امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۸ Wednesday, 24 April 2024

فریادهای نمايندگان دلواپس بر سر ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس

فریادهای نمايندگان دلواپس بر سر ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس

با فریادهای نماينده پايداري​ها بر سر ظریف در مجلس نشست غیرعلنی مجلس با محمد جواد ظریف و سید عباس عراقچی پس از 2 ساعت به پایان رسید؛ نخستین صحنه ای که خبرنگاران در بدو ورود به صحن مشاهده کردند، مشاجره تند و فریادهای مهدی کوچک زاده نماینده تهران بر سر وزیر امور خارجه بود.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ،‌ به نوشته خبرگزاری ها، نخستین صحنه ای که خبرنگاران در بدو ورود به صحن مشاهده کردند، مشاجره تند حمید رسایی و مهدی کوچک زاده با وزیر امور خارجه بود. براساس این گزارش، کوچک زاده مقابل ظریف و روبروی جایگاه ناطقان ایستاده بود و فریاد می زد.

:
این در حالی بود که علی لاریجانی رییس مجلس گزارشی از جلسه غیرعلنی مجلس ارائه می کرد و می گفت که ظریف و عراقچی طی 2 ساعت گزارشی مبسوط از روند مذاکرات ارائه کردند. محمدجواد ظریف و سیدعباس عراقچی امروز با حضور در نشست غیرعلنی مجلس ابهامات پیش آمده در مورد مذاکرات هسته ای را رفع کردند. محمدجواد ظریف و سیدعباس عراقچی امروز با حضور در نشست غیرعلنی مجلس ابهامات پیش آمده در مورد مذاکرات هسته ای را رفع کردند.
:
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی وزیر امور خارجه مهمترین مسائل مطرح شده در بیانیه لوزان را برای نمایندگان تشریح کرد، گفت: دکتر لاریجانی با توجه به تجربه خود موضوع حمایت از مذاکرات را مطرح کرد، البته ایشان تاکید کرد که باید خواسته‌های ملت و نظام نیز در مذاکرات دنبال شود. وی افزود: در این جلسه وزیر امور خارجه مهمترین مسائل مطرح شده در بیانیه لوزان را برای نمایندگان تشریح کرد. سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: همچنین عباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده به صورت مبسوط درباره مذاکرات اخیر و دغدغه‌های رهبری مسائلی را مطرح کرد. وی ادامه داد: همچنین در ادامه این جلسه غیرعلنی 4 نفر از نمایندگان سوالاتی را درخصوص نحوه لغو تحریم‌ها، بازرسی از فردو و مجموعه تاسیسات هسته‌ای مطرح کردند که به این سوالات نیز پاسخ داده شد.
:
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا ظریف در مورد اظهارات ضدونقیض مقامات آمریکایی توضیحاتی داده است، گفت: یکی از نمایندگان تذکر جدی در این زمینه داد. پاسخ آقای ظریف آن بود که همیشه در طول 30 سال گذشته آنها با شیوه چماق و هویج خود را عرضه کردند و این چیز جدیدی نیست. در مجموع آقای ظریف قول دادند که از دستاوردهای هسته‌ای به خوبی دفاع کنند.سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در مورد دبه کردن آمریکا هم نمایندگان سوالاتی مطرح کردند؟ گفت: چون جلسه غیرعلنی بود، نمی‌توان راجع به آن توضیح داد، اما وزیر امور خارجه در این‌باره مسائلی را مطرح کرد.
:
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کاهش سانتریفیوژهای فوردو به 350 عدد صحت دارد، گفت: سانتریفیوژهای فردو به همان تعداد 1044 عدد باقی خواهد ماند و کاهش آن صحت ندارد. وی با بیان این‌که چهار نفر از نمایندگان سوالاتی درباره نحوه لغو تحریم‌ها، بازرسی‌ها و فعالیت‌ها در فردو و مجموعه تأسیسات هسته‌ای مطرح کردند، گفت: آقای ظریف و عراقچی به تمامی این سوالات پاسخ دادند. نعمتی درباره درگیری لفظی کوچک‌زاده و رسایی با ظریف در پایان جلسه غیر علنی گفت: هیچ درگیری وجود نداشت فقط با یکدیگر بحث می‌کردند.
:
محمد حسین قربانی نماینده آستانه نیز پیش از شدت گرفتن بیشتر درگیری لفظی، ظریف را که امروز چفیه ای  بر گردن انداخته بود به بیرون از صحن مجلس هدایت کرد. لاریجانی پس از این اتفاقات گفت: آقایان ظریف و عراقچی در جلسه غیر علنی دو ساعته توضیحاتی را درخصوص مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان ارائه دادند.
:
دکتر علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی با اشاره به دو ساعت تاخیر در آغاز جلسه، گفت: از ساعت 8 تاکنون دو ساعت جلسه غیرعلنی در مورد مباحثی که در مذاکرات هسته‌ای مطرح شد داشتیم، از این روآقایان ظریف و عراقچی توضیحات کافی در مورد نحوه مذاکرات و مذاکرات اخیر داشتند. رئیس مجلس افزود: نمایندگان هم نقطه نظرات خود را مطرح کردند، بنابراین ما امیدوارم در این تعامل و گفت‌وگوهای دوجانبه مذاکرات به نحو بسیار خوب و متینی ادامه پیدا کند و دستاورد مناسبی برای ملت ایران داشته باشد .

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین