امروز: چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۷ Wednesday, 17 April 2024

نقض آتش بس/ شهادت 100 فلسطینی در رفح/ ربوده‌ شدن یک افسر اسرائیلی

نقض آتش بس/ شهادت ۱۰۰ فلسطینی در رفح/ ربوده‌ شدن یک افسر اسرائیلی

تنها ساعاتی پس از آغاز آتش بس در غزه ارتش رژیم صهیونیستی این توافق را نقض و چندین نقطه در نوار غزه را گلوله باران کرد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، در حملات توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی به شرق رفح، واقع در نوار غزه و بویژه مناطق”النصر”،”المطار” ،”البلبیسی” و”البیوک”دست کم 100 فلسطینی شهید و400 تن مجروح شدند.

 

این حملات پس از آغاز آتش‌بس در ساعت 8 صبح امروز (جمعه)، روی داد و عملا نقض آشکار آتش بس از سوی صهیونیست‌ها به شکل یک‌جانبه محسوب می‌شود.

 

درهمین حال وزارت کشور فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با بمباران مناطق مرزی در جنوب غزه توافق آتش بس را نقض کرده است.

 

حملات رژیم صهیونیستی به غزه در پی ناپدید شدن یک نظامی صهیونیست در رفح آغاز شده است که گمان می‌رود توسط گروه‌های مقاومت ربوده شده باشد.

 

گروه‌های مقاومت فلسطینی تایید کرده‌اند که یک نظامی صهیونیست را در گذرگاه کرم ابو سالم در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی ربوده‌اند.

 

رژیم صهیونیستی در پیامی به سازمان ملل ابلاغ کرده است که به دنبال ناپدید شدن یک نظامی اسرائیلی در رفح، توافق آتش بس‌را ملغی می‌داند و حملات خود به غزه را از سر گرفته است.

 

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز اذعان کرد که یکی از افسران عالی رتبه تییپ گولانی در رفح به اسارت گرفته شده است. منابع صهیونیستی فاش کردند که افسر اسیر اسرائیلی ادیر گولدرن نام دارد و یک افسر تیپ گعفاتی در گذرگاه کرم ابو سالم است.

 

براساس این گزارش رژیم صهیونیستی از ریاست تشکیلات خود گردان فلسطین نیز خواسته است تا پیش از آغاز هرگونه مذاکره آتش‌بس، اقدامات لازم را برای بازگرداندن نظامی ربوده شده اسرائیلی انجام دهد.

 

در همین راستا، مصر نیز که قبلا از گروه‌های فلسطینی دعوت کرده بود برای بررسی توافق آتش بس به قاهره سفر کنند، پس از انتشار خبر اسارت یک افسر عالی رتبه اسرائیلی، دعوت خود را پس گرفته و به گروه های فلسطینی ابلاغ کرده که به قاهره نیایند.

 

گفته شده حملات وحشیانه صبح امروز به دلیل یک عملیات بی‌سابقه از سوی گردان های قسام در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم در جنوب باریکه غزه بوده است.

 

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه دوم اسرائیل گزارش داد که حرف و حدیث‌ها در مورد یک عملیات بسیار خطرناک است و در عملیات قسام ده ها نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده و تا به این لحظه نیز درگیری های بسیار شدیدی میان مبارزان قسام و نیروهای صهیونیستی در جریان است.

 

از سوی دیگر، شبکه دهم اسرائیل نیز اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم میان مبارزان قسام و نیروهای صهیونیستی به وقوع پیوسته و اکنون از عملیات بزرگ و خطرناکی در این منطقه سخن گفته می شود.

 

منبع مذکور اشاره کرد که گروهی از مبارزان قسام از یکی از تونل‌ها در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم بیرون آمده و نیروهای اسرائیلی حاضر در این منطقه را غافلگیر کردند و شدیدا با آن‌ها درگیر شدند.

 

این در حالی است که بالگردهای دشمن به طور گسترده بر فراز این منطقه به پرواز درآمده و با تیراندازی گسترده درصدد جلوگیری از ادامه عملیات قسام هستند.

 

از سوی دیگر، گردان‌های شهید عز الدین قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که صبح امروز جمعه عملیات نفوذ بی‌سابقه ای را به خطوط پشتی دشمن انجام داده و منزلی را که شمار زیادی از نیروهای اسرائیلی در آنجا حضور داشتند، هدف قرار داده است.

 

قسام در بیانیه‌ای تصریح کرد: عملیات بی سابقه‌ای را راس ساعت 6:30 صبح امروز به اجرا گذاشته و به پشت نیروهای دشمن که به سمت منطقه ابو الروس در شرق رفح پیشروی کرده بودند، نفوذ کردیم و گروهی از مبارزان ما نیروهای دشمن را که در داخل منزلی پناه گرفته بودند با موشک های تاندوم هدف قرار دادند که به دنبال آن دشمن صهیونیستی این منطقه را شدیدا و به طرز جنون آسایی بمباران کرد.

 

همچنین رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند که قسام عملیات بی سابقه و بزرگی را به اجرا گذاشته و ضربه بسیار سختی به نیروهای اسرائیلی وارد کرده است.

 

با وجودی که این منافع هنوز به طور رسمی هلاکت و یا اسارت نظامیان اسرائیلی را اعلام نکرده اند، اما شیوه واکنش دشمن صهیونیستی و شلیک 700 موشک به این منطقه که دست کم شهادت 100 فلسطینی و مجروح شدن صدها نفر دیگر را در پی داشته، بیانگر شدت ضربه‌ای است که قسام به این رژیم وارد کرده است.

 

در همین راستا، دشمن صهیونیستی به نماینده سازمان ملل اعلام کرده که آتش بس انسانی شکسته شد و ارتش به حملات خود علیه باریکه غزه ادامه خواهد داد.

 

برخی منابع صهیونیستی از اسارت یک افسر عالی رتبه و حتی چند نظامی دیگر و هلاکت ده ها نیروی صهیونیست در عملیات بی سابقه قسام خبر داده اند.

 

به گفته منافع فلسطینی، قرار است امروز نشست فوری کمیته سیاسی به ریاست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در رام الله برگزار شود.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین