امروز: چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۴ Wednesday, 17 April 2024

ناامنی از سوی گروهک‌های تکفیری در مناطق غربی نداشتیم

ناامنی از سوی گروهک‌های تکفیری در مناطق غربی نداشتیم

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: 160 پایگاه و پاسگاه مرزی و بیش از 230 کیلومتر جاده نیز در مناطق مرزی در حال احداث است که بخش عمده‌ای از این اقدامات انجام شده و تا سه ماه آینده با بهره‌برداری از پاسگاه‌های مرزی بخش زیادی از خلاءهای مرزی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ،  سردار حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در تشریح وضعیت مرزهای کشور گفت: در مورد امنیت مرزهای کشور در حال حاضر در جنوب شرق که برخی گروهک‌ها در آن سوی مرزها فعال بودند اقدامات مختلفی را به خصوص در ماه‌های اخیر انجام دادیم که ثبات امنیت در مرزهای جنوب شرق کشور حاصل این اقدامات بوده است.

 

وی با اشاره به کاهش تحرکات گروهک‌های منافقین در مرزهای جنوب شرق کشور، اضافه کرد: برای پرکردن خلاءهای مرزی در برخی از نقاط جنوب شرق کشور امروز در برخی از نقاط نیروی زمینی سپاه و در برخی موارد مرزبانی ناجا در حال احداث جاده‌های مرزی و پایگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی هستند.

 

وی افزود: 160 پایگاه و پاسگاه مرزی و بیش از 230 کیلومتر جاده نیز در مناطق مرزی در حال احداث است که بخش عمده‌ای از این اقدامات انجام شده و تا سه ماه آینده با بهره برداری از پاسگاه‌های مرزی بخش زیادی از خلاء‌های مرزی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 

ذوالفقاری ادامه داد: در مناطق غربی کشور با توجه به حوادث رخ داده در کشور عراق و اقدامات تروریستی گروه‌هک تکفیری تا این لحظه ما هیچ گونه موضوع ناامنی از ناحیه گروهک‌های تکفیری در منطقه را نداشتیم.

 

وی افزود: پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم توسط نیروهای نظامی و مرزبانی در حال انجام است و نیروی های مرزبانی برای مقابله با هر وضعیتی آماده است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه شمالغرب نیز و به طور خاص آذربایجان غربی برخی از مناطق ضرورت دارد که هر چه زودتر هم جاده‌ها احداث شود و هم پایگاه‌های بیشتری نیاز دارد که احداث شود در حال انجام است و در کنار این موارد تجهیز هر چه بیشتر واحدهای مرزی در دستور کار قرار گرفته است.

 

فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: کل اعتباراتی که در سال گذشته برای مرزها اختصاص یافت 880 میلیارد ریال بود که در سال گذشته 26 درصد آن محقق شود اما خوشبختانه در ابتدای امسال 74 درصد باقیمانده اعتبارات سال 92 برای تجهیز و امنیت مرزهای کشور پرداخت شد.

 

وی گفت: با توجه به بررسیهای انجام شده در سه سال گذشته که به صورت نقطه به نقطه انجام شد بیش از 3000 کیلومتر خلاء مرزی داشتیم یعنی جاهایی که به صورت دائم قابل پایش نبود بلکه به صورت تاکتیکی و یا متناوب کنترل می‌شدند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 1500 کلیومتر از این مقدار خلاء مرزی مرتفع شده است، افزود: در برخی از نقاط که امکان کنترل شبانه روزی وجود ندارد، با رادهای دریایی و تجهیزات پیشرفته تحت کنترل و نظارت هستند.

 

پوشش 85 درصدی مرزهای آذربایجان غربی

ذوالفقاری پوشش مرزهای آذربایجان غربی را 85 درصد اعلام کرد و افزود: برخی از نقاط مرزی صعب العبور هستند و نیاز است که در این نقاط جاده‌های مرزی احداث شود که پیش بینی می کنیم با تحقق بودجه سال 92 و همچنین اختصاص بودجه امسال باقیمانده مرزهای آذربایجان غربی را تکمیل کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به جریان ورود موادمخدر از مرزهای کشور، با بیان اینکه تا زمانی که افراد و انگیزیه هایی وجود دارد، جابجایی مواد نیز انجام می شود و کشورمان نیز در بخش مبارزه با مواد مخدر خون های زیادی تقدیم کرده اند، خاطرنشان کرد: ریسک قاچاق مواد مخدر در کشور ما نسبت به سایر کشورها از آنجایی که چیزی به نام مرز و کنترل در آنها وجود ندارد، بیشتر است و میزان کشفیات در کشور نیز گواه این امر است.

 

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در مرزهای خشکی امروز تا حد زیادی از ورود لجام گسیخته مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری شده است، گفت: در سالهای گذشته هفت درصد کشفیات مواد مخدر در مرزهای کشور انجام می شد و اما امروز این رقم به 20 درصد کل کشفیات کشور در حوزه مواد مخدر رسیده است.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: در منطقه شمال غرب و غرب کشور به طور کلی سنگرها و مقرهای آسیب پذیر را جمع کرده و پایگاه‌های مناسبی برای استقرار مرزبانان در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: در جنوب شرق به خصوص برای مقابله با مواد مخدر و شرارت ناچار بودیم که در برخی از این مناطق خلاء سنگرهای مبتدی را جمع آوری کرده و نزیدک به 160 پایگاه برای جایگزینی مقرهای آسیب پذیر در حال احداث داریم.

 

ذوالفقاری در ادامه با اشاره ضرورت توجه به زیرساخت‌های جاده‌ای در مرزهای استان، اظهار امیدواری کرد که وزارت راه احداث راه‌های استاندارد مرزی را در دستور کار قرار دهد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین