امروز: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۹ Tuesday, 23 April 2024

قتل‌عام ۱۲۶ كودك در يك مدرسه توسط طالبان پاكستان

قتل‌عام ۱۲۶ كودك در يك مدرسه توسط طالبان پاكستان

در جریان حمله امروز تعدادي از گروه جنايت‌كار طالبان پاکستان به یک مدرسه در پیشاور، تاکنون دست کم۱۲۶ کشته و بیش از یکصد نفر دیگر هم مجروح شده اند.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز‌، ‘پرویز ختک’ سروزیر ایالت خیبر پختونخوا کشته شدن بیش از یکصد نفر و مجروح شدن بیش از یکصد نفر دیگر را در جریان این اقدام تروریستی و گروگانگیری تایید کرده است. اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان روز سه شنبه با حمله به یک مدرسه متعلق به ارتش پاکستان در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا، حدود 500 دانش آموز و کادر آموزشی این مدرسه را به گروگان گرفتند. بیشتر قربانیان این حادثه، از دانش آموزان مدرسه هستند.
:
طالبان در تماس با برخی رسانه‌ها، مسوولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفته و اعلام کرده است که این اقدام را در تلافی حملات ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی در شمال غرب این کشور انجام داده است. ارتش پاکستان از شش ماه پیش تاکنون، با انجام حملات نظامی گسترده به مناطق قبایلی وزیرستان شمالی علیه مواضع شبه نظامیان، حدود یکهزار و 300 نفر از شبه نظامیان را کشته است. ‘محمد خوراسانی’ سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان در گفت و گو با برخی منابع خبری، از حمله شش نفر از مهاجمان انتحاری و تک تیرانداز این گروه تروریستی به مدرسه یاد شده خبر داد و گفت: از این افراد خواسته ایم به دانش آموزان خردسال این مدرسه آسیبی نرسانند.
:
تیراندازی و درگیری در محل حادثه گروگانگیری هنوز ادامه دارد. گزارش های حاکی است نیروهای امنیتی ضمن محاصره مدرسه، توانسته اند تعدادی از دانش آموزان را نجات دهند. تعداد دقیق دانش آموزان و افرادی که در این مدرسه از سوی طالبان به گروگان گرفته شده اند، مشخص نیست. ‘محمد نواز شریف’ نخست وزیر پاکستان و جمع زیادی از سیاستمداران ارشد این کشور ، اقدام امروز طالبان را به شدت محکوم کردند. نخست وزیر پاکستان به تمام نیروهای پلیس و امنتی در منطقه دستور داده است با اولویت حفظ جان دانش آموزان و معلمان، به سرعت به ماجرای گروگانگیری خاتمه دهند.
:
مقام‌های دولتی پاکستان می‌گویند حداقل ۱۲۶ نفر در یورش نفرات طالبان پاکستان به یک مدرسه در پیشاور در شمال غربی کشور کشته‌ شده‌اند. به گزارش بی بی سی، این مقام‌ها گفته‌اند که بیشتر کشته‌شدگان را دانش‌آموزان این مدرسه تشکیل می‌دهند. مقام‌های پاکستان گفته‌اند پنج یا شش تروریست که اونیفورم نیروهای امنیتی پاکستان را بر تن داشتند، وارد مدرسه شدند و سپس صدای تیراندازی و انفجار در محل شنیده شد. این مهاجمان توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌ یا خود را منفجر کرده‌اند. نیروهای امنیتی اکنون این محل را به محاصره در آورده‌اند. این مدرسه توسط ارتش پاکستان اداره می‌شود اما دانش‌آموزان از اقشار مختلف جامعه بوده اند.

./.

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. طالبان بد، بوکیان بد، مادیان بد. خبر پشت خبر این طالبان بد. به جز داعش هزاران داعشی هست. عجب دیدم که گفتند طالبان بد.
    تا شنیده بودیم در شرق صلح و صفا بود. یکدستی و یکرنگی بود. اینقدر بیکاری بود که فیلمهای غرب وحشی وحشی وحشی هم مانع آرامش او نمی شدند. اژدها وارد می شد او بی خطر بود. از بازار ارز و تجارت او بی خبر بود. همیشه خیر اول خیر او بود. برای خاکیان او خاک پا بود. اما امروز سطر اول اخبار خاورمیانه، فتنه و فساد و ترور است. من که هر چه خود را الک کردم ندیدم خاک بد را. به دین گشتم ندیدم کار بد را. چه موشی را دواندند مکتب ما. تفنگ دادند بریزند خون ما را. از دو طرف عالم خبر کشتار و خبر شکنجه می رسد. مخفیکاری هم عمرش به سر آمده. آشکارا به هم پیغام می دهند کشتی کشتم. خوردم خوردی. یادم ماندی. معامله آشکارا غرب-شرق در روزگاران ما. غرب وحشی، شرقی وحشی، قرن وحشی. مرز خونی. یک دهکده با یک حرف. با لواطی هم لواط ام. باثباتی بی ثبات ام. بی گناهی با گناهم. با نشانی بی نشان ام. رخش عالم را سوارم. نعش خود را هم می سوارم. خواستم مختارید خواستید خودمختارید. سهم نفت دادید دادید ندادید دادند. انتظار از نسل های بی اصل و نسب هم نمی رود چرا که گندم از گندم بروید جو ز جو. طفلان بینم نبینند مام خود را. پدر دارند ندارند ابن خود را. جنگ نرم غرب هم به دست زن است. زن یک تن است. تن هم شریک معامله است. یک گوشه ائی از زمین باید حرف حق گوید و دعوت حق کند. چرا آن گوشه عالم ما نباشیم؟

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین