امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰ Saturday, 20 April 2024

محسن رضایی: مذاکره با ۱+۵ تقریبا به نتیجه رسیده است

محسن رضایی: مذاکره با ۱+۵ تقریبا به نتیجه رسیده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: مذاکره با ۱+۵ تقریبا به نتیجه رسیده اما آمریکا نمی‌گذارد کار به نتیجه برسد و دنبال امتیازگیری بیشتر در مذاکرات وین است.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، محسن رضایی در نشست خبری درپاسخ به سؤالی مبنی بر تلاش آمریکا برای امتیازگیری از ایران در مذاکرات گفت: آمریکا راهی به جز مذاکره با ایران ندارد و حمله نظامی یا تشدید تحریم‌ها به بن‌بست رسیده است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امریکا هیچ راهی جز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران ندارد. رضایی در پاسخ به پرسشی در خصوص سنگ‌اندازی امریکا در مسیر مذاکرات گفت: راه‌های دیگر مانند حمله نظامی چه با اقدام امریکایی‌ها و چه رژیم صهیونیستی یا ادامه تحریم‌ها کارآمد نیست و به بن‌بست رسیده است. وی افزود: اوباما هم به‌صراحت اعلام کرد که نمی توان به ایران حمله کرد و تحریم ها نیز نتیجه‌ای ندارد پس نمی توانند سنگ اندازی کنند چون همه قدرت های بین المللی موافق توافق هستند.
:
رضایی گفت: ‌اروپایی ها که نزدیک‌ترین متحدان امریکا هستند در خفا از دولت این کشور گلایه می کنند و زیاده خواهی های آن را به زیان خود می دانند غرب نمی خواهد در کنار مسئله اوکراین با مسئله دیگری در خاورمیانه مواجه شود. وی همچنین با اشاره به مخالفت روسیه و چین با زیاده خواهی امریکا افزود: مذاکره با 1+5 تقریبا به نتیجه رسیده است اما امریکا به عنوان یک عضو 1+5 نمی گذارد کار به نتیجه برسد زیرا می خواهد امتیازات  یشتری بگیرد و به امتیازاتی که نظام پذیرفته است در قبال دریافت امتیاز از طرف مقابل بدهد قانع نیستند.

:
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا توافق نهایی باید به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد گفت: این مسائل مربوط به دولت و شورای عالی امنیت ملی است و مجمع وارد این مسائل نمی شود.
:
رضایی افزود: این جزو اختیارات رهبر معظم انقلاب، دولت و شورای عالی امنیت ملی است و از میز مذاکرات تا تهران مرتب گزارش ها در این مسیر رد و بدل می شود . وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیش بینی نتایج مذاکرات در یکی دو روز آینده تصریح کرد: اوباما دارای ظرفیت سیاسی معینی است و این پرونده بسیار سنگین تر از توان تصمیم گیری اوست بعید است اوباما بتواند همه این پرونده را حل و فصل کند. رضایی گفت: نگران این هستم که بخش هایی از پرونده بماند و اوباما نتواند مشکلی را که خودش درست کرده است رفع کند و سنگی که خودش در چاه انداخته است بیرون بیاورد. وی افزود: با آنکه بوش از اوباما افراطی‌تر بود و یکی دو قطعنامه ضعیف در دوره او وضع شد اما قطعنامه های سنگین علیه ما مربوط به دوره اوباماست و سنگی در چاه انداخته است که خودش هم به سختی می تواند آن را بیرون بیاورد نگرانم که بخش هایی از این پرونده برای آینده باقی بماند.
:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از بررسی ده بند از سیاست های کلی محیط زیست در نشست امروز این مجمع خبر داد. محسن رضایی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شش بند از این سیاست ها در نشست امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و فکر می کنیم در جلسه آینده نیز سیاست های کلی محیط زیست به تصویب نهایی برسد و برای ارسال خدمت مقام معظم رهبری آماده شود. وی افزود: به محض تصویب سیاست های کلی محیط زیست، این سیاست ها در برنامه ششم توسعه اقتصادی مد نظر قرار می گیرد.
:
رضایی با اشاره به انتقاد برخی طرفداران محیط زیست از مطرح نشدن این سیاست ها در برنامه ششم توسعه گفت:علت این بود که ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تصویب سیاست های کلی برنامه ششم بودیم و از این پس با تصویب سیاست های کلی محیط زیست، این سیاست ها در برنامه ششم و هفتم توسعه اعمال خواهد شد. وی افزود: اینها باید یکجا تصویب و به دولت و مجلس ابلاغ شود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آغاز این نشست خبری از حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی روز قدس به رغم گرمای شدید هوا قدردانی کرد.
:
رضایی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس در بسیاری از کشورهای جهان افزود: حرکتی که از ایران آغاز شد اکنون به نمایش با شکوه جهانی تبدیل شده است. وی اضافه کرد: این نشان دهنده نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران ایران در عرصه بین المللی است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رشد 8 درصدی اقتصادی در برنامه ششم توسعه را قابل تحقق دانست. محسن رضایی گفت: ممکن است این پرسش مطرح شود که با توجه به ادامه تحریم ها و کاهش قیمت نفت می توانیم به رشد 8 درصدی برسیم، در این زمینه ما فقط به منابع دولت نگاه نمی کنیم بلکه منابع ملی در رشد 8 درصدی در نظر گرفته می شود.
:
وی افزود: دستیابی به رشد 8 درصدی در سال های نخست برنامه ششم توسعه ممکن است کم باشد اما در سال های آینده به متوسط رشد 8 درصدی خواهیم رسید. رضایی گفت: دستیابی به رتبه نخست علمی و فناوری در منطقه نیز جزو سیاست های دیگر است که دستیابی به آن ممکن است در طول برنامه ششم تحقق یابد. وی افزود: مقام معظم رهبری بر نظارت بر اجرای برنامه ششم تاکید کردند و از آنجا که در آیین‌نامه نظارتی مجمع نیز به تصویب رسیده است شاید برنامه ششم نخستین برنامه ای باشد که همراه با نظارت بر سیاست های کلی کشور اجرا خواهد شد.
:
رضایی گفت: براساس سیاست های کلی برنامه ششم، دولت برنامه خود را در ماه های آینده به مجلس شورای اسلامی ارسال می کند و بودجه سال آینده نیز بر اساس آن تصویب و تنظیم می شود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اهداف ایجاد گروه تروریستی داعش اظهار داشت: این اقدام برای جبران شکست‌های امریکاست همچنان که حملات بوش به عراق و افغانستان با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفت اما به نتیجه نرسید. رضایی افزود: هدف از توطئه اخیر نیز این بود که با ایجاد داعش شکست های رژیم صهیونیستی را جبران کنند و با استفاده از الگوی ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی با تجمیع یهودیان تندرو حدود ده هزار نفر از مسلمانان تندرو و انحرافی را از کشورهای مختلف جهان تجمیع کردند و داعش را در شمال عراق و سوریه تشکیل دادند.
:
وی گفت: اکنون منطقه ای جدید شبیه به اسرائیل در عراق و سوریه با حضور داعش ایجاد شده است و می‌خواهند اسرائیل دوم را به وجود بیاورند که این منطقه دقیقا در مجاورت مرزهای فلسطین است یعنی منطقه ای از نیل تا فرات که اسرائیل نتوانست به دست آورد و داعش این خلأ جغرافیایی را پر می‌کند. رضایی افزود: اگر بوش می توانست در عراق و افغانستان دموکراسی غربی طرفدار اسرائیل را ایجاد کند شاید هیچ گاه داعش شکل نمی گرفت اما این گروه تروریستی را ایجاد کردند تا طرح غربی ها را که از سال ها پیش در نظر گرفته بودند اما اسرائیل نتوانست اجرا کند، با کمک داعش اجرا کنند.

./.

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. همه این حرفها درست. خیلی از حرفهای دیشب شما در برنامه گفتگوی ویژه شبکه دو هم درست. اما این حرف شما چطور؟ “درصورت حمله آمریکا مطمئن باشند ما در هفته اول حداقل 1000 آمریکایی را اسیر می گیریم و آن موقع برای آزاد کردن هر یک از آنها باید چند میلیارد دلار بدهند. آن موقع مشکل اقتصادی ما نیز ممکن است حل شود”. همان مقدار تهدید و عمل به تحریم زشت و دور از شان انسانی و یادآور محاصره و تحریم سه سال پیامبر(ص) و بانوی اول عالم اسلام و اصحاب بزرگوار او توسط قریش در شعب ابوطالب است که طرح مجدد گروگان گیری و تبعات جبران ناپذیر آن. چرا برای بیان تدابیر خود از تعابیر قرآنی استفاده نکنیم؟ اتفاقا دیشب به این آیه برخورد کردم. وقتی اصحاب موسی در مسیر دریای نیل متوجه لشگر عظیم فرعون شدند با خود گفتند ما بدست فرعونیان سخت هلاک می شویم. اما حضرت موسی(ع) فرمود هرگز چنين نخواهد شد، زيرا پروردگارم با من است و مرا يارى مى کند و به زودى مرا به راهى که موجب نجات ماست رهنمون مى شود(آیه 62 سوره شعراء). راه خدا هم که مشخص است. اعجاز پشت اعجاز و نجات پشت نجات. هرچه قرآن بخوانیم باز کم است و هرچه جز آن بخوانیم کم اش زیاد است.

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین