ترفند جديد خودروسازان در سال 93
ا آرام شدن بازار خودرو و بازگشت برخي شركت‌هاي خارجي به نظر مي‌رسد زمينه براي عبور از بحران دو ساله خودرو فراهم شده است كه نشانه‌هاي آن را مي‌توان در عرضه خودرو با مدل 93 از اواخر بهمن ماه مشاهده كرد.

ا آرام شدن بازار خودرو و بازگشت برخی شرکت‌های خارجی به نظر می‌رسد زمینه برای عبور از بحران دو ساله خودرو فراهم شده است که نشانه‌های آن را می‌توان در عرضه خودرو با مدل ۹۳ از اواخر بهمن ماه مشاهده کرد.

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز‌، موضوعی که طی دو سال گذشته وجود نداشت و معمولا خودروهای مدل جدید حتی تا یک ماه بعد از آغاز سال هم به بازار نمی‌آمد. مثلا در سال ۹۲ برخی مدل‌های خودرو مانند ال ۹۰ و.. تا اردیبهشت ماه هم همچنان با مدل ۹۱ به بازار عرضه می‌شد و از اواخر اردیبهشت بود که این نوع از خودرو با مدل ۹۲ به بازار عرضه شد. اما به نظر می‌رسد این روند در حال بازگشت به روال عادی است.

به نوشته «تهران امروز»، در تمام کشورها دو ماه قبل ازآغاز سال جدید خودروهای مدل جدید به بازار می‌آید و همین هم باعث می‌شود تا خرید و فروش خودرو در بازار رونق بگیرد. در ایران نیز قرار است از اواخر بهمن ماه خودروهای مدل ۹۳ به بازار بیاید که انتظار می‌رود باعث رونق خرید و فروش خودرو در ماه پایانی سال شود.

این خبر را رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور به ایسنا داده است که: احتمالا تا یک هفته آینده عرضه خودروهای داخلی با مدل سال آینده (۹۳) آغاز خواهد شد.«حسن زمانی‌افشار» با بیان اینکه این اقدام تاثیر مثبتی بر تامین خاص و نیاز مصرف‌کنندگان خواهد داشت گفته: مشتریان خودرو در ایام پایانی سال تمایل ندارند خودروها را با مدل سال ۹۲ خریداری کنند زیرا با فرا رسیدن سال ۹۳ از ارزش خودرو آنها کاسته خواهد شد.

به گفته این مسئول البته سال گذشته به دلیل عدم هماهنگی بین سازمان‌های مرتبط خودروها در ایام پایانی سال با مدل سال جدید عرضه نشدند که موجب ضرر و زیان برخی مصرف‌کنندگان شد. قیمت خودروهای عرضه شده با مدل سال ۹۳ در سال‌جاری اندکی گران‌تر از قیمت خودروها با مدل ۹۲ خواهد بود البته بیشتر مصرف‌کنندگان تمایل به خرید خودروها با مدل سال ۹۳ خواهند داشت.

ترفند جدید خودروسازان

در صورتی که مدل‌های جدید خودرو (نودو سه) به بازار عرضه شود نرخ آنها از یک تا دو میلیون تومان افزایش خواهد یافت. این گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به خبرگزاری ایلنا بوده که معتقد است با عرضه خودروهای مدل ۹۳ از هفته آینده بهای این خودرو‌ها یک تا دو میلیون تومان رشد می‌کند.به گفته غلامحسین قاسمیان، هر ساله در هفته اول اسفند ماه خودروهای مدل جدید به بازار عرضه می‌شد این در حالی است که امسال شاهد عرضه زود هنگام این خودرو‌ها به بازار هستیم و گویا از هفته پایانی بهمن ماه این خودروها عرضه می‌شوند.

البته در سال‌های گذشته اداره راهنمایی و رانندگی مقاومت‌هایی درخصوص سند زدن مدل‌های جدید در پایان سال داشت که به نظر می‌رسد امسال از این مقاومت کاسته شده باشد. در این میان برخی کارشناسان معتقدند رویه عرضه خودروهای مدل جدید همه ساله از پانزدهم بهمن آغاز می‌شود و این موضوع تغییری در قیمت نهایی خودروهای مدل جدید نخواهد داشت البته ممکن است برخی از نمایندگی‌های خودرو در این راه تخلف کنند و قیمت‌ها را افزایش دهند.

افزایش قیمت اولویت خودروسازان نیست

در شرایطی که بازار خودرو در انتظار تعیین تکلیف قیمت‌های سال آینده است، یک مقام آگاه در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس پیش‌بینی کرده است: خودروسازان به افزایش قیمت به عنوان یک گزینه اولویت‌دار نگاه نمی‌کنند و در این مورد بسیار محتاط هستند. افزایش بی‌رویه قیمت خودرو باعث شد شرکت‌های خودروساز بخش بزرگی از مشتریان خود را از دست بدهند که این به ضرر تولیدکنندگان خودرو است. به همین دلیل خودروسازان به افزایش قیمت به عنوان یک گزینه اصلی توجه ندارند و درخصوص قیمت‌گذاری محصولاتشان بسیار محتاطانه عمل می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش برخی شرکت‌های خودروساز برای فروش بخشی از اموال‌شان به منظور تزریق مالی به شرکت، گفته: در این رابطه ایران خودرو در تلاش است سهام خود در بانک پارسیان را بفروشد، خودروسازان باید در تامین مالی به خودشان متکی باشند.در جلسه‌ای که بین خودروسازان و وزیر صنعت برگزار شد، وزیر صنعت اعلام کرد که دولت هیچ پولی برای پرداخت به خودروسازان ندارد و تامین یارانه‌ها، اولویت مهم دولت است.در حال حاضر هر کدام از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا با ۴ هزار میلیارد تومان بدهی روبه‌رو هستند و این در حالی است که دارایی این شرکت‌ها حدود ۶ هزار میلیارد تومان است و در نتیجه باید این دو شرکت را ورشکسته تلقی کنیم.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده مبنی بر واگذاری مالکیت شرکت‌های خودروساز ایرانی به خودروسازان خارجی که اخیرا از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده است، گفت: بدهی هر کدام از شرکت‌های خودروساز معادل یک میلیارد یورو است که عدد کوچکی نیست، ولی شرکت‌های بزرگ اروپایی می‌توانند این مبلغ را پرداخت کنند.

البته واگذاری سهام خودروسازان ایرانی به شرکت‌های خارجی یکی از سریع‌ترین راه‌حل‌های نجات صنعت خودرو است و شرکت‌های خارجی باید شرایط خودروسازان ایرانی را بپذیرند و در این صورت، سهام به آنها تعلق گیرد.

گزارش خودروسازان از شرایط پسا تحریمی

گفتنی است در جدیدترین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور گزارشی از وضعیت صنعت خودرو در شرایط پیش و پس از لغو تحریم ارائه کردند.در این جلسه گزارشی از سفر اخیر هیات اقتصادی فرانسه به ایران و رایزنی بین قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی و خارجی ارائه شد.

علاوه بر آن مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور گزارشی از اقداماتی که در دوران تحریم صنعت خودرو برای خودکفایی و تشویق قطعه‌سازان به داخلی‌سازی قطعات صورت گرفت ارائه کردند.

قطعه‌سازان نیز اعلام کردند که در این دوران برخی از قطعاتی که پیش‌تر از خارج از کشور وارد می‌شد در داخل به تولید رسید.

در این جلسه درباره شرایط بعد از لغو تحریم صنعت خودرو نیز بحث شد و نمایندگان شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی حاضر گزارشی از وضعیت ارتباط آنها با شرکای خارجی خود ارائه کردند.

./.


برچسب :    ، ، ، ، ، 
  • ارسال ایمیل به دوستان در یاهو
  • اضافه کردن به Google Bookmarks
  • داغ کن - کلوب دات کام
  • Reddit
  • Twitter
  • facebook
  • balatariin
  • RSS
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 امتیاز از : 500 out of 5)
Loading...

نظرات کاربران

ارسال نظر

مشاهده قوانین ارسال نظر

  • جديدترين خبرها
  • منطقه آزاد ماکو
  • بازار
  • ورزش
  • جامعه
نظرسنجی

نمره شما به دولت دکتر روحانی؟

مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...
ديدني ها
داغترين ها
تبليغات

تبلیغات در سایت خبری بینانیوز

درج آگهی

خرید اینترنتی



نتایج زنده مسابقات بهمراه جدول لیگ

خبرهای خبرگزاری ها

براي مشاهده جديدترين خبرهاي درج شده در خبرگذاري هاي ديگر از ليست بالا خبرگذاري خود را انتخاب نماييد

عضویت در خبرنامه


 

برای دریافت خبرهای سایت در خبرنامه عضو شوید
بينانيوز ، بينش و بينايي مي بخشد - Copyright © 2016 RSS