امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۶ Wednesday, 24 April 2024

88درصد ایرانی‌ها موافق نتیجه توافق‌اند

۸۸درصد ایرانی‌ها موافق نتیجه توافق‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: براساس نظرسنجی‌ به عمل آمده 88 درصد مردم به‌شدت موافق این توافق‌نامه هستند و از آن حمایت کردند و تنها 4 درصد با آن مخالفند و باقی نیز رأی ممتنع دارند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، محمود واعظی امروز در یک نشست خبری در حاشیه همایش خدمات عمومی مخابراتی روستایی با اشاره به توافق ایران با بزرگترین کشورهای جهان تحت عنوان برجام، اظهار داشت: در تاریخ سیاسی کشور این موضوع بی‌سابقه بوده که کشوری ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل دیده شده باشد و با اینکه 6 قطعنامه علیه آن صادر شده با صدور قطعنامه جدیدی تمامی محدودیت‌ها و قطعنامه‌های قبلی لغو شود.
:
* نظرسنجی‌های می‌گویند 88 درصد مردم به‌شدت موافق این توافقنامه هستند
:
به گزارش فارس، وی عنوان کرد: براساس نظرسنجی‌های به عمل آمده 88 درصد مردم به‌شدت موافق این توافق‌نامه هستند و از آن حمایت کردند و تنها 4 درصد با آن مخالفند و باقی نیز رأی ممتنع دارند.
:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اولین کار من بعد از حضورم در وزارت ارتباطات تغییر مأموریت پست‌بانک بود. زیرا اهداف این بانک خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته است و قرار نیست با سایر بانک‌ها رقابت داشته باشد.
:
واعظی ادامه داد: پست بانک باید در روستاها اشتغال ایجاد کند و جلوی مهاجرت از روستاها و مناطق مرزی به کشور گرفته شود. امروز نزدیک به 70 درصد جمعیت شهری و 30 درصد روستایی است که در مقایسه به رقم 50 درصدی سال‌های قبل خوب نیست.
:
*اختصاص 334 میلیارد تومان برای ارتباط رسانی به روستاها
:
وزیر ارتباطات تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد روستاهای کشور ارتباط تلفنی دارند. در مجموع تمامی روستاهای بالای 20 خانوار دارای تلفن خانگی و روستاهای زیر 20 خانوار حداقل یک خط عمومی در روستا هستند.
:
وی ادامه داد: در سال گذشته 8 هزار روستا به اینترنت متصل شده‌اند و امسال نیز برنامه اتصال 25 هزار روستا به اینترنت پیش‌بینی شده و به این ترتیب تمامی روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال به اینترنت وصل می‌شوند. در سال گذشته 240 میلیارد تومان برای ارتباط رسانی به روستاها هزینه شده و این رقم امسال به 334 میلیارد تومان خواهد رسید.
:
*بدهی مخابرات پرداخت نشود، ارتباطات کشور مختل می‌شود
:
واعظی همچنین درباره اختلافات اخیر وزارت ارتباطات با شرکت مخابرات ایران بر سر بدهی‌های این شرکت، گفت: در تمامی برخوردهایی که با مخابرات و شرکت‌های دیگر داریم هدف این است که آنها کارشان را به خوبی انجام دهند. اکنون مخابرات، شرکت‌های ندا و کل شرکت‌های فعال در این حوزه بحث ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشکیل می‌دهند و معتقدیم اگر در فعالیت هر یک خللی وارد شود، کشور در این حوزه عقب خواهد ماند.
:
وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل اجرای طرح یکسان‌سازی کدهای مخابراتی، نرخ آبونمان تلفن ثابت از 33 تومان به 900 تومان افزایش یافت تا مخابرات ضرر نکند و تعرفه تلفن ثابت بین استانی کاهش محسوسی داشت. پیش‌بینی شده بود با این اقدام درآمد شرکت مخابرات ایران 22 تا 25 درصد افزایش پیدا کند.
:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: مخابرات بابت خرید پهنای باند اینترنت، 400 میلیارد تومان به شرکت زیرساخت بدهکار است و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز باید بابت خرید پهنای باند بین‌الملل به اپراتورهای بین‌المللی این مبلغ را پرداخت کند. شرکت ارتباطات زیرساخت باید طلب خود را از بدهی‌های مخابرات بپردازد و در صورتی که مخابرات این بدهی را پرداخت نکند، ارتباط کل کشور قطع خواهد شد و این موضوع به ضرر همه مردم خواهد شد.
:
وی تصریح کرد: مشکل مالی امروز مخابرات ارتباطی به تعرفه‌های مخابراتی ندارد و این شرکت با سیستم‌های قدیمی نمی‌تواند سرویس خوبی به مردم ارائه دهد. مخابرات باید به فکر توسعه باشد و نباید در هر سال این مقدار سود بین سهامدارانش هزینه کند.
:
واعظی گفت: امکان ندارد که همیشه تمامی سود شرکت را بین سهامداران تقسیم کرد. این روال که مدتی سود برنمی‌دارند، به جای آن توسعه می‌دهند، در تمام دنیا عرف است. سود چنین کاری اول از هر چیز به اپراتور بر می‌گردد و در نهایت سود آتی آن چند برابر می‌شود.
:
وی تاکید کرد: اگر مطمئن باشیم مخابرات پولی را که از مردم می‌گیرد، تبدیل به توسعه و خدمات می‌کند، موضوع تغییر تعرفه‌های مخابراتی را در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می‌کنیم و در صورتی که مخابرات بسته توسعه‌ای خود را با دلیل و استدلال ارائه دهد، امکان بازنگری در نرخ خدمات مخابراتی وجود خواهد داشت.
:
واعظی یادآور شد: همچنین در صورتی که مخابرات پیشنهاد بازگشت تعرفه‌ها به حالت قبل از هم‌کدسازی را به صورت مکتوب ارائه دهد، وزارت ارتباطات نیز موافق است و این پیشنهاد را قبول می‌کنیم.
:
*شرکت‌های اینترنتی کم فروشی نمی‌کنند
:
وی درباره کیفیت نامناسب خدمات اینترنتی در کشور، گفت: براساس نظارت کاملی که بر فعالیت شرکت‌های اینترنتی انجام می‌شود، معتقدیم شرکت‌های اینترنتی کم فروشی نمی‌کنند.
:
واعظی با بیان اینکه مطالبات مردم از اینترنت بالا رفته است، گفت: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند اینترنت 2400 گیگابیت در ثانیه است که تا پایان سال به 4000 گیگابیت خواهد رسید.
:
وی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم سه میلیون کاربر ADSL در کشور وجود داشت، اکنون این تعداد به بیش از 10 میلیون نفر رسیده است. همچنین در ابتدای دولت تنها 200 هزار نفر از اینترنت موبایل استفاده می‌کردند که ‌اکنون بیش از 10 میلیون نفر کاربر اینترنت موبایل هستند که این یک تحول بزرگ در مدت زمان کوتاه به حساب می‌آید.
:
*جابجایی شماره بین اپراتورهای موبایل از سال آینده
:
واعظی اظهار داشت: همچنین آیین‌نامه‌ جابه‌جایی شماره بین اپراتورهای تلفن‌همراه از سال آینده اجرایی می‌شود که به مردم اجازه می‌دهد سالی دو بار با حفظ شماره خود، اپراتورشان را تعویض کنند.
:
وی همچنین درباره ارزیابی اپراتورهای تلفن همراه، گفت: زمانی می‌توان یک اپراتور را برتر عنوان کرد که به رقم مورد نظر در ارزیابی رسیده باشد، اما بررسی اپراتورهای موبایل نشان داد که آنها با شاخص‌های در نظر گرفته از سوی ما فاصله بسیاری دارند.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین