امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶ Friday, 19 April 2024

واکنش سرلشگر فیروزآبادی به وزیرخارجه عربستان

واکنش سرلشگر فیروزآبادی به وزیرخارجه عربستان

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی در عراق هدف منفعت طلبانه ای را دنبال نمی‌کند تصریح کرد: ما در کنار همسایگان خود هستیم و اجازه نمی دهیم که ابرقدرت ها بخواهند فتنه‌ای را هدایت کنند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ،‌ سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه اولین همایش علمی تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پاسخ شما به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه کمک ایران در آزادسازی تکریت عراق تسلط کامل به کل این کشور است اظهار کرد: آنچه که درباره عربستان امروز مطرح می شود قابل تحلیل راهبردی نیست. در عربستان نیز تحول اتفاق افتاده است و یک دولت جدید روی کار آمده و آن دولت قبلی را کنار گذاشته است و این هایی که امروز آمده اند آغاز راهشان است.
:
به گزارش مهر، وی با بیان اینکه بین جمهوری اسلامی و عربستان مساله ای وجود ندارد گفت: ما با هم مشکل نداریم و حالا ممکن است وزیر خارجه عربستان یک بحثی را مطرح کرده باشد وگرنه معلوم است که جمهوری اسلامی در عراق هیچ هدف منفعت طلبانه ای را دنبال نمی کند.
:
سرلشگر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه ما امنیت عراق را امنیت و عزت خود می دانیم تصریح کرد: عراق حاشیه امن جمهوری اسلامی است و طبیعی است که اگر ما ببینیم کسانی آمده اند و قصد فتنه انگیزی دارند ما هم کمک کنیم تا آن فتنه جمع شود.
:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: البته ما می خواهیم آن فرهنگی که فتنه را ایجاد کرده است از بین برود؛ من فکر می کنم افرادی که فریب استکبار را خورده اند و به منطقه آمده اند آدم های بدی نبوده‌اند بلکه استکبار آنها را در قالب یک فتنه امروز در منطقه جمع کرده است.
:
سرلشگر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک برادر بزرگ در منطقه در کنار همسایگان خود هستیم و اجازه نمی دهیم که ابرقدرت ها بخواهند فتنه ای را هدایت کنند.
:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هیچ تهدید و خطری متوجه جمهوری اسلامی ایران نیست اظهار کرد: امروز ایران از نظر قدرت نظامی قدرت و نفوذ سیاسی و از نظر ژئوپلیتیک جایگاه برجسته و چشم پرکنی در منطقه دارد و جهان بر روی ایران و این ملت مسلمان با پشتوانه حضرت امام (ره) رهبری امام خامنه ای حساب باز کرده است.
:
وی تصریح کرد: هیچ مسئله ای در منطقه قابل حل نیست مگر اینکه انگشت با برکت جمهوری اسلامی بر آن باشد.
:
سرلشکر فیروزآبادی تاکید بر اینکه ما تهدیدی را متوجه جمهوری اسلامی نمی بینیم گفت: دشمن وقتی احساس ترس می کند تهدید می کند. اینکه اسرائیل علیه جمهوری اسلامی حرف می زند به دلیل این است که بنیادش بر باد است.
:
وی ادامه داد: امروز اشغالگران قدس نه تنها مورد نفرت همه مسلمین هستند و نه تنها در منطقه در نگرانی قرار دارند بلکه حمایت های جهانی را از دست داده اند و به جز چند صاحب کرسی وابسته به اسرائیل کسی از آنها حمایت نمی کند و این معلوم است که باید جیغ بکشند.
:
سرلشکر فیروزآبادی در ادامه افزود: امروز آمریکایی ها خوراکشان نفت است. چراکه آمریکا یک نظام سرمایه داری است و ابر سرمایه داران پاتوقشان در آمریکا قرار دارد و آنها هستند که سیاست را در جهان غرب هدایت می کنند.
:
وی ادامه داد: آنها نفت می خواهند ولی خداوند دریای عظیم نفت جهان را زیر پای این منطقه گذاشته است و در این منطقه هم پرچم جمهوری اسلامی ایران حاکم است.
:
سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه آمریکایی ها گاهی از زیر میز جیغ می کشند و گاهی از روی میز قیافه می گیرند تصریح کرد: آنها نگران حفظ اقتدار سرمایه داری خود هستند که شکافی در پایه هایش در دنیا ایجاد شده است اما این مسئله به ما ارتباطی ندارد و ما این شکاف ها را ایجاد نکردیم بلکه خود سرمایه داری و مکتب امپریالیسم شکننده و عمرش تمام شده است.
:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نظام سرمایه داری به دلیل ظلم هایی که کرده امروز در حال فرو ریختن است.
:
سرلشکر فیروزآبادی در ادامه تاکید کرد: من به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ تهدیدی را احساس نمی کنم و ما الحمدالله در اقتدار هستیم و خداوند امنیت را به ملت ما هدیه کرده است که در واقع این هدیه، هدیه وجود مبارک امام زمان (عج) و ولایت فقیه است.
:
وی با بیان اینکه ما تمام کشورهای همسایه خود را دوست داریم و از آنها حمایت می کنیم خاطرنشان کرد: هیچ تهدیدی متوجه کشورهای همسایه ما هم نیست و همانطور که دیدید وقتی در عراق تهدیدی ایجاد شد ما با تمام وجود از آنها حمایت کردیم که از خطر عمده نجات پیدا کنند که البته باید بگویم همت مردم عراق نیز در رفع تهدیدات موثر بوده است.
:
به نفع غربی‌هاست که با ایران کنار بیایند
:
سرلشگر فیروزآبادی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل اسلام هراسی غربی ها با بیان اینکه اسلام هراسی به دلیل هراس از فهمیدن واقعیت ها و درک نور است، اظهار داشت: آنها نگرانند که اگر امروز محتوای اسلام نابی که امام خمینی(ره) تبلیغ می کرد و امروز رهبر معظم انقلاب بر اساس آن کشور ما را اداره می کنند و این با عقل و دانش و تولید علم و اقتدار به تشکیل حکومت منجر شده، به گوش دیگران برسد منافع نوکران آنها به خطر می افتد.
:
وی با اشاره به تحرکات انقلابی مردم آمریکا و اروپا، گفت: حرکت مردم آمریکا و اروپا از اسلام ناب است و بیداری اسلامی در منطقه ما نیز از اسلام ناب نشأت گرفته است؛ اینها می دانند اگر این حرکات به نتیجه برسد، قطعا دیگر وجود نخواهند داشت.
:
سردار فیروزآبادی ادامه داد: اخیرا یک کشیش مسیحی در کشور چک گفته بود که اگر اسلام با این سرعت ادامه پیدا کند تا سه چهار سال دیگر کل اروپا را می گیرد یا در کشورهای اسکاندیناوی زنان تحصیلکرده در حال گرایش به اسلام هستند.
:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اینها می دانند که اگر اسلام نجات بخش و هشدار دهنده به گوش مردم برسد، دکان آنها تخته خواهد شد؛ به همین دلیل اسرائیل را به راه می اندازند و جیغ می زنند که مسلمانان می خواهند یهودی ها را بکشند! در حالیکه در جمهوری اسلامی یهودی ها در کنار مسلمان ها زندگی می کنند و از حقوق شهروندی برخوردارند.
:
وی افزود: از سوی دیگر به دلیل رشد علمی و فناوری جمهوری اسلامی، تبلیغ می کنند که جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته ای برای زدن اسرائیل است؛ مگر ما بیکاریم؟ حرف ما این است که صهیونیست هایی که زمین های مردم فلسطین را گرفته اند، غاصبند و غلط می کنند؛ راه حل آن نیز دموکراسی است تا مردم فلسطین خودشان حکومت خود را تعیین کنند.
:
سرلشگر فیروزآبادی تاکید کرد: ما انرژی هسته ای را برای توسعه علمی و خدمات بهداشتی و درمانی می خواهیم، اما آنها این را نمی گویند و نمی خواهند بگویند که آینده دنیا بعد از نفت محتاج فناوری هسته ای است؛ به همین دلیل می خواهند این انرژی از غرب به جهان اسلام صادر شود، آن وقت افسار به گردن ما بیندازند و آن را به فلان قیمت به ما بفروشند.
:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: آنها با این حرفهایشان می خواهند این تمدن را مهار کنند، در حالیکه این شدنی نیست؛ آن هم تمدنی که به علم و دانش و اندیشه احترام می گذارد.
:
وی خاطرنشان کرد: به نفع غربی هاست که با ایران کنار بیایند و رفتار مصالحه جویانه داشته باشند، بگذارند جهان اسلام عزت یابد که این به نفع آمریکا و حتی کل جهان است و به نفع آینده بشریت است.
:
سرلشگر فیروزآباد اضافه کرد: ابرسرمایه داری صهیونیسم به دنبال سیاه کردن آینده بشریت با پول سیاه است و اسلام هراسی نیز از همین جا نشات می گیرد.
:
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین