امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۴ Tuesday, 16 April 2024

گفتگوی تلویزیونی آیت‌الله آملی لاریجانی در هفته قوه قضائیه

گفتگوی تلویزیونی آیت‌الله آملی لاریجانی در هفته قوه قضائیه

معاون اول دستگاه قضا گفت: از برنامه‌های قوه قضاییه برای هفته دستگاه قضا این است که رئیس این دستگاه روز اول تیر از طریق رسانه ملی با مردم سخن خواهد گفت.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، حجت الاسلام  والمسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول دستگاه قضا در نشست خبری بزرگداشت هفته قوه قضائیه ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه رمضان اظهار داشت: ریاست این قوه روز اول تیر ماه از طریق رسانه ملی با مردم سخن خواهد گفت.
:
برنامه بعدی قوه قضائیه به مناسبت هفته قوه قضائیه ارائه عملکرد این قوه  نزد مقام معظم رهبری توسط رئیس دستگاه قضاست.

وی ضمن گرامیداشت سالگرد شهدای معظم هفت تیر سال 60 ادامه داد: درود بر روح پاک همه شهدا و شهدای قوه قضاییه که باعث نقطه عطفی در نظام و انقلاب ما شدند.
:
معاون اول دستگاه قضا افزود: 72 نفر از مسئولین و دلسوزان و از سرمایه‌های بزرگ این ملت بدست افراد بیگانه بر خاک و خون کشیده شدند از این بابت بسیار مایه تَأسف است که این سرمایه‌های گرانقدر را از دست داده‌ایم اما از طرفی خون آنها نظام ما را بیمه کرد و همچنین سبب ناامیدی دشمنان گردید.
:
حجت‌الاسلام اژه‌ای اظهار کرد: از آن روز به بعد این نظام با قدرت بیشتر که امام راحل معماری کردند پیش می‌رود و کوچکترین انحرافی در نظام جمهوری اسلامی رخ نداده است.

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه تصریح کرد: علت این نامگذاری این است که در 7 تیر سال 60، سالار 72 تن شهید، شهید آیت‌الله بهشتی بودند که در واقع معمار قوه قضاییه بودند.
:
معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: این هفته فرصت مناسبی برای مردم و قوه قضاییه است در جهت آشنایی با آنچه را که قوه عملی کرده و می‌کند.
:
حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: برای قوه قضاییه نیز فرصتی است که یکسال گذشته خودش را ارزیابی کند و مسائل و تنگناهای خودش را با مردم درمیان بگذارد تا مورد ارزیابی قرار گیرد و از طرفی نیز باعث می‌شود که مردم از حجم کار و سختی آن مطلع شوند.
:
وی افزود: این هفته سبب می‌شود تا مسئولین سایر قوا نیز عملکرد خودشان را در معرض دید آنها قرار دهند تا قدم‌های مثبت‌تری را برای سال‌های آینده بردارند.

معاون اول دستگاه قضا گفت: به مناسبت این هفته برنامه‌هایی برای قوه قضاییه تدارک دیده شده که عمدتا سخن گفتن با مردم و ارائه عملکرد قوه است.
:
حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: همچنین به مناسبت این هفته برنامه‌هایی برای ریاست قوه، مسئولین عالی و مدیران درنظر گرفته شده است که بر این مبنا روز اول تیر ماه ریاست قوه قضاییه از طریق رسانه ملی با مردم سخن خواهد گفت و به همه سوالات خبرنگاران و مجریان پاسخ خواهد داد.
:
وی با اشاره به برنامه دوم رئیس قوه قضاییه افزود: در همایشی که همه مدیران گروه‌های مختلف حضور دارند رئیس دستگاه قضا نیز سخنرانی خواهد داشت و همچنین در آن همایش، روسای قوه مقننه و مجریه نیز شرکت می‌کنند و آنها هم نقطه نظرات خود را بیان می‌کنند و ریاست قوه نیز آنها را شنیده و مورد ارزیابی قرار خواهد داد.
:
معاون اول دستگاه قضا از دیدار رئیس قوه قضاییه با مقام معظم رهبری خبرداد و گفت: در دیدار آیت‌الله آملی لاریجانی با مقام معظم رهبری عملکرد یکساله قوه قضاییه از بخش‌های مختلف ارائه و به تبع رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز شنیده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خاطر نشان کرد: از برنامه‌های بعدی آیت‌الله آملی لاریجانی سرکشی و حضور سرزده در یکی از بخش‌های قوه قضاییه است.
:
وی افزود: مسئولین دیگر قوه و روسای کل دادگستری هم برنامه‌های متعددی خواهند داشت و همچنین معاون اول قوه قضاییه در صداوسیما حضور خواهد داشت و با مردم سخن خواهد گفت.

معاون اول دستگاه قضا گفت: معاون اول قوه قضاییه و همه روسای کل دادگستری در جمعه آینده برای حضور در نماز جمعه شرکت خواهند کرد و در مورد سیاست‌ها و عملکردهای قوه با مردم سخن خواهد گفت.
:
حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای از حضور در مرقد امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های آن امام بزرگوار خبرداد و تصریح کرد: امسال اولین سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله محمدی گیلانی است و با توجه به جایگاهی که این فقید برجسته و قاضی شجاع و متدین در طول سالیان دراز خدمت در قوه قضاییه داشتند، برای ایشان بزرگداشتی برگزار خواهیم کرد.
:
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به عملکرد قوه قضائیه در سال 93 گفت: در سال اخیر در زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت مدعی‌العموم اهتمام ویژه‌ای شد تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها بتوان از تخلفات پیشگیری و با آنها برخورد کرد تا هم حق مردم و شهروندان و هم حق دولت و حکومت احیا شود.
:
معاون قوه قضائیه ادامه داد: قوه قضائیه همچنین در زمینه حمایت از فعالیت‌های اقتصادی کارهایی را انجام داد که با توجه به شرایط کنونی و ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش در این زمینه دوچندان شده است.
:
وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به بحث معوقات بانکی گفت: با کمک قوه مجریه، بانک مرکزی و سایر بانک‌ها لیست 575 نفری که به قوه قضائیه اعلام شده بود به 217 نفر تقلیل یافته است. همچنین با افرادی که معوقات کلانی داشتند و در گرفتن و مصرف تسهیلات بانکی تخلف کرده بودند، برخورد و برخی از آنها بازداشت شدند.
:
سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد نیز به وصول مطالبات بانکی کمک کرده است، به طوری که از 39 هزار میلیارد ريال مطالبه بانکی، تا 1000 میلیارد ريال از طریق سازمان ثبت وصول شده است.
:
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: قوه قضائیه به منظور ساماندهی پولی و بانکی در کشور، بسیاری از دستگاه‌هایی که با عناوین مختلف کار پولی می‌کنند، اما زیر سیطره قانون و مقررات نیستند را شناسایی کرد. طبق اقدامات انجام شده 31 بانک دولتی و خصوصی و 9 موسسه پولی و اعتباری داریم که از این 9 مورد 3 مورد دارای مجوز ، 3 مورد در حال گرفتن مجوز و 3 مورد دیگر هیچ مجوزی ندارند که با آنها برخورد خواهد شد.
:
وی ادامه داد: 145 شرکت تعاونی با مجوز، یک شرکت تعاونی در حال گرفتن مجوز و 590 شرکت تعاونی بدون مجوز شناسایی شده است که یا باید خود را با قانون و مقررات تطبیق دهند و یا با آنها برخورد خواهد شد.
:
معاون اول قوه قضائیه از بین شرکت‌های واسپاری (لیزینگ) 33 مورد شرکت دارای مجوز، 74 شرکت در حال گرفتن مجوز و 300 شرکت بدون مجوز شناسایی شده‌اند که باید تکلیف خود را مشخص کنند.
:
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: از شناسایی صرافی‌ها 30 نتیجه حاصل شده که 428 صرافی دارای مجوز، 30 صرافی در حال گرفتن مجوز و 1000 صرافی بدون مجوز در کشور فعالیت می‌کنند که قوه قضائیه در حال ساماندهی اینهاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: 43 هزار هکتار از زمین‌هایی که غیرقانونی متصرف شده بودند، رفع تصرف شده و در اختیار دولت قرار گرفته است و سازمان ثبت در سال 93، 44 هزار سند مالکیت برای دولت صادر کرده است.

وی درباره مسئله تغییر کاربری‌های غیرقانونی گفت: در سال اخیر با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقدامات ویژه‌ای در این زمینه انجام شده است.
:
معاون اول قوه قضائیه افزود: در سال 93 توسعه و استفاده از خدمات الکترونیکی شتاب بیشتری نسبت به سال‌های قبل گرفته است که این امر باعث صرفه‌جویی در بودجه، هزینه دولت، وقت مردم، تسهیل دسترسی مردم و همینطور بالارفتن آگاهی و اطلاعات آنها شده است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: در قوه قضائیه به منظور برنامه‌ریزی دقیق‌تر و داشتن آمار دقیق سامانه جامع آمار قضایی (سجا) تهیه شده است که در این سامانه آمارهای دادگستری‌ها، دیوان عدالت اداری و دیوان عالی کشور و دستگاه‌های مربوطه فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: یکی از سامانه‌های دیگری که در قوه قضائیه راه‌اندازی شده سامانه نظارت الکترونیکی است که این سامانه علاوه بر کاهش هزینه‌ها، نظارت‌ها را بسیار دقیق‌تر اعمال می‌کند که این امر می‌تواند در سالم‌سازی نقش ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: در سازمان ثبت در سال 93، 57 میلیون خدمت ارائه شده که 85 درصد آن به صورت الکترونیکی انجام شده است که این امر کمک بزرگی به مردم و نظام است، همینطور بیش از 16 میلیون سند صادر شده که از این میزان، 76 درصد آن فقط در یک روز یا کمتر از یک روز به صورت الکترونیکی بوده است.
:
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آموزش در قوه قضائیه گفت: در سال گذشته برای آموزش قانون مجازات اسلامی و قانون آئین دادرسی جدید که از یکم تیرماه سال 94 اجرایی خواهد شد، اقدامات ویژه‌‌ای صورت گرفته است، به طوری که معاونت منابع انسانی قوه قضائیه 47 هزار و 160 نفر ساعت برای تبیین و توضیح قوانین مذکور آموزش داده است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: همچنین منابع انسانی قوه قضائیه برای کل کارکنان، قضات و شورای حل اختلاف نیز 4 میلیون و 350 هزار و 701 نفر ساعت آموزش داده است.
:
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت سلامت اداری و سالم‌سازی محیط گفت: قوه قضائیه در این زمینه برای سالم‌سازی در ابعاد گوناگون کارهای ویژه‌ای انجام داده است که این کار نظارت به صورت فیزیکی، الکترونیکی، بازرسی‌های آشکار و مخفی بوده است.

وی با اشاره به فعال‌تر شدن حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در سال 93 گفت: در سال اخیر 40 واحد ستاد خبری تشکیل شده است که گزارش‌هایی از مردم ، دستگاه‌ها ، بازرسی‌‌های کل کشور، دادستانی‌ها، واحد ارزیابی و …. در این ستاد قرار شده است که طبق گزارش‌ها به آنها رسیدگی شده و بدون اغماض با همه متخلفین چه قضات، چه کارکنان و چه مردم برخورد خواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: علاوه بر برخورد با متخلفان داخل دستگاه قضا کسانی در خارج هم بودند که از مردم پول می‌گرفتند و در دادگاه‌ها شهادت دروغ می‌دادند که بسیاری از آنها شناسایی و دستگیر شدند و برخی در حال محاکمه هستند که به محض قطعی شدن حکم آنها اطلاعات را به سمع مردم خواهیم رساند.
:
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: همچنین بسیاری از دلالان و کارچاق‌کن‌هایی که با جعل عنوان و جعل برگه از مردم اخاذی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند، همچنین بسیاری از وکلای متخلف با همکاری کانون وکلا و مرکز مشاوران شناسایی و با آنها برخورد شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: توسعه مرکز ارتباطات مردمی از مواردی بود که در سال 93 مورد توجه ویژه قرار گرفت، این مرکز با مردم در ارتباط است و تاکنون 2 میلیون و 88 هزار و 664 خدمت ارائه کرده است که 1 میلیون و 363 هزار و 48 مورد آن از طریق وب سایت انجام شده است.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین