امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶ Saturday, 20 April 2024

فرمانده ناجا: ممانعت از حضور در ورزشگاه‌ها وظیفه ذاتی و شرعی ماست

فرمانده ناجا: ممانعت از حضور در ورزشگاه‌ها وظیفه ذاتی و شرعی ماست

فرمانده نیروی انتظامی گفت: کارگروهی برای اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب در ناجا راه اندازی شده است و از کارشناسان داخلی و خارجی و علما در آن استفاده کرده ایم.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، به نقل از خبرگزاری ایسنا، سردار حسین اشتری در دیدار با آیت‌ الله مکارم شیرازی افزود: در حکم رهبر معظم انقلاب به این جانب، معظم له نگاه به داخل نیروی انتظامی، رسیدگی به معیشت کارکنان و ارتقای فضای اسلامی و انقلابی ناجا را مورد تاکید قرار داده اند.
:
وی تاکید کرد: تدبیر رهبر انقلاب اسلامی بر این است که از دستاوردهای انقلاب پاسداری کنیم و با توجه به رهنمودهای مراجع تقلید و حمایت هایی که همیشه انجام می شود، امیدوارم بیش از گذشته بتوانیم انجام وظیفه کرده و شرمنده شهدا و امام راحل نباشیم.
:
وی به اقدامات نیروی انتظامی در بخش ارتقای اخلاق و مسائل معنوی به خصوص در بین کارکنان خود اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های حفظ قرآن کریم و دوره‌های بصیرت از جمله این اقدامات است و در مسائل فرهنگی نیز تلاش شده به وظیفه‌ای که بر دوش داریم جامه عمل بپوشانیم و طبق قانون عمل کنیم.
:
فرمانده ناجا با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی در خصوص ارتقای امنیت و آرامش در جامعه تصریح کرد: نگاه به اجرای ماموریت‌ها در ناجا در راستای طرح های ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی و نیز افزایش امنیت و آسایش روانی برای مردم در حوزه های مختلف است.
:
اشتری با بیان اینکه در موفقیت برنامه های خود نیازمند رهنمودهای مراجع و علما هستیم، گفت: نیازمند دعای خیر مراجع تقلید و بزرگان هستیم و تلاش می‌کنیم بتوانیم سرباز خوبی برای ولایت باشیم.
:
وی به مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص طبق قانون اقدام می‌کنیم هرچند که ممکن است برخی‌ها خرده‌ بگیرند ولی نیروی انتظامی مجری اجرای قانون است.

فرمانده نیروی انتظامی در خاتمه تاکید کرد: اگر ممانعتی از حضور در کنسرت ها و ورزشگاه ها انجام می دهیم بر اساس وظیفه ذاتی و شرعی ماست، چرا که در کشوری اسلامی هستیم و پاسداری از ارزش ها وظیفه ذاتی ما برشمرده می شود.
:
آیت‌الله مکارم‌: دولت با تعبیرات خود برای ناجا ایجاد زحمت نکند‌ / چه لزومی دارد بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطرح شود یا فلان کنسرت برگزار شود یا نشود!
:
آیت الله مکارم گفت: در شرایط فعلی چه لزومی دارد بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطرح شود یا فلان کنسرت در مکانی برگزار شود یا نشود؟ این مشکلی را حل نمی‌کند، نباید در بیان دولتی‌ها تعبیراتی باشد که سبب زحمت برای نیروی انتظامی شود.
:
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با سردار اشتری، اظهار داشت: از اینکه شفاف به وظایف و تکالیف خود اشاره کردید، خوشحالم و این را بدانید که امنیت جامعه مهم‌ترین اولویت است. آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت برخورد خوب با مردم در عین رعایت قاطعیت، تأکید کرد: انسان با قاطعیت کار می‌کند اما قاطعیت می‌تواند با اخلاق خوب نیز همراه باشد. برخی فکر می‌کنند که قاطعیت به‌معنای تندی است اما این‌طور نیست، با یک ادبیات خوب می‌توان مردم را راضی کرد و حتی در صورت جریمه، با خوشحالی تردد کنند.
:
مرجع تقلید شیعیان ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) تصریح کرد: برخورد خوب را به نیروهای خود تأکید کنید و این دوران بصیرت بسیار لازم است تا فرماندهان و کارکنان ناجا آموزش‌های جدید را ببینند؛ تا آموزش و خلاقیت نباشد، نظام جمهوری اسلامی موفق نمی‌شود.
:
آیت الله مکارم شیرازی گفت: نباید در بیان دولتی‌ها تعبیراتی باشد که سبب زحمت برای نیروی انتظامی شود، به‌عنوان مثال در شرایط فعلی‌ای که داریم، چه لزومی دارد بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطرح شود یا این بحث که فلان کنسرت در مکانی برگزار شود یا نشود، چه مشکلی را حل می‌کند؟ بدین وسیله یک اختلاف جدیدی با نیروی انتظامی مطرح می‌شود و این درست نیست.
:
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: باید یک هماهنگی کاملی در این زمینه‌ها صورت گیرد و مردم باور کنند که نیروی انتظامی هم ضامن انتظام و امنیت ظاهری است و هم امنیت اخلاقی. وظیفه نیروی انتظامی فقط کنترل چراغ قرمز و سبقت غیرمجاز نیست و باید بقیه وظایف ناجا را هم بپذیرند. هم‌اکنون ما در شرایط حساسی هستیم و طرف غربی دائم بهانه‌های بی‌خود و بچه‌گانه می‌گیرد، در این شرایط نباید بین خودمان اختلاف ایجاد کنیم و چیزی را که لازم نیست، مطرح کنیم.
:
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نامه‌های مردم که به مسئله رفتن زنان به ورزشگاه‌ها و موسیقی ایراد گرفته‌اند، اظهار داشت: مردم از این مسائل ناراحت هستند و می‌گویند چرا در این زمینه موضع گرفته نمی‌شود، پس چه ضرورتی دارد این مسائل در شرایط فعلی مطرح شود و با دست خومان به اختلاف دامن بزنیم؟

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین