امروز: شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۷ Saturday, 27 April 2024

آغاز جام جهانی بسکتبال/ آسمان‌خراش‌های ایرانی در میان غول‌های جهان

آغاز جام جهانی بسکتبال/ آسمان‌خراش‌های ایرانی در میان غول‌های جهان

بسکتبالیست‌های ایران برای اثبات شایستگی خود کار خود را در جام جهانی از شنبه آغاز می‌کنند.

 

 به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، هفدهمین دوره از رقابت‌های جام جهانی بسکتبال از فردا آغاز می‌شود و آسمان‌خراش‌های ایران نیز برای دومین بار این رویداد بزرگ ورزشی را تجربه خواهند کرد؛ بسکتبالیست‌های ایران در نخستین گام باید به مصاف اسپانیا، میزبان این دوره از رقابت‌ها بروند،‌مسابقه‌ای که طبق برنامه بازی افتتاحیه جام هفدهم محسوب می‌شود. 24 تیم برتر جهان در اسپانیا به مصاف هم می روند.

 

اسپانیا قهرمانی می‌خواهد

ماتادورها میزبان شده‌اند که قهرمان شوند. تمام ستاره‌های این تیم هر کجا که بوده‌اند به گرانادا آمده‌اند تا بتوانند در خانه جام قهرمانی جهان را بالای سر ببرند؛ در این راه تنها سدی که برابر زرد و نارنجی پوشان اسپانیا وجود دارد غول‌های آمریکایی هستند. با اینکه آمریکا ستاره‌های خود را همانند دوره گذشته جام جهانی در ترکیب خود ندارد اما بازیکنانی را به اسپانیا آورده که به خودی خود یک ستاره محسوب می‌شوند و می‌توانند هر کاری که دوست دارند در زمین بسکتبال انجام دهند؛ حتی شکست دادن اسپانیایی که در خانه بازی می‌کند و از حمایت همه برخوردار است.

 

از جمله ستاره‌های تیم ملی اسپانیا می‌توان به مارک و پائو گسول، ریکی روبیو، سرجیو ایباکا، فیلیپو ریز و ژوزه کالدرون اشاره کرد.

 

پائو گسول، مارک گسول، ژوزه کالدرون، سرجیو لیول، رودی فرنداندز، فیلیپو ریز، مارک گسول، سرجیو رودریگز، ویکتور کلاور، سرجیو ایباکا، خوان کارلوس ناوارو، ریکی روبیو و الکس آبرینس 12 بازیکن تیم ملی اسپانیا در جام جهانی هستند.

 

فرانسه به دنبال ورود به جمع بزرگان

تیم ملی فرانسه با ستاره‌های خود در رقابت‌های قهرمانی اروپا به مقام قهرمانی رسید و سهمیه جام جهانی را کسب کرد اما قبل از جام‌جهانی چند مهره‌ کلیدی‌اش از حضور در این رویداد انصراف دادند.

 

آبی‌پوشان اروپا تیمی هستند که با توجه به نقاط ضعفشان در پست‌های داخلی این روزها مورد توجه کارشناسان بسکتبال ایران قرار گرفته‌اند چرا که با توجه به قدرت ایران در این منطقه می‌توان گفت ایران برابر فرانسه شانس زیادی دارد؛ البته فقط شانس چرا که این تیم ترکیبی از بازیکنان جوان و با انگیزه را راهی اسپانیا کرده و مطمئنا رقابت‌ها جوانان با انگیزه خیلی دشوارتر از ستاره‌هایی است که به هرآنچه در دنیای حرفه‌ای خواسته‌اند رسیده‌اند.

 

توماس هوئرتاس، چارلی کاهوای، ادوین جکسون، ایوان فورنیر، فلونت پیتروس، رودی گوبرت، بوریس دیائو، یارن ماهینی نیکولاس بتوم، آنتونی دیوت، جفری لائورن و مایکل فلابر 12 بازیکنی هستند که برای حضور در جام جهانی 2014 انتخاب شده‌اند که در اولین مسابقه خود به مصاف برزیل می‌روند.

 

صربستان تیمی خطرناک

صرب‌ها بسکتبال خود را از غولی به نام یوگوسلاوی به ارث برده‌اند که یکه‌تاز بسکتبال جهان بود. پس از تجزیه یوگوسلاوی این صرب‌ها بودند که توانستند میراث‌دار خوبی برای بسکتبال باشند و هم‌اکنون نیز در رده یازدهم جهان قرار دارند. بسکتبال صربستان و در کل ورزش این کشور برای ایران بسیار شناخته‌شده است چرا که همیشه در تمامی رشته‌های ورزشی مربیان و ورزشکاران زیادی از این کشور وارد ایران شده‌اند.

 

میلوش تئودوسیچ، نمانژا جلیکا، نناد کریستیچ، ساشا جورجویچ، مارکو سیمونوویچ،‌ استفان مارکوویچ، میروسلاو رادولجیکا، جوویکا آنتونیک، استفان جوویچ، نیکولا کالینیک، راسکو کاتیچ، میروسلاو نیکولیچ، بوژان بوگدانوویچ، استفان برسویچ و ولادیمیر استیماک 12 بازیکن تیم ملی صربستان در جام جهانی خواهند بود.

 

برزیل و یک توفیق اجباری

تیمی گردن کلفت از این کشور راهی اسپانیا شده‌است. قانون گرفتن وایلد کارت آنها را اجبار کرده که تمامی ستاره‌های خود را به اسپانیا ببرند و این تیم نیز حالا در توفیقی اجباری تمام بهترین‌هایش را در اختیار دارد و با قدرت وارد جام جهانی می‌شود. تیم دهم جهان در نخستین دیدار خود نیز باید به مصاف فرانسه برود.

 

برزیل در رقابت‌های قهرمانی آمریکا ستاره‌هایش را در اختیار نداشت و برای نخستین بار در تاریخ نتوانست سهمیه جام جهانی را کسب کند اما با رایزنی‌هایی که داشت توانست مسوولان فیبا را متقاعد کند که اگر در جام جهانی حضور داشته باشد به نفع بسکتبال جهان خواهد بود. آنها وایلد کارت گرفتند، حضور ستاره‌های خود را تضمین کردند و در گروه نخست با ایران قرار گرفتند.

 

مارسلو ماچادو، السک گارسیا، ژیلهرمه جیووانینی، پابلو ماگانانو، روالژینهو نتو، مارسلینهو هرتاس، نه‌نه هیلاریو،‌گوستاوو دیکونتی، رافائل هتشیمر، لئوناردو باربوسا، مارکو ویرا، ژوزه آلوس نتو، آندرسون وارژائو، لری تیلور و تیاگو اسپلیتر 12 بسکتبالیست برزیل در جام جهانی خواهند بود.

 

مصر به دنبال برد برابر ایران

نائب قهرمان آفریقا در شرایط وارد جام جهانی می‌شود که مشکلات اجتماعی و سیاسی در این کشور زیاد بوده اما تیم ملی بسکتبال آنها با شرایط خوبی راهی اسپانیا شده‌است. همانطور که همه انتظار دارند ایران برابر این تیم برنده باشد آنها نیز برای پیروزی برابر ایران راهی گرانادا شده‌اند و شاید همین مساله رقابت این دو تیم را بسیار حساس کند. مصری‌ها در نخستین دیدار خود صربستان را پیش‌رو دارند.

 

مومن ابوالانین، ابراهیم الجمال، مهند الصباغ، شریف عبدله، یوسف ابوسوشا، مصطفی علی المکاوی، رامی عبداله، اسرف ربیع، حاتم خلیفه، وائل خدر، سمیر ابوسعید و شریف عبدالحلیم 12 بسکتبالیست مصر هستند که در این رویداد مهم ورزشی به میدان خواهند آمد.

 

برنامه‌های روز نخست از 30 آگوست آغاز می‌شود که آخرین دیدار مسابقه بین ایران و اسپانیا است که ساعت 22 برگزار می‌شود. با توجه به اختلاف ساعت ایران با اسپانیا دیدار نخست به وقت ایران ساعت 30 دقیقه بامداد یکشنبه است. در زیر برنامه تیم ملی بر اساس برنامه بازی‌ها آمده که تاریخ شمسی براساس اختلاف ساعت است و تاریخ میلادی بر اساس برنامه فیبا ذکر شده‌است.

 

یکشنبه (9 شهریور – 30 آگوست – ساعت 30 دقیقه بامداد)

ایران – اسپانیا

 

یکشنبه (9 شهریور – 31 آگوست – ساعت 20:30)

ایران – برزیل

 

دوشنبه (10 شهریور – 1 سپتامر – ساعت 18)

ایران – صربستان

 

سه شنبه روز استراحت تمامی تیم‌ها است.

 

چهارشنبه (12 شهریور – 3 سپتامبر – ساعت 18)

ایران – مصر

 

پنجشنبه (13 شهریور – 4 سپتامبر – ساعت 20:30)

ایران – فرانسه

 

انتهای پیام

 

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین