امروز: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸ Tuesday, 23 April 2024

کفاشیان:80درصد میزبانی جام ملت‌ها از طریق لابی‌ است

کفاشیان:۸۰درصد میزبانی جام ملت‌ها از طریق لابی‌ است

رییس فدراسیون فوتبال گفت: اگرچه سعی می‌کنیم ایران را به خوبی به بازرسان AFC معرفی کنیم اما 80 تا 90 درصد کار گرفتن میزبانی به لابی‌ها برمی‌گردد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، علی کفاشیان پس از نشست معرفی امکانات ایران برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 گفت: ما سعی کردیم فعلا در قالب تصاویر، ایران را به خوبی معرفی کنیم و بعد از آن بازرسان AFC برای ارزیابی امکانات سخت‌افزاری کشورمان به 6 شهری که معرفی شده سفر می‌کنند. پس از بازرسی‌های آن‌ها کار اصلی آغاز می‌شود.

 

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه فکر نمی‌کنید تاثیرگذاری عمده بر گرفتن میزبانی نقش لابی‌ها باشد گفت: فکر می‌کنم 80 تا 90 درصد کار گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا به لابی‌ها برمی‌گردد که تازه بعد از بازدیدها کار ما آغاز می‌شود و باید به صورت گروهی این کار را انجام دهیم.

 

کفاشیان در پاسخ به سوالی درباره جلسه امروز با نمایندگان AFC و نتایج آن اظهار کرد: ما از 9 ماه پیش نسبت به حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بودیم. در جام 2019 بیست و چهار تیم حاضر هستند که همین مسئله کمی شانس ما را بالاتر برده چرا که کمتر کشوری است که بتواند 6 شهر میزبان معرفی کند. ما تمام ضمانت‌های ممکن را از وزارتخانه‌ها گرفته‌ایم و الان تایلند، امارات و عربستان رقیبان ما هستند. مسئولان AFC از تایلند و امارات دیدن کرده‌اند و بعد از اینجا به عربستان می‌روند. ما در جام ملت‌ها و رقابت‌های آسیایی همواره تایید شده‌ایم. شرایط فعلا خوب است اما بحث اصلی در 7 ماه پیش روست. در این 7 ماه باید تلاش کنیم تا نظر هیات رییسه AFC را به خودمان جلب کنیم تا به ما رای بدهند. این مسئله با ملاقات‌ها، دعوت‌ها و رایزنی‌ها میسر است. در سال 2000 هم شانس بالایی داشتیم اما موفق نشدیم. اگر بتوانیم در 2019 میزبان شویم، با توجه به 24 تیمه شدن رقابت‌ها، از بسیاری از جهات، به سود ما خواهد شد.

 

رییس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که چرا اهواز را جزو شهرهای میزبان قرار نداده است عنوان کرد: مسئولان AFC امروز به ورزشگاه آزادی می‌روند و پس از بازدید از آنجا ورزشگاه تختی تهران را ارزیابی می‌کنند. اما مسئله‌ی درباره خوزستان این است که این استان چهار هتل با کیفیت مورد نظر ما را ندارد. این شهر این محدودیت را داشت اما شاید بعد از اینکه میزبان شدیم، آنجا را هم به عنوان مکان رزرو معرفی کنیم.

 

علی کفاشیان در ادامه صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناظران به دو گروه تقسیم می‌شوند که یک گروه ابتدا به کرمان رفته و سپس مشهد و بعد از آن از تبریز دیدن می‌کنند و گروه دیگر ابتدا تهران را مورد ارزیابی قرار داده و بعد از آن به اصفهان و شیراز می‌روند. یکی از ناظران از من پرسید استادیوم‌های در حال ساخت برای جام ملت‌هاست؟ که من گفتم خیر این استادیوم‌ها برای لیگ آماده می‌شوند اما قطعا بعد از آماده‌سازی می‌توانیم در جام ملت‌ها هم از آن‌ها استفاده کنیم. به آن‌ها گفتم اگر به ما میزبانی جام ملت‌ها را بدهید قطعا دولت قول داده بودجه مشخص و ویژه‌ای را برای تکمیل استادیوم‌های ما اختصاص دهد و همین امر موجب توسعه فوتبال در ایران و سایر کشورهای اطراف آن می‌شود چون ما می‌توانیم به عنوان مرکزیت در میان کشورهایی چون ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان، قرقیزستان و … عمل کنیم.

 

کفاشیان تاکید کرد: گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا و ساخت استادیوم‌ها باید جزو طرح‌های ویژه باشد و دولت از آن حمایت کند.

 

وی در پاسخ به این که فکر می‌کنید ایران چقدر برای گرفتن میزبانی جام ملت‌ها شانس دارد؟ گفت: فکر می‌کنم در کنار معرفی امکانات ایران و تکمیل استادیوم‌ها یکی از فاکتورهای مهم، مذاکره و لابی‌هاست. شاید رقبای ما چون تایلند، امارات و عربستان هم به اندازه ما و بلکه ببیشتر از ما امکانات داشته باشند اما نقش لابی‌ها بسیار زیاد است. این ماموریت مهم ماست که بعد از بازدیدها به صورت ویژه لابی‌ها را آغاز کنیم. ضمن اینکه در گرفتن میزبانی فقط فدراسیون نیست که باید کار کند. این دولت‌ها هستند که دست به کار شده و مذاکرات را با سران کشورهای مختلف آغاز می‌کنند.

 

رییس فدراسیون از دولت خواسته تا به صورت اختصاصی برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2019 با سران کشورهای مختلف مذاکره کند. وی در این باره توضیح داد: ما انتظار داریم دولت در این باره از ما حمایت کند. تا حمایت نشویم کاری انجام نمی‌شود. ممکن است ما کارمان را به خوبی انجام دهیم اما امارات و تایلند فقط با لابی میزبانی را بگیرند. حمایت و اشتیاق دولت‌ها در این قضیه تاثیرگذار است و تجربه این را به همه ما ثابت کرد. گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا برای هر کشوری فقط از نظر فوتبالی و ورزشی اهمیت ندارد بلکه در سایر حوزه‌ها از جمله مسائل اجتماعی، اقتصادی و… تاثیرگذار است. امیدوارم دولت جدید این کار را در دستور کارش قرار دهد.

 

کفاشیان در واکنش به اینکه ظاهرا دکتر روحانی در جلسه حضوری که با سپ بلاتر رییس فیفا و شیخ سلمان رییس AFC داشت در این باره درخواست ایران را مطرح کرده بود، گفت: بله در آنجا این درخواست مطرح شد اما باید ویژه‌تر انجام شود. اینکه در کنار 6 موضوع دیگر برای این موضوع هم مذاکره کنیم، کافی نیست بلکه می‌طلبد تا به صورت اختصاصی و ویژه وارد عمل شد. ما کار کارشناسی را انجام دادیم و از دولت می‌خواهیم با سران کشورها مذاکره کرده و حمایت و اشتیاق خودش را نشان دهد.

 

کفاشیان در واکنش به خبرنگاری که از او پرسید، از تیم ملی چه خبر؟ گفت: تیم ملی برنامه‌های تمرینی و آماده‌سازی‌اش را پیش می‌برد. قرار بود بازی موزامبیک هم انجام شود و هماهنگی این بازی‌ها بر عهده کارلوس کی‌روش بود اما نمی‌دانم به چه دلیلی این بازی لغو شد. هنوز دلیلش را به ما اعلام نکرده‌اند. در هر حال فکر می‌کنم کار اصلی تیم ملی برای آماده‌سازی پیش از جام جهانی در اردوی اتریش باشد.

 

او درباره هیات مدیره جدید پرسپولیس و اینکه آیا آن‌ها را می‌شناسید گفت: من غیر از زادمهر و استیلی افراد دیگر را نمی‌شناسم ولی باید کم کم با هم آشنا شویم.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین