امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷ Friday, 19 April 2024

همايش اهميت احياي درياچه اروميه در شهرستان نقده/تصاویر

همايش اهميت احياي درياچه اروميه در شهرستان نقده/تصاویر

همايش اهميت احياي درياچه اروميه صبح امروز با حضور مهندس سعادت استاندار آذربايجان غربي، دكتر بهادري معاون امور عمراني استاندار، دكتر عرب سخنگوي ستاد احياي درياچه اروميه، فرمانداران نقده و اشنويه، نماينده مردم نقده و اشنويه در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران كل ستادي و دستگاههاي اجرايي استان در شهرستان نقده آغاز بكار كرد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، استاندار آذربايجان غربي اظهار كرد: امروز فضاي مناسبي در كشور  براي احياي درياچه اروميه بوجود آمده است.

:

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي، مهندس سعادت در همايش اهميت احياي درياچه اروميه كه در شهرستان نقده برگزار شد، اظهار كرد: فضاي امنيتي كه در گذشته در خصوص موضوع درياچه اروميه مطرح بود، امروز شكسته شده است و ما شاهد هستيم كه در تهران، شهرستان هاي استان و در همه جاي كشور، همايش ها و گردهمايي هاي مختلفي براي احياي درياچه اروميه برگزار مي شود.

:

سعادت افزود: در فضاي خوبي كه امروز در بحث نجات درياچه اروميه بوجود آمده، مسئولان و مديران ذيربط بايد با جلب مشاركت حداكثري مردم و استفاده از توان و ظرفيت بخش هاي غيردولتي، به پيشبرد برنامه هاي احياي درياچه اروميه كمك كنند.

:

وي به جديت رئيس جمهور و دولت يازدهم در احياي درياچه اروميه نيز اشاره كرد و گفت: بحث نجات درياچه اروميه يكي از اصلي ترين شعارهاي انتخاباتي دكتر روحاني رياست محترم جمهور بود و در اولين جلسه هيئت دولت نيز شاهد بوديم كه موضوع احياي درياچه اروميه بعنوان يك موضوع اساسي مورد تصويب اعضاء قرار گرفت و ستادي براي پيگيري برنامه هاي احياي درياچه تشكيل شد؛ تمام اين موارد نشانگر تلاش مجدانه دولت و شخص رئيس جمهور در اجراي برنامه هاي احياي درياچه اروميه است.

:

استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: دولت يازدهم حتي در شرايطي كه قيمت نفت پايين آمد، اعتبارات بسيار خوبي را براي احياي درياچه اروميه تصويب نمود.

:

ترغيب و تشويق مردم براي مشاركت در اجراي برنامه هاي احياي درياچه اروميه از ديگر مواردي بود كه مهندس سعادت آن را مورد تاكيد قرار داد و افزود: از شوراهاي اسلامي شهر و روستا، دهياران، تشكل هاي مردم نهاد بويژه تشكل هاي زيست محيطي، ائمه جمعه و ساير قشرهايي كه با مردم سر و كار دارند، مي خواهيم مردم را براي مشاركت در امر احياي درياچه اروميه ترغيب نمايند چرا كه مشاركت مردمي، اصلي ترين عامل در احياي درياچه اروميه است.

:

سعادت، اشتغال جايگزين را از ديگر موضوعات اساسي در پيشبرد برنامه هاي احياي درياچه اروميه برشمرد و گفت:استحصال پتاس از نمک دریاچه ارومیه از مهم‌ترین پروژه هاي مربوط به برنامه اشتغال جایگزین در آذربایجان‌غربی است كه تفاهم نامه اي در همين راستا، روز گذشته با يك شركت سرمايه گذار داخلي در محل استانداري منعقد شد.

:

وي در ادامه خاطرنشان كرد: خشك شدن درياچه اروميه را نبايد صرفا يك تهديد تلقي كنيم بلكه بايد از آن بعنوان يك فرصت در جهت تغيير الگوي كشاورزي از سنتي به مدرن، ايجاد اشتغال جايگزين و رونق اقتصادي در استان بهره بگيريم.

:

استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم راه اندازي، توسعه و تقويت تجارت مرزي در استان تاكيد كرد و گفت: با توسعه و تقويت تجارت مرزي در مرزهاي استان مي توانيم مشكلات اشتغال و معيشت مرزنشينان و ساكنين روستاهاي مرزي در استان را مرتفع سازيم كه اين موضوع در دستور كار مديريت ارشد استان قرار دارد.

:

سعادت همچنين به راه اندازي مناطق ويژه اقتصادي در استان اشاره كرد و افزود: مناطق ویژه اقتصادی فرصت و ظرفیت مناسبی برای تسریع و تسهیل روند صادرات و توسعه تجارت خارجی استان می باشند که طرح های توجیهی این مناطق تهیه شده و به زودي توسط هيئت دولت تصويب خواهد شد.

:

وي در پايان ابراز اميدواري كرد با پيروي از فرامين رهبر معظم انقلاب و اجراي سياست هاي رئيس جمهور و دولت يازدهم و همچنين همراهي و مشاركت مردم، بتوانيم مسائل و مشكلات موجود در بخش هاي مختلف را از پيش رو برداريم.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین