امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱ Thursday, 18 April 2024

قضاوت با شما؛ آيا از کاخ سفيد صداي واحد به گوش مي‌رسد؟

قضاوت با شما؛ آيا از کاخ سفيد صداي واحد به گوش مي‌رسد؟

“دکتر روحاني” در طول سفر خود به “نيويورک” و سخنراني در “مجمع عمومي سازمان ملل” درخصوص ايجاد چارچوب براي “مديريت اختلافات ايران و آمريکا” به شنيدن “صداي واحد” از آمريکا اشاره کرد و گفت: در صورت “عزم سیاسی رهبران آمریکا” و خودداری از دنبال کردن منافع “گروه‌های فشار جنگ‌طلب”، می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید.

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، دکتر روحاني در طول سفر خود به نيويورک و سخنراني در مجمع سازمان ملل درخصوص ايجاد چارچوب براي مديريت اختلافات ايران و آمريکا به شنيدن صداي واحد از آمريکا اشاره کرد و گفت سخنان باراک اوباما در صحن مجمع عمومی را دنبال کرده است و در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه‌های فشار جنگ‌طلب، می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید.

دکتر روحاني در سخنراني خود تاکيد کرد: انتظار ایران از “واشنگتن” شنیدن “صدای واحد” است.

.

1589499_687

.

همچنين زماني که دکتر روحاني و هيئت همراه در لحظه‌ای که آماده حرکت به سمت “فرودگاه نيويورک” بودند، بنا به درخواست “کاخ سفيد”، گفتگويي تلفني 15 دقيقه‌اي ميان “رئيس‌جمهور ايران و آمريکا” برقرار شد.

 

در اين گفت وگوي تلفني، دو طرف بر اراده سياسي براي حل سريع “مساله هسته‌اي” تاكيد كرده و زمينه را براي حل موضوعات ديگر و همكاري در مسائل منطقه‌اي مورد توجه قرار دادند.

.
1589497_384

.

“باراک اوباما” در یک کنفرانس خبری با اشاره به گفتگوی تلفنی با دکتر روحانی اظهار داشت که دو رئیس‌جمهور از تیم‌های خود خواسته‌اند برای رسیدن به یک توافق فوری بر سر “پرونده هسته‌ای ایران” با یکدیگر همکاری داشته باشند.

در اين گزارش قصد داريم به صحبت‌ها و مواضع اخير مقامات آمريکايي درباره رابطه با ايران و “فعاليت‌هاي هسته‌اي” کشور بپردازيم، اما اينکه آيا صداي واحدي از آمريکا به گوش مي‌رسد يا خير، قضاوت با شما خواهد بود؟

.
1589857_552

.

اوباما در “سازمان ملل”: حق مردم ایران برای دست یابی به “انرژی صلح آمیز هسته‌اي” را به رسمیت می‌شناسیم

باراک اوباما در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل ضمن اشاره به “فتواي مقام معظم رهبري” درمورد حرام دانستن بدست آوردن “سلاح هسته‌اي”، تاکيد کرد حق مردم ايران براي دست‌يابي به انرژي هسته‌اي صلح‌آميز را به رسميت مي‌شناسد.

 

“سوزان رايس”: اوباما حق “غني‌سازي هسته‌اي” ايران را به رسميت نمي‌شناسد

سوزان رايس، “مشاور امنيت ملي آمريکا” در گفتگويي با “فرید ذکریا” مجری شبکه تلويزيوني “سی‌ان‌ان” با اشاره به عبارت استفاده شده توسط اوباما درباره “حق دسترسی ایران به انرژی صلح آمیز هسته‎ای” و اينکه آیا حق غنی سازی ایران توسط آمريکايي‌ها به رسمیت شناخته می‌شود؟ يا خير گفت: بیان این کلمات کاملاً عامدانه بود. آمریکا از حق ایران در زمینه غنی‌سازی صحبت نکرده است. گفته‎ شده است؛ ایران به عنوان عضو NPT، هنگامی که به تعهدات بین‎المللی خود پایبند باشد، یعنی برمبنای التزامات IAEA و قطعنامه‎های شورای امنیت سازمان ملل، در آن صورت مانند هر عضو دیگر  NPT، حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‎ای را خواهد داشت. این سیاستی است که ما از مدت‏‌ها قبل دنبال می‌کنیم و چیز جدیدی نیست.

 

وزير امور خارجه آمريکا:‌ ایران می‌تواند غنی‌سازی کند

.

1589561_207

.

از آن طرف “جان‌ کري” وزير امور خارجه آمريکا در مصاحبه‌اي 60 دقيقه‌اي با سي‌ان‌ان به توافق زودهنگام ميان ايران و آمريکا اشاره کرد و گفت: تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مناقشه هسته‌ای ایران می‌تواند در یک چارچوب زمانی بین 3 تا 6 ماه، یعنی زمانی که رئیس جمهوری ایران تعیین کرده است، به یک توافق منجر شود و این مستلزم افزایش تلاش‌ها است.

جان کری در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه شبکه “سی بی اس” همچنین گفت: این توافق ممکن است زودتر هم حاصل شود و بستگی به چگونگی تحولات دارد و اینکه ایران آمادگی داشته باشد.

وی تاکید کرد؛ اگر برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز باشد و ما آن را ببینیم روابط با ایران می‌تواند تغییر کند و به سرعت بهبود یابد.

.

1589562_499

 

.

“وزیر خارجه آمریکا” ادامه داد: ایران می‌تواند حسن نیت خود از طریق باز کردن تاسیسات هسته‌ای خود به روی بازرسان اثبات کند و می‌تواند چرخه غنی‌سازی اورانیوم خود را در سطح پایین حفظ کند.

 

“باراک اوباما در ديدار با نتانياهو”: همه گزینه‌ها، از جمله “گزینه نظامی”، همچنان روی میز هستند.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو “نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی” که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده، بار دیگر تاکید کرد که گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است.

 

اوباما در مورد مذاکرات خود با نتانیاهو در مورد ایران گفت: می‌دانید که هم من و هم نخست‌وزیر از همان زمان که من به ریاست‌جمهوری رسیدم، روی این موضوع توافق داشتیم که ضروری است که ایران سلاح هسته‌ای در اختیار نداشته باشد. این موضوع برای امنیت آمریکا مهم است. این برای “امنیت اسرائیل” مهم است. این برای امنیت جهان هم مهم است، چراکه ما نمی‌خواهیم در متزلزل‌ترین منطقه جهان “رقابت تسلیحاتی” به راه بیافتد. با توجه به اقدامات نظام ایران در گذشته، تهدیدات آن‌ها علیه “اسرائیل”، اقداماتشان علیه اسرائیل، کاملا مشخص است که تنها حرف زدن کافی نیست. ما باید اقداماتی را شاهد باشیم که به “جامعه بین‌الملل” اطمینان دهد که آن‌ها کاملا به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده و به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند.

 

وی افزود: اما به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده، همان‌طور که پیش‌تر هم گفته‌ام، باز هم تکرار می‌کنم که برای کسب اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، که می‌تواند موجب بی‌ثباتی منطقه و تهدیدی بالقوه برای ایالات متحده باشد، هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه‌های نظامی را از روی میز کنار نگذاشته‌ام.

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین