امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۰ Friday, 19 April 2024

یک طلا، 2 نقره و یک برنز کشتی گیران ایران در جایزه بزرگ فیلا

یک طلا، ۲ نقره و یک برنز کشتی گیران ایران در جایزه بزرگ فیلا

تیم کشتی فرنگی ایران در روز نخست رقابت‌های بین المللی جایزه بزرگ فیلا صاحب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز شد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی جایزه بزرگ زومباتلی مجارستان، طالب نعمت پور در وزن 85 کیلوگرم به مقام قهرمانی رسید، سعید عبدولی در 75 کیلوگرم و بشیر باباجانزاده در 130 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند و امید نوروزی در 66 کیلوگرم برنز گرفت.

 

در فینال این رقابتها، عبدولی برابر مارک مادسن دانمارکی در حالی که یک بر صفر پیش بود، سه اخطاره شد و نقره ی وزن 75 کیلوگرم را گرفت.

 

در فینال 85 کیلوگرم، طالب نعمت پور موفق شد روبرتی کوبلیاشویلی از گرجستان را 2 بر صفر برده و قهرمان شود.

 

همچنین در فینال 130 کیلوگرم بشیر باباجانزاده مقابل رضا کایالپ از ترکیه حاضر به کشتی گرفتن نشد و بر سکوی دوم ایستاد. سال قبل در جام جهانی تهران هم باباجانزاده حاضر نشد مقابل این رقیب ترک خود به میدان برود.

 

اما امید نوروزی که به مسابقه رده بندی وزن 66 کیلوگرم رسیده بود، والیماکی از فنلاند را برد و به مدال برنز رسید.

 

قاسم رضایی و سامان عزیزی دیگر کشتی گیران ایران در روز اول بودند که مدال نگرفتند. امروز نیز حمید سوریان، حبیب الله اخلاقی، فرشاد علیزاده، یوسف قادریان، محمد کریمی و وحید بابایی جعفری به روی تشک می روند.

 

نتایج کامل کشتی گیران ایران در روز نخست :

 

در وزن 75 کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر یک امره کوش از ترکیه را شکست داد. وی در دور سوم نیز زپیورکا از مجارستان را 3 بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، عبدولی در این مرحله نیز ویکتور نمس از صربستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت، وی در دیدار نهایی مقابل مارک مادسن کشتی گیر مطرح دانمارکی در حالی که مسابقه با نتیجه صفر بر صفر پیش می رفت توسط داوران سه اخطاره شد و به مدال نقره بسنده کرد. داوران این مسابقه معتقد بودند که عبدولی در خاک مرتکب خطا شده است.

 

در وزن 85 کیلوگرم طالب نعمت پور در دور نخست تسوروماکی از ژاپن را 2 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم راموس کورستاد از نروژ را 7 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. نعمت پور در دیدار فینال مقابل روبرتی کوبیاشویلی از گرجستان با نتیجه 2 بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

 

در این وزن سامان عزیزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مغلوب ویکتور لورینچ از مجارستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل هموطن خود، عزیزی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

در وزن 130 کیلوگرم بشیر باباجان زاده در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر ژوزف نونایف از مجارستان را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد بالینت لام از مجارستان گذشت. باباجان‌زاده در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 2 بر یک از سد یوهان یورن از سوئد نفر سوم المپیک گذشت و انتقام المپیک لندن را از وی گرفت. وی در دیدار فینال مقابل رضا کایالپ قهرمان جهان از کشور ترکیه به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه دنده حاضر نشد و به مدال نقره دست یافت.

 

همچنین قاسم رضایی نیز در این وزن پس از پیروزی 4 بر 2 مقابل کاجایا از گرجستان در دور دوم مقابل باردوس از مجارستان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کمر کشتی نگرفت.

 

 

امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم نیز در دور نخست ماکسیموویچ از صربستان را 5 بر 2 شکست داد اما در دور دوم در یک غافلگیری 2 بر صفر مغلوب داور استفانک از صربستان شد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، نوروزی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در رقابت‌های شانس مجدد با پیروزی بر تیمورف از اوکراین و کشتی گیر دانمارکی به دیدار رده‌بندی راه یافت. نوروزی در دیدار رده بندی مقابل والیماکی از فنلاند به برتری دست یافت و به مدال برنز رسید.

 

وزن کشی چهار وزن دوم:

 

در وزن 59 کیلوگرم حمید سوریان قهرمان المپیک لندن، علیرغم سرماخوردگی شدید در اولین میدان حضور خود در یک مسابقه پس از المپیک در دور اول به مصاف حریفی از گرجستان می رود و در صورت برتری در دور دوم با برنده مبارزه کشتی گیران لهستان با قزاقستان مسابقه می دهد. در این وزن 21 کشتی گیر حضور دارند.

 

در وزن 80 کیلوگرم حبیب اله اخلاقی در دور اول به مصاف حریفی از اسلواکی می رود و فرشاد علیزاده که در این رقابت ها در یک وزن بالاتر به میدان می رود با کشتی گیری از ژاپن مسابقه می دهد. این دو کشتی گیر در صورت برتری در دور دوم به مصاف هم می روند. در همین وزن یوسف قادریان درمسابقه نخست به مصاف کشتی گیر از مجارستان می رود. در این وزن 18 کشتی گیر به روی باسکول رفته اند.

 

در وزن 71 کیلوگرم محمد کریمی در دور اول به مصاف حریفی از نروژ می رود. در همین وزن وحید بابایی جعفری در مسابقه نخست خود با کشتی گیری از مجارستان مسابقه می دهد. این دو نماینده کشورمان در صورت برتری در مبارزه دوم خود به مصاف یکدیگر می رود. در این وزن 18 کشتی گیر حضور دارند.

 

این مسابقات امروز برگزار می شود.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین