امروز: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۱ Tuesday, 23 April 2024

واکنش مخابرات نسبت به تخلفش در فروش پهناي باند

واکنش مخابرات نسبت به تخلفش در فروش پهناي باند

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه مخابرات هر آنچه که به عنوان پهنای باند اینترنت از زیرساخت دریافت می کند را طبق ضوابط رگولاتوری در اختیار مشترکان قرار می دهد افزود: موضوع تخلف در فروش پهنای باند اینترنت از سوی مخابرات که توسط رگولاتوری مطرح شده را بررسی خواهیم کرد و صحت و سقم آن را اطلاع خواهیم داد.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، سخنگوی شرکت مخابرات ایران در واکنش به اعلام خبر تخلف مخابرات در فروش پهنای باند در 10 استان و دستور توقف واگذاری اینترنت در این استانها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: نظر رگولاتوری را در این زمینه بررسی می کنیم و با تامین پهنای باند مورد نیاز، واگذاری اینترنت را ادامه می دهیم.
:

به گزارش مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تخلف در فروش پهناي باند بيش از حد مجاز از سوي شركت مخابرات ايران در 10 استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، بوشهر، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، فارس، كردستان، گيلان و مازندران خبر داده و اعلام کرد: بررسي و ارزيابي هاي انجام شده از وضعيت و تناسب پهناي باند تامين و عرضه شده از سوي شركتهاي مخابرات استاني نشان مي دهد در اين ده استان فروش پهناي باند اينترنت شركت مخابرات ايران بيش از حد مجاز بوده و اين موضوع كاهش كيفيت خدمات ارائه شده به مشتريان را در اين استانها در پي داشته است.
:
براین اساس رگولاتوری تذكر و اخطارهاي لازم براي افزايش پهناي باند و توقف فروش سرويس به مشتريان جديد را تا زمان ارتقاء پهناي باند شركت هاي مخابرات استاني صادر کرده است.
:
در این راستا داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفتگو با مهر با اعلام اینکه مخابرات تا این لحظه نامه و اخطاری از رگولاتوری دریافت نکرده است اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران پهنای باند اینترنت از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری می کند و براساس قوانین مدنظر رگولاتوری، در اختیار مشترکان قرار می دهد؛ از این رو عوامل مختلفی ممکن است باعث کاهش سرعت پهنای باند شود که می تواند بخشی از آن مربوط به مشکلات زیرساخت و بخشی دیگر مربوط به مشکلاتی باشد که به طور طبیعی پیش می آید؛ این عوامل در واگذاری پهنای باند خلل ایجاد می کند و چنانچه رگولاتوری در همان زمان شبکه را مورد سنجش قرار دهد امکان ثبت نبود کیفیت مناسب وجود دارد.
:
وی گفت: در همین حال از آنجایی که شرکت ارتباطات زیرساخت با مخابرات قرارداد سطح کیفیت خدمات – SLA – ندارد مشخص نخواهد بود که مطابق قرارداد عمل می شود و با اینکه با آنچه که به عنوان کیفیت اصلی باید در اختیار مخابرات قرار گیرد تفاوتهایی دارد.
:
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه مخابرات هر آنچه که به عنوان پهنای باند اینترنت از زیرساخت دریافت می کند را طبق ضوابط رگولاتوری در اختیار مشترکان قرار می دهد افزود: موضوع تخلف در فروش پهنای باند اینترنت از سوی مخابرات که توسط رگولاتوری مطرح شده را بررسی خواهیم کرد و صحت و سقم آن را اطلاع خواهیم داد.
:
وی با تاکید بر وظایف نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حوزه ICT گفت: مخابرات نیز به سهم خود چنانچه در استان یا استانهایی خلاف آنچه که باید، فروخته شود حتما با آن برخورد خواهد کرد. اما در حال حاضر به نظر می رسد کم فروشی پهنای باند اینترنت که به مخابرات نسبت داده شده است ناشی از کم شدن پهنای باندی است که به مخابرات فروخته می شود.
:
زارعیان با بیان اینکه مخابرات تا این لحظه اخطاری در این زمینه از رگولاتوری دریافت نکرده است خاطرنشان کرد: این گلایه را نیز از رگولاتوری داریم که این موارد را قبل از آنکه رسانه ای شود به ما اعلام کنند؛ در این مورد، موضوع را از طریق رسانه ها مطلع شده ایم.
:
معاون شرکت مخابرات ایران در مورد توقف فروش ADSL در این 10 استان براساس اعلام رگولاتوری گفت: تاکنون در این مورد حکمی دریافت نکرده ایم؛ گزارشی به ما نرسیده که بخواهیم آن را بررسی کنیم. با این حال اگر خلاف ضوابط اقدامی انجام شده است مخابرات جلوی آن می ایستد.
:
وی با تاکید براینکه مخابرات در 800 نقطه کشور ADSL واگذار می کند و وجود مشکل در چند نقطه معدود مساله بزرگی نیست تصریح کرد: اگر در نقاطی مشکل وجود داشته باشد حتما مشکلات را برطرف می کنیم و اجازه نمی دهیم حق مشترک ضایع شود.
:
زارعیان با بیان اینکه در جایی که محدودیت پهنای باند اینترنت داشته باشبم چه رگولاتوری به ما اعلام کند و چه نکند خودمان فروش را متوقف می کنیم ادامه داد: اما هم اکنون در این استانها پهنای باند اینترنت برابر استانداردها وجود دارد و با تامین پهنای باند مناسب، واگذاری را ادامه می دهیم.
:
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به توصیه رگولاتوری به متقاضیان دریافت ADSL برای استفاده از خدمات ساير دارندگان پروانه اینترنت در اين استانها گفت: ما این را نمی پسندیم؛ نباید رگولاتوری در فضای رقابتی یک مشتری را به شرکت رقیب ارجاع دهد.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین