امروز: چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۷ Wednesday, 17 April 2024

واشنگتن‌پست: سقوط «الخالدیه» شکستی استراتژیک برای مخالفان اسد بود

روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی در مورد فتح شهر «الخالدیه» نوشته است این پیروزی ارتش سوریه ضربه‌ای راهبردی به مخالفان بود و با قطع شدن مسیر پشتیبانی، دیگر شهرهای مجاور «حمص» هم به زودی سقوط می‌کنند. به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از فارس، ارتش سوریه روز دوشنبه...

روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی در مورد فتح شهر «الخالدیه» نوشته است این پیروزی ارتش سوریه ضربه‌ای راهبردی به مخالفان بود و با قطع شدن مسیر پشتیبانی، دیگر شهرهای مجاور «حمص» هم به زودی سقوط می‌کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از فارس، ارتش سوریه روز دوشنبه توانست کنترل کامل شهر «الخالدیه» در حاشیه «حمص» را به دست بگیرد. این شهر که یکی از بزرگترین مراکز تجمع مخالفان دولت سوریه به شمار می‌رفت، از لحاظ استراتژیک نیز اهمیت بالایی برای گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه داشت.

روزنامه «واشنگتن‌پست» با انتشار خبر فتح این شهر به دست نیروهای ارتش سوریه، نوشته است: سقوط این شهر که بیش از یک سال تحت کنترل مخالفان بود، شکستی استراتژیک برای آن‌ها به شمار می‌آید، چراکه موجب شد تا همان مناطق تحت محاصره‌ای هم که مخالفان در اختیار داشتند، دو تکه شود. این پیروزی همچنین ادامه‌ای است بر زنجیره‌ای از دستاوردهای دولت در مناطق مرکزی و جنوبی سوریه. به نظر می‌رسد اوضاع در این مناطق بر وفق مراد رئیس‌جمهور «بشار اسد» پیش می‌رود.

این روزنامه با اشاره به اینکه مخالفان زمانی «الخالدیه» را «قلب انقلاب» می‌نامیدند، نوشته است که نیروهای دولتی هفته گذشته تاخت و تازهایی را داخل شهر داشتند و نهایتا روز شنبه مسجد تاریخی «خالد ابن ولید» را از مخالفان بازپس گرفتند.

به نوشته واشنگتن‌پست، پاکسازی حمص علاوه بر ماهیت نمادینی که دارد، موجب می‌شود تا مسیر تردد از پایتخت به بنادر «طرطوس» و «لاذقیه» نیز هموار شود.

«ابو رامی الحمصی» سخنگوی واحد فرماندهی یکی از گروه‌های مخالفان می‌گوید روز دوشنبه همچنان در حاشیه شرقی شهر درگیری‌هایی بود، اما واقعیت این است که شهر از دست مخالفان خارج شده است.

وی می‌گوید حالا که «القصیر» و «جوره الشیاح» به عنوان دو مسیر اصلی تأمین مواد مورد نیاز مخالفان سقوط کرده‌اند، سقوط دیگر شهرهای مجاور حمص نیز حتمی است.

او در حالی که صدای تیراندازی‌های مستمر در پس‌زمینه صحبت‌هایش شنیده می‌شد، به واشنگتن پست گفت: هیچ نیروی کمکی نیست که بخواهیم با آن‌ها این محاصره را بشکنیم. هیچ سلاحی هم به دست ما نمی‌رسد که بخواهیم اوضاع نبرد را تغییر دهیم. فکر می‌کنیم چند هفته یا نهایتا یک ماه دیگر بتوانیم دوام بیاوریم، نه بیشتر. قوای دو طرف با هم برابر نیست.

گروه موسوم به «ناظران حقوق بشر سوریه» هم اذعان کرده است که اکثر بخش‌های شهر در اختیار نیروهای دولتی است، اما روز دوشنبه چند درگیری موردی و جزئی در گوشه‌هایی از شهر رخ داده است. یکی دیگر از مخالفان هم که در شرایط ناشناس با آسوشیتدپرس گفت‌وگو می‌کرد، تائید کرده است که نیروهای دولتی تقریبا تمام شهر را به تصرف خود درآورده‌اند و نبرد در «الخالدیه»، «تقریبا به پایان رسیده است».

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین