امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۱ Wednesday, 24 April 2024

پورمحمدی: جمهوری اسلامی ایران پایه‌های آمریکا را لرزاند

پورمحمدی: جمهوری اسلامی ایران پایه‌های آمریکا را لرزاند

وزیر دادگستری در دولت یازدهم گفت: آمریکا تا نزدیکی‌های منطقه ما آمده بود تا به قول خود داستان را تمام کند اما نتوانست؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران پایه‌های آمریکا را لرزانده است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی با حضور در مسجدجامع ابوذر ضمن تبریک ایام دهه فجر و ولادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: ‌روزهایی که می‌گذرانیم مصادف است با روزهای آزادی، استقلال، سربلندی، و این انقلاب را به همه نیاکان، بزرگان و استوار زنان و مردان تبریک می‌گوییم.

 

پورمحمدی تصریح کرد: خداوند را بی‌نهایت سپاسگزاریم که این نعمت را به ما ارزانی داشته است. امام (ره) فرمودند انقلاب ما همانند انقلاب پیامبر(ص) در صدر اسلام است، چرا که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امروزه پرچم حق به دست ماست. باید گفت که امروز چه کسی ادعای این را دارد که ندای اسلام را بلند کرده، آیا همان پادشاهانی که زندگی افسانه‌ای را راه انداخته‌اند می‌توانند مبلغ اسلام باشند؟ اینها می‌توانند دنیا را با اسلام آشنا کنند؟ یا این‌که وقتی اسلام را معرفی می‌کنند اسلام همانند یک دین عقب‌مانده،‌ طایفه‌گرا و همانند ملتی است که حق تعیین سرنوشت خود را ندارد.

 

وی با اشاره به اتفاقاتی که در سوریه رخ می‌دهد، گفت: در سوریه به راحتی آدم می‌کشند و به جان یکدیگر افتاده‌اند، ‌آیا این اسلام می‌تواند در دنیا مبلغ باشد؟ و مقابل کفار بایستد. عده‌ای در ترکیه و مصر با یک ذهنیت ضعیف و برداشت ناقص از تحولات فریب خوردند و اسلامی که به آن اسلام روشنفکری می‌گویند را به وجود آوردند و با جهان‌خواران و تندروها یکی شدند.

 

پورمحمدی تصریح کرد: آیا می‌توان گفت که آمریکا و اسرائیل دوست مسلما‌نان هستند؟ شما که ادعای روشنفکری دارید چرا با تندروها همراه شدید؟ اسلامی که امروز با این عنوان معرفی شده هیچ کاری از دستش بر نمی‌آید. باید گفت که در اینجا عزت مسلمانان کجاست؟ امروز که 35 سال از انقلاب اسلامی گذشته و صراحتا در دنیا مطرح شده که رشد مسلمانان روز به روز نسبت به گذشته زیادتر می‌شود و از نظر تعداد، از مسیحی‌ها نیز سبقت گرفته بنابراین این به برکت پرچمداری انقلاب اسلامی است که آمارها می‌گویند تغییر دین به سمت اسلام بیشتر است.

 

وزیر دادگستری در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: شما مردم وفادارانه پای جانشین امام ایستادید، معلوم است که دنیا باید نگران باشد و بلرزد.

 

وی با اشاره به نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، گفت: نماینده قبلی آمریکا اخیرا گفته است که ایرانیان در مذاکرات سر ما را کلاه گذاشتند و گذشته ایران نشان داده که در مسائل کوتاه نمی‌آید بنابراین موضوع نشان دهنده نکاتی است.

 

پورمحمدی ادامه داد: هفتاد سال است اسرائیل تشکیل شده و 30 سال در اوج قرار داشت که در آن سال‌ها در تمامی جنگ‌هایش پیروز می‌شد، اما از زمانی که انقلاب اسلامی آغاز شد این قله صعود اسرائیل سیر نزولی پیدا کرد و نتوانست به دیگر اهداف خود برسد؛ بنابراین جمهوری اسلامی پایه‌های آمریکا را لرزاند، چرا که آمریکا به منطقه ما آمد تا به قول خود داستان را تمام کند اما نتوانست.

 

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه مشکلات، پرچم حق و دفاع از مظلومین را به دست گرفته، گفت: ما در کشور دارای فضای آزاد هستیم. انتخابات در کشور ما در فضای آزاد صورت می‌گیرد که نکته بسیار مهمی است. مردم ما هوشمندانه و آگاهانه حرف‌های کاندیداها را می‌شنوند و یک نفر را به عنوان رییس‌جمهور انتخاب می‌کنند.

 

وی با اشاره به فتنه 88 خاطرنشان کرد: بعد از فتنه‌گری‌ها در سال 88 دشمن گفت مردم با نظام نیستند. در اینجا باید خطاب به دشمن بگوییم که اگر مردم با نظام نبودند چرا مجددا در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری حضور پررنگی از خود نشان دادند. عدد 74 درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری جزو عددهای بزرگ و بالای دنیاست و این نشان می‌دهد که فضای کشور ما فضایی آزاد و فاقد هرگونه خفقان است، چرا که امروز هر کسی که بخواهد می‌تواند به راحتی در کشور صحبت کند.

 

پورمحمدی با اشاره به اقداماتی که در پخش سبد کالای مردم صورت گرفت، تصریح کرد: توزیع سبد کالا دارای ضعف‌ها و قوت‌هایی بود و در مورد این ضعف‌ها مجلس، تلویزیون، روزنامه‌ها و هر رسانه‌ دیگری اظهارنظر کرد. بنابراین نشان می‌دهد که فضای کشور ما فضای آزادی است. زمانی که رییس‌جمهور یک لغت و یک جمله‌ای را به کار می‌برند با انتقادات و موافقت‌هایی روبرو می‌شود و این فضا فضایی است که در مقابل دنیا ایستاده‌ایم که به آن می‌توان با افتخار آزادی گفت.

 

وزیر دادگستری در دولت یازدهم با بیان این‌که دشمنان از بیرون سنگ‌اندازی می‌کنند و کمر بسته‌اند تا اقتصاد ما را زمین بزنند، اظهار کرد: حرفی در این نیست که دشمنان می‌خواهند در اقتصاد ما خلل وارد کنند اما دولت‌ها یکی پس از دیگری کارها را انجام می‌دهند و مقابل دشمنان می‌ایستند و اقتصاد را مدیریت می‌کنند. ما در کنار فضای باز سیاسی، توسعه علمی را نیز داشته‌ایم. در حال حاضر کسی جرات ندارد که به ما بگوید از غافله علم دنیا عقب هستیم؟ انقلاب اسلامی پرچم حق را بلند کرده و از مظلومین و اهل بیت (ع) دفاع می‌کند و انسان‌ها را به دین خوش‌بین می‌کند.

 

وی با اشاره به تحریم‌ها، گفت: علیرغم فشار و تحریم‌ها توانستیم کشور را مدیریت کنیم و این‌که تلقی می‌شود ما در موضع ضعف مذاکرات را انجام داده‌ایم اصلا صحیح نیست. این فرصتی است که در فضای جهانی برای ما ایجاد شده است.

 

پورمحمدی با اشاره به مذاکرات ژنو 2 خاطرنشان کرد:‌ در ژنو 2 اغلب کشورها حضور داشتند، اما ایران حضور نداشت و مشاهده کردیم که بعد از 9 روز، مذاکره شکست خورد، در حالی که 40 کشور قدرتمند در این مذاکرات حضور داشتند. برخی می‌گویند که ایران از موضع ضعف با این مذاکرات برخورد کرده است اما باید گفت که اسم این میدان، میدان مذاکره است و در این میدان باید چیزی را بدهی تا بتوانی چیز دیگری را دریافت کنی، بنابراین اگر تنها حرف ما باشد که دیگر نمی‌شود اسمش را مذاکره گذاشت. ما باید برای به دست آوردن منافع بزرگتر از منافع کوچک‌ترمان عبور کنیم لذا باید عاقلانه و هوشمندانه در این جهت گام برداریم.

 

وزیر دادگستری در دولت یازدهم تصریح کرد: البته دشمن فریبکار است و باید حواس‌مان باشد که فریب دشمن را نخوریم ولی الان کسی نیست که در دنیا مذاکرات جمهوری اسلامی ایران را از موضع ضعف بداند. اگر آمریکایی‌ها مطمئن بودند که در این مذاکرات پیروز شدند این‌قدر مصاحبه نمی‌کردند و ملت خودشان را توجیه نمی‌کردند.

 

پورمحمدی در پایان تصریح کرد: اگر امروز بخواهیم از یکدیگر انتقاد و گلایه کنیم بهتر است این انتقاد و گلایه صمیمانه باشد و نباید نزاع کرد، چرا که نشاط‌مان از بین می‌رود و دشمن بر ما مسلط می‌شود.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین