امروز: چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۳ Wednesday, 17 April 2024

AFC با پیش شرطهای اسلامی ایران و عربستان کنار آمد

AFC با پیش شرطهای اسلامی ایران و عربستان کنار آمد

نماینده فدراسیون فوتبال ایران در امور میزبانی جام ملت‌های آسیا گفت: ایران،‌ عربستان و امارات به طور جدی گرفتن میزبانی جام ملت‌های 2019 را پیگیری می‌کنند و بازرسان AFC برای دیدن امکانات کشورهای کاندیدا از اواسط آبان تا اوایل فروردین به کشورمان سفر می‌کنند.

 

به گزارش سایت تحیلی خبری بینانیوز ، حامد مومنی، نماینده فدراسیون فوتبال ایران در اجلاس مالزی برای اخذ میزبانی جام ملت‌های 2019  درباره نتایج این اجلاس اظهار کرد: در ابتدای 11 کشور درخواست میزبانی جام ملت‌ها داده بودند که از این میان چهار کشور میانمار، مالزی، لبنان و چین، انصراف قطعی‌شان را اعلام کردند. هفت کشور باقی مانده عبارتند از ایران، امارات، عربستان، بحرین، عمان، کویت و تایلند. از این کشورها دعوت شده بود تا در اجلاس دو روزه‌ای که برای تشریح مراحل گرفتن میزبانی در مالزی برگزار می‌شد، شرکت کنند. البته حضور در این اجلاس اجباری نبود.

 

وی افزود: از 7 کشور رقیب تنها نمایندگان سه کشور ایران، عربستان و امارات در جلسات حاضر شدند. “بین زور جان” قائم مقام دبیرکل AFC در سخنرانی اولیه خود عنوان کرد اخباری مبنی بر انصراف برخی از کشورهای خلیج فارس از جمله بحرین، شنیده‌ایم اما هنوز هیچ نامه‌ی رسمی از این کشور به دست ما نرسیده و تا وقتی که انصراف رسمی و مکتوب به AFC نیاید ما آن کشور را همچنان جزو رقبا می‌دانیم.

 

مومنی گفت: قائم مقام دبیرکل AFC همچنین به عدم حضور نمایندگان چهار کشور دیگر در جلسات اشاره کرد و گفت که حضور نیافتن آن‌ها در این اجلاس به منزله کم شدن شانس میزبانی آن‌ها نیست، این اجلاس صرفا برای ارائه اطلاعاتی از شرایط میزبان‌ها و روند گرفتن میزبانی است. البته AFC متوجه هست که کشورهایی که نمایندگان‌شان حاضر شدند، ظاهرا جدی‌تر موضوع میزبانی را پیگیری می‌کنند.

 

نماینده فدراسیون در بیان موارد مطرح شده در این اجلاس به ایسنا گفت: بحث‌های مختلفی مطرح شد. مواردی مربوط به شرایط استادیوم‌ها، شرایط فنی برگزاری مسابقه‌ها، مسائل مالی، حسابرسی، مالیات و… آن‌ها اطلاعات زیادی به ما دادند و صحبت‌های دو طرفه‌ای هم رد و بدل شد. همچنین اعلام شد که بازرسان AFC برای دیدن امکانات میزبان‌ها بین ماه‌های نوامبر 2013 تا مارچ 2014 (اواسط آبان تا اوایل فروردین 93) به کشورهای مختلف سفر کنند.

 

وی افزود: نمایندگان AFC در بازدید اولیه هیچ نظری درباره حائز شرایط بودن کشورهای در میزبانی اعلام نمی‌کنند. فقط گزارش‌هایی را تهیه کرده و پس از آن نواقص مشاهده شده را به کشورها اعلام می‌کنند. آن‌ها بازدید دومی را هم در برنامه دارند و کاندیداها مابین بازدید اول تا دوم فرصت دارند تا نواقص‌شان را به طور کامل برطرف کنند. نهایتا تعیین میزبان جام ملت‌های آسیا در سال 2019 در جلسه نوامبر 2014 (آبان 93) هیات رییسه کمیته اجرایی گرفته می‌شود. پیش از اعلام تصمیم از طرف هر کشوری که تا آن زمان همچنان جزو کاندیداها باشد شخص یا نماینده‌ای در یک سخنرانی توضیحات کافی را از هدف و برنامه‌های کشورش برای میزبانی جام ملت‌ها اعلام می‌کند. آنچه که برای AFC اهمیت زیادی دارد حمایت دولت‌هاست و دولت‌ها باید تامین بودجه برگزاری مسابقه‌ها را بر عهده بگیرند.

 

مومنی در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط اعلام شده از سوی کاندیداها شانس ایران را در کسب این میزبانی چقدر می‌دانید، گفت: اگر سه کشور ایران، عربستان و امارات را جدی‌ترین کاندیدای کسب میزبانی بدانیم و AFC بخواهد میزبانی را به کشوری از غرب آسیا بدهد با توجه به اینکه امارات چندین سال پیش میزبان جام ملت‌ها بوده شاید رقابت بیشتر بین عربستان و ایران باشد. از طرفی با توجه به وضعیت آب و هوایی و توریستی کشورمان در قیاس با عربستان و همچنین فاکتور مهم تماشاگران، شانس ما با حمایت دولت قطعا بیشتر است.

 

نماینده ایران در موضوع میزبانی جام ملت‌های آسیا با بیان اینکه از تصمیم AFC برای ممنوع بودن فروش و تبلیغات مشروبات الکلی در دو کشور ایران و عربستان در صورت میزبانی‌شان در جام ملت‌های آسیا خبر داد و گفت: AFC بنا بر درخواست ایران و عربستان این تصمیم را صرفا برای این دو کشور گرفته است و مطرح شد که اگر جام ملت‌ها در ایران یا عربستان باشد، AFC با هیچ اسپانسری درباره مشروبات الکلی قرارداد نمی‌بندد.

 

مومنی با بیان اینکه ما عنوان کردیم در ایران امکان تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی هم وجود ندارد، گفت: AFC اعلام کرد که تبلیغات سایت‌ها و شرکت‌های شرط‌بندی در کلیه کشورهای آسیا ممنوع شده است. بنابراین هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هم به میان آمد، گفت:‌در این باره صحبتی نشد، البته ما مشغول رایزنی‌هایی هستیم. در حال حاضر که فعلا حضور بانوان خارجی برای حضور در ورزشگاه‌هایمان منعی ندارد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین