امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴ Saturday, 20 April 2024

متکی: دولت عراق انقلابی برخورد کند/ همگرایی اصولگرایان حرکتی اصیل است

متکی: دولت عراق انقلابی برخورد کند/ همگرایی اصولگرایان حرکتی اصیل است

دیپلمات سابق ایران با اشاره به تحولات اخیر منطقه و حرکت‌های تروریستی داعش اظهار کرد:‌ داعش توسط انگلیس طراحی شده است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ،منوچهر متکی عضو کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند در مراسم افطاری این تشکل سیاسی با اشاره به تحرکات اخیر برخی گروه‌های تروریستی در منطقه خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که امروز در منطقه در حال رخ دادن است، اتفاقات رویداد بالفور دو است. در سال 1948 و سه سال پس از جنگ جهانی انگلستان نقشه‌ای طراحی کرد که براساس آن و با تصویب آلمان و انگلیس غده نامیمون رژیم صهیونیستی در منطقه به وجود آمد.

 

وزیر سابق امور خارجه ایران ادامه داد: امروز نیز همان طراحی و برنامه‌ریزی سه سال بعد از شکست الگوهای بدلی که آمریکایی‌ها در منطقه با بحران‌آفرینی در سوریه آغاز کردند و شکست خوردند مطرح شده است. امروز غرب به دنبال یک اعلامیه بالفور دیگری است که یک منطقه تحت نفوذ جدیدی تحت عنوان کردستان مستقل ایجاد کند.

 

وی با تاکید بر اینکه حرکت داعش و اعلام استقلال و اقدام برای استقلال در کردستان عراق دو پرده یک سناریو است گفت: اگر در طول 35 سال گذشته نگاهی گذرا بیاندازیم درمی‌یابیم پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) همه تلاش‌ها برای شکست این نهضت در داخل و تحمیل فشارهای گوناگونی از جمله 8 سال جنگ تحمیلی از بیرون بوده است. غرب زمانی که با شکست روبرو شد، به این فکر افتاد که توجهات را از این نقطه کانونی منحرف کند و با همین حربه وارد میدان شود.

 

این دیپلمات سابق ایران با بیان اینکه طرح مدل‌های مدنی برای انقلاب اسلامی از دیرزمان به ویژه پس از جنگ تحمیلی در طراحی‌های دشمنان وجود داشته است خاطرنشان کرد: دشمنان زمانی تلاش می‌کردند که مدل مالزی به عنوان یک کشور اسلامی و به عنوان یک کشور پیشرفته در حوزه اقتصادی الگو شود. امروز نیز تلاش می‌کنند از ظرفیت‌های ایجاد شده در کشور ترکیه که مردم از سکولارها سرخورده شده‌اند و به سمت اسلام‌گراها آمده‌اند استفاده کنند اما زمانی‌که دریافتند هیچ‌کدام از این مدل‌ها جواب نمی‌دهد، مدلی سوپرانقلابی و ضد امپریالیسم به نام القاعده ایجاد کردند که دست پروده آمریکایی‌ها بود. لشکر القاعده و حوزه سربازگیری القاعده آموزه‌های طالبانیسمی بود که با سناریوی آمریکایی، پول عرب‌ها و آموزش در پاکستان طراحی شده بود.

 

متکی با تاکید بر اینکه القاعده را آمریکایی‌ها و داعش را انگلیسی‌ها طراحی کرده‌اند گفت:‌ اقدامات داعش، حوادث این روزهای غزه و کرانه باختری و همچنین اعلام اقدام برای استقلال کردستان پازل‌های مختلف یک طراحی هستند که جان کری در سفر خود به کردستان عراق سعی در القای آن به مقامات کرد عراق را داشت.

 

وی اضافه کرد: آنچه که در گذشته طراحی شده است و امروز فازهای عملیاتی آن آغاز شده، اهدافی را دنبال می‌کند که نخستین آن سرپوش نهادن بر حدود پانزده سال شکست پی‌درپی آمریکا در منطقه است.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی هویتی ثابت دارد که از تونس آغاز شد و اندک‌اندک به کشورهای اسلامی دیگر رسید، اظهار کرد: اقداماتی که در سوریه صورت می گیرد و همچنین حرکت امروز داعش حرکت بدلی بیداری اسلامی است و این موضوع را از بررسی تک‌تک اقداماتی که این گروه‌ها انجام می‌دهند به وضوح می‌توان دریافت.

 

وزیر امور خارجه پیشین ایران با تاکید بر اینکه دولت عراق باید از مسامحه کاری و اقدامات تشریفاتی دست بکشد و انقلابی وارد برخورد شود، اظهار کرد: چنانچه دولت به صورت انقلابی وارد برخورد شود ممکن است زمینه برخی از هم‌پیمانی‌های منطقه ای در گام نخست برای برخورد با داعش و در گام بعدی برای برخورد با تجزیه‌طلبان کردستان فراهم شود.

 

براساس این گزارش منوچهر متکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ایجاد حرکت در میان اصولگرایان جهت همگرایی با یکدیگر با تاکید بر اینکه حرکت همگرایی اصولگرایان حرکتی اصیل و مناسب است اظهار کرد: ان‌شاالله همه کسانی که دغدغه تبعات خیر و شر واگرایی‌ها را دیده‌اند به این حرکت لبیک بگویند و از منزوی شدن نیروهای مجموعه‌ای که به تعبیر مقام معظم رهبری در شرایط سخت همراه نظام بوده است، جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین