امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸ Friday, 19 April 2024

گزارش نهایی رییس پلیس پایتخت از وضعیت تهران در چهار‌شنبه‌ آخر سال

گزارش نهایی رییس پلیس پایتخت از وضعیت تهران در چهار‌شنبه‌ آخر سال

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از پایان مراسم آخرین چهارشنبه سال در پایتخت خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای اولیه در حوادث آخرین چهارشنبه سال 38 تن مجروح، 17 تن بستری، 15 هنجارشکن دستگیر و یک کودک کشته شد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز ، سردار حسین ساجدی‌نیا حوالی ساعت 23 در حاشیه حضور در مرکز فرماندهی پلیس پایتخت در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه آخرین چهارشنبه سال 92 نسبت به سال گذشته بسیار آرام‌تر برگزار شد، افزود: آمارها نشان می‌دهد تماس مردم با پلیس 110 امشب 37 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای نماینده اورژانس مستقر در مرکز فرماندهی پلیس تهران در حوادث آخرین چهارشنبه سال 38 تن مجروح و درمان شدند، افزود: از این تعداد 17 نفر به بیمارستان منتقل و 19 نفر به صورت سرپایی درمان شد و یک نفر نیز فوت کرد. این در حالیست که در سال گذشته 50 مصدوم در حوادث آخرین چهارشنبه سال داشتیم که 36 نفر از آنها توسط اورژانس به بیمارستان منتقل و 14 نفر نیز سرپایی درمان شدند.

 

به گفته ساجدی‌نیا، در مجموع 44 نفر بر اثر حوادث آخرین چهارشنبه سال یا شخصا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و یا از طریق ماموران اورژانس به بیمارستان‌ها انتقال داده شده‌اند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به آمار آتش‌سوزی‌های آخرین چهارشنبه سال اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای نماینده سازمان آتش‌نشانی مستقر در ستاد فرماندهی پلیس تهران، در سال جاری ماموران آتش‌نشانی به 307 مورد حریق رسیدگی کرده‌اند که شش مورد از این تعداد جزء حریق‌های مهم بود. این در حالیست که در سال گذشته این رقم 322 حریق بوده است که در این بخش نیز با کاهش مواجه بودیم.

وی تلخ‌ترین حادثه امشب را مرگ پسر بچه هشت ساله در شهرک راه‌آهن – گلفام اعلام کرد و گفت: در پی این حادثه ماموران پلیس آگاهی تهران با حضور در محل نسبت به درگیری یک مظنون اقدام کردند از سوی دیگر فیلم این حادثه نیز که توسط یکی از دوربین‌های اطراف محل فیلمبرداری شده، هم‌اکنون در اختیار پلیس است و در این خصوص تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

 

ساجدی‌نیا به وضعیت سطح شهر اشاره کرد و گفت: در حالی که سال گذشته مراسم آخرین چهارشنبه سال حوالی ساعت 11 به اتمام رسید، در سال جاری حدود ساعت 22:30 این مراسم تقریبا در تهران تمام شد. از سوی دیگر ترافیک نیز در تمامی محورهای بزرگراهی و معابر داخلی پایتخت امسال بسیار روان‌تر از سال گذشته بود.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: برابر اطلاعات دریافتی از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران، بار ترافیک خروجی محورهای پایتخت هنوز هم سنگین است که این امر نشان می‌دهد سفرهای نوروزی شهروندان آغاز شده است.

 

به گفته وی، در معابر پایتخت نیز امسال مشکل خاصی گزارش نشد و انسدادی در ارتباط با حوادث چهارشنبه‌سوری نداشتیم.

 

وی اضافه کرد: امشب در پایتخت هیچ مورد امنیتی گزارش نشده است.

 

ساجدی‌نیا از دستگیری 15 هنجارشکن در حوادث آخرین چهارشنبه سال خبر داد و گفت: تمامی این افراد پس از دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز برابر اعلام قبلی پلیس در بازداشت باقی خواهند ماند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان ضمن تشکر از شهروندان برای همکاری با پلیس در برگزاری مراسم آخرین چهارشنبه سال گفت: خوشبختانه طرح کوچه محوری پلیس برای برگزاری مراسم آخرین چهارشنبه سال بسیار موفق بود و خانواده‌ها نیز از این طرح استقبال کرده و با پلیس نهایت همکاری را داشته‌اند.

 

سرگرد احمد شیرانی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران نیز در خصوص ترافیک آخرین چهارشنبه سال گفت: تنها معبری که ترافیک آن کمی سنگین شده بود، مسیر غرب به شرق بزرگراه حکیم بود که واژگونی یک دستگاه خاور موجب سنگینی بار ترافیک این معبر شده بود و در سایر معابر هیچ مشکل خاصی گزارش نشد.

 

به گزارش ایسنا، در مرکز فرماندهی پلیس پایتخت، نمایندگانی از بخش‌ها و سازمان‌های مختلف امدادی، قضایی، امنیتی و انتظامی در کنار هم امسال توانستند تا چهارشنبه‌سوری آرامی را برای تهرانی‌ها رقم بزنند.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین