانین بین المللی نه کمتر و نه بیشتر از خودمان دفاع می‌کنیم.

 

محمود عباس اظهار کرد: آمریکا برای نخستین بار در تاریخ درگیری‌ها، دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را مسئول توقف مذاکرات اعلام کرد اما آمریکا بیش از آنکه دولت نتانیاهو را مسئول این امر بداند دست به اقدام دیگری نزده است. هر سلاحی که در اسرائیل وجود دارد ساخت آمریکاست و ما از آمریکا می‌خواهیم که موضعی بی‌طرفانه اتخاذ کند.

 

عباس عنوان داشت: چندین خانواده اعضای خود را از دست داده‌اند و من با آن‌ها صحبت کرده و از آن‌ها خواستم که صبر پیشه کنند اما ما تجارت با خون مردمانمان را نمی‌پذیریم. تنها راه حل راهکار سیاسی است.

 

وی عنوان داشت: دستیابی به صلح آسان است و ایجاب می‌کند که اسرائیل مرزهای 1967 را به رسمیت بشناسد اما این کار را نمی‌کند. اسرائیل باید به مذاکرات برگردد ما از مذاکرات فرار نکرده‌ایم و ناامید هم نشده‌ایم.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: قطعنامه‌هایی ظرف دو روز در شورای امنیت صادر خواهد شد و من امیدوارم که درگیری‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن متوقف بشود.

 

عباس همچنین در سخنانی اعلام کرد که شروط حماس برای دستیابی به توافق آتش بس با رژیم صهیونیستی “ضروری نیست”.

 

وی با اذعان به اینکه غیر از همدردی با خانواده‌های شهدای غزه کاری نمی‌تواند انجام دهد در عین حال گفت: آن‌ها هیزم‌هایی برای تاجران جنگ هستند و من با آن تاجران از دو طرف مخالفم.

 

از سوی دیگر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که مصر و قطر پیش نویس پیشنهادی را برای پایان درگیری‌ها علیه غزه تدوین کرده‌ و آن را به رژیم صهیونیستی و حماس پیشنهاد داده‌اند.

 

این روزنامه عبری زبان با بیان اینکه پیشنهاد آتش بس شامل دو فصل می‌شود اعلام کرد: یکی از آن‌ها امنیتی و دیگری اقتصادی مدنی است.

 

یدیعوت آحارونوت با اعلام اینکه حماس تا به این لحظه پیش‌نویس توافق آتش بس را نپذیرفته است تاکید کرد: اسرائیل به کشورهایی که این پیش نویس را تدوین کرده‌اند آمادگی اولیه خود را برای بررسی جزئیات آن اعلام کرده است.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین