پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود بگنجانید
یک کارشناس ارشد تغذیه به افراد توصیه کرد، در ایام نوروز هیچ یک از وعده‌های غذایی خود را حذف نکنند.   به ...

یک کارشناس ارشد تغذیه به افراد توصیه کرد، در ایام نوروز هیچ یک از وعده‌های غذایی خود را حذف نکنند.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز ، فرید اردیخانی در گفت و گو با  ایسنا،  گفت: با فرا رسیدن ایام نوروز و دید و بازدیدها و پذیرایی‌ها، مصرف شیرینی‌جات، تنقلات و آجیل، میوه جات و… در بین مردم افزایش می‌یابد و همین مسئله زمینه‌های چاقی و اضافه وزن را در افراد بوجود می‌آورد.

 

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به کم بودن فاصله بین دید و بازدیدهای نوروزی، به افراد و بخصوص افرادی که چاق هستند، توصیه کرد از پرخوری در این ایام پرهیز کنند.

 

وی با بیان اینکه مصرف زیاد شیرینی جات، آجیل، تنقلات، میوه جات و… وعده‌های شام و ناهار را با بی‌نظمی مواجه می‌کند، گفت: بهتر است افراد یک تا دو ساعت قبل از وعده‌های غذایی از مصرف شیرینی جات و تنقلات و آجیل‌ها خودداری کنند.

 

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اینکه عوارض ناشی از نامنظم شدن وعده‌های غذایی در ایام نوروز می‌تواند به صورت پایدار درکودکان باقی بماند، به خانواده‌ها توصیه کرد در ایام نوروز وعده‌های غذایی منظم داشته باشند.

 

اردیخانی گفت: افراد باید در دید و بازدیدهای نوروزی از مصرف بی رویه مواد خوراکی خودداری کرده و به هیچ عنوان وعده‌های اصلی غذایی خود را حذف نکنند.

 

اردیخانی گفت: کودکان و نوجوانان، زنان باردار و افراد سالمند با حذف و نامنظم شدن وعده‌های غذایی با مشکل مواجه می شوند و توصیه می‌شود، چنین افرادی به تغذیه خود در ایام نوروز توجه بیشتری داشته باشند.

 

اردیخانی با اشاره به اینکه در مورد مصرف زیاد مغزها و میوه‌جات مشکل زیادی وجود نمی‌آید، گفت: مصرف زیاد شیرینی جات، انواع شکلات‌ها و تنقلات به علت شیرینی و چربی زیاد مشکل ساز است و مصرف آن‌ها توصیه نمی‌شود.

 

وی در ادامه به خانواده‌ها توصیه کرد: در انتخاب شیرینی‌هایی که برای نوروز خریداری می‌کنند، توجه داشته باشند و از خرید شیرینی‌ها‌ با افزودنی‌ها و رنگ‌های شیمیایی بالا خودداری کرده و شیرینی‌های ساده را انتخاب کنند.

 

وی مصرف شیرینی‌های ساده و محلی را توصیه کرد و از افراد خواست از خرید رولت‌ها، شیرینی‌های خامه‌ای و کرم دار صرف نظر کنند.

 

وی در ادامه به افرادی که به علت بیماری‌هایی نظیر فشارخون، قند خون، اختلالات گوارشی و… رژیم‌های غذایی خاصی دارند، توصیه کرد همچنان رژیم‌های غذایی خود را در نظر داشته باشند.

 

این کارشناس ارشد تغذیه به خانواده ها توصیه کرد: در ایام نوروز از مصرف زیاد غذاهای سرخ شده، پرچرب و فست فودها خودداری کنند و سعی کنند با برنامه ریزی مناسب میزان انرژی دریافتی خود را کنترل کنند.

 

وی در ادامه پیاده‌روی به میزان نیم ساعت را برای همه افراد و در همه سنین مناسب ارزیابی کرد و به افراد توصیه کرد: در ایام نوروز هم حتما پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

انتهای پیام

 


برچسب :    ، ، ، ، 
  • ارسال ایمیل به دوستان در یاهو
  • اضافه کردن به Google Bookmarks
  • داغ کن - کلوب دات کام
  • Reddit
  • Twitter
  • facebook
  • balatariin
  • RSS
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 امتیاز از : 500 out of 5)
Loading...

نظرات کاربران

ارسال نظر

مشاهده قوانین ارسال نظر

  • جديدترين خبرها
  • منطقه آزاد ماکو
  • بازار
  • ورزش
  • جامعه
نظرسنجی

نمره شما به دولت دکتر روحانی؟

مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...
ديدني ها
داغترين ها
تبليغات

تبلیغات در سایت خبری بینانیوز

درج آگهی

خرید اینترنتی



نتایج زنده مسابقات بهمراه جدول لیگ

خبرهای خبرگزاری ها

براي مشاهده جديدترين خبرهاي درج شده در خبرگذاري هاي ديگر از ليست بالا خبرگذاري خود را انتخاب نماييد

عضویت در خبرنامه


 

برای دریافت خبرهای سایت در خبرنامه عضو شوید
بينانيوز ، بينش و بينايي مي بخشد - Copyright © 2016 RSS