امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۷ Wednesday, 24 April 2024

ماری هارف: تحریم جدید ایران نقص اقدام مشترک است

ماری هارف: تحریم جدید ایران نقص اقدام مشترک است

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: تصویب هرگونه لایحه در کنگره که موجب تحریم‌های جدید علیه ایران همزمان با ادامه مذاکرات هسته‌ای بین‌المللی شود از سوی رییس‌جمهور آمریکا وتو خواهد شد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ،‌ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در واکنش به اظهارات یک مقام وزارت خارجه که گفته بود مذاکرات موجب توقف پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران شده است نه تحریم‌ها، گفت: من با این موضوع موافقم که تحریم‌ها نه بزرگ‌ترین دلیل بلکه یکی از دلایلی است که ما را پای میز مذاکره با ایران نشانده است. هارف ادامه داد: به دلیل فشاری که ما بر آنها وارد کردیم توانستیم از طریق دیپلماسی به جلو حرکت کنیم. من فکر می‌کنم آنچه این مقام وزارت خارجه به آن اشاره کرده است این حقیقت است که تنها تحریم‌ها نبوده که موجب توقف برنامه هسته‌ای ایران شده است بلکه این اتفاق از طریق مذاکراتی که منجر به امضای برنامه اقدام مشترک میان ایران و گروه 1+5 شد رخ داد و ما پس از اجرای آن توانستیم پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم.
:
حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان اخیرا خطاب به 1+5 با تاکید بر این‌ که دوران تهدید و تحریم سپری شده است، گفت که هر مقدار این گروه در برابر ایران راه منطقی و سرعت عمل را در پیش نگیرند، ضرر خواهند کرد. مقامت ایرانی همواره تاکید دارند این تحریم‌ها نبوده است که موجب آمدن پای میز مذاکره شده، بلکه تلاش ایران برای حل مسئله هسته‌ای و رفع نگرانی‌های غرب در این زمینه دلیل ایران برای مذاکره است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: آنچه من می‌خواهم بگویم این است که تحریم‌ها به وضوح موجب فشار بر ایران شد اما این بخشی از یک سیاست دو طرفه بود که یک طرف آن فشار قرار داشت و در طرف دیگر این مساله که ما می‌گفتیم اگر شما برای رسیدن به توافق جدی هستید ما حاضر به انجام مذاکرات دیپلماتیک هستیم.
:
وی افزود: اما زمانی که شما پای میز مذاکره آمدید کارهای زیادی برای انجام شدن وجود داشت که به برنامه اقدام مشترک منجر شد. یکی از بزرگ‌ترین کارهایی که در این توافق صورت گرفت به رسمیت شناختن برنامه غنی‌سازی محدود در داخل ایران تا زمانی که اطمینان یابیم این برنامه کاملا صلح‌آمیز است، بود. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین درباره تلاش کنگره برای تصویب لایحه تحریم جدید ایران در صورت شکست مذاکرات، گفت: هرگونه لایحه‌ای که تحریم جدید ایران را در پی داشته باشد حتی به صورت مشروط که باید برای اجرایی شدن به تصویب و امضای رییس‌جمهور آمریکا برسد همان‌طور که قبلا گفتیم از نظر ما، از نظر ایرانی‌ها و دیگر جهانیان نقض برنامه اقدام مشترک است و می‌تواند ایران را نیز به نقض آن و بازگشت به برنامه هسته‌ای گذشته‌اش تشویق کند.
:
وی تصریح کرد: همان‌طور که سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته است تصویب چنین لایحه‌ای می‌تواند به روند مذاکرات آسیب بزند. لازم به ذکر است که اگر ما بخواهیم در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات ایران را تحریم کنیم این کار را در عرض 24 ساعت انجام می‌دهیم.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین