راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر در دستور کار
مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه برنامه داریم قطارهای سریع‌السیر در ایران توسعه یابد، گفت: در صدد هستیم تا سرعت قطارها را به 160 کیلومتر بر ساعت افزایش دهیم و رشد 12.7 درصدی در بخش مسافر و 17.5 درصدی در بخش بار سالانه داشته باشیم.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه برنامه داریم قطارهای سریع‌السیر در ایران توسعه یابد، گفت: در صدد هستیم تا سرعت قطارها را به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهیم و رشد ۱۲٫۷ درصدی در بخش مسافر و ۱۷٫۵ درصدی در بخش بار سالانه داشته باشیم.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ،‌ محسن پورسیدآقایی امروز در همایش بین‌المللی امور مسافری و سیستم‌های ریلی سریع‌السیر اظهار داشت: قطارهای سریع‌السیر این مزیت قابل توجهی را دارند که آلودگی کمتری نسبت به اتومبیل و هواپیما در محیط زیست ایجاد می‌کنند.
:
به گزارش فارس، وی ادامه داد: امروز در راه‌آهن سریع‌السیر با حذف تقاطع‌های هم‌سطح، عدم توقف‌های متوالی، نداشتن قوس‌های متوالی و داشتن مسیرهای مستقل شاهد توسعه راه‌آهن و ایجاد سرعت‌های ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت هستیم.
:
وی با بیان اینکه توجه به قطارهای سریع‌السیر در راه‌آهن رو به افزایش است، گفت: در آسیا ژاپن با دارا بودن قطارهای سریع‌السیر با سرعت ۳۲۰ کیلومتر از کشورهایی است که از نیم قرن پیش دنبال احداث خطوط ریلی سریع‌السیر بود.
:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جمهوری اسلامی ایران دو پروژه راه‌آهن سریع‌السیر مدنظر است که شامل راه‌آهن تهران- اصفهان و تهران- مشهد است.
:
مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: نخستین قطار سریع‌السیر در مسیر تهران- قم- اصفهان در حال اجرا است؛ طول این مسیر ۴۱۲ کیلومتر و برنامه حرکت قطار بر مبنای سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است.
:
پورسیدآقایی گفت: عملیات زیرسازی مسیر حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد و دو دستگاه تونل به طول ۳۰۰ متر و ۴۰ دستگاه پل و تعداد ۶۰۰ دستگاه پل کوچک در این مسیر به کار می‌رود.
:
مدیرعامل راه‌آهن گفت: با بهره‌برداری از این پروژه زمان جابه جایی مسافر بین تهران- اصفهان به کمتر از دو ساعت خواهد رسید.
:
معاون وزیر بیان کرد: طرح برقی و سریع‌السیر کردن خط آهن تهران- مشهد نیز در دست اجرا است که با بازسازی و بهسازی زیربنا و تامین ناوگان در ۴ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
:
پورسیدآقایی گفت: مبنای سرعت طراحی در این مسیر ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و بهره‌برداری آن با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
:
معاون وزیر اضافه کرد: این طرح ظرفیت جابه جایی ۳۵ میلیون مسافر و ۱۰ میلیون تن بار را دارد و زمان سیر را از ۱۰ ساعت به ۶ ساعت کاهش می‌دهد.
:
معاون وزیر افزود: هم‌اکنون راه‌آهن ایران با بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیر ریلی دارای هزار و ۷۰ دستگاه واگن مسافری است و سالانه ۲۸ میلیون مسافر را جابه جا می‌کند.
:
پورسیدآقایی گفت: توسعه ناوگان مسافری و خطوط ریلی جزو برنامه‌های راه‌آهن ایران است تا بدین ترتیب در پایان سال ۱۴۰۴ جابه جایی مسافر از ۲۸ میلیون نفر فعلی به ۵۸ میلیون نفر خواهد رسید.
:
وی یادآور شد: در صددیم تا سرعت قطارها در سایر خطوط ریلی به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.
:
معاون وزیر گفت: برنامه داریم در بخش مسافری سالانه ۱۲٫۷ درصد در بخش مسافر و ۱۷٫۵ درصد در بخش بار رشد داشته باشیم.
:
وی یادآور شد: هزینه زیرساخت در قطارهای پرسرعت بسیار بالاتر از هزینه قطارهای کلاسیک است اما بازده سود آن بیشتر از قطارهای معمولی است.
:

./.


برچسب :    ، ، ، 
  • ارسال ایمیل به دوستان در یاهو
  • اضافه کردن به Google Bookmarks
  • داغ کن - کلوب دات کام
  • Reddit
  • Twitter
  • facebook
  • balatariin
  • RSS
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 امتیاز از : 500 out of 5)
Loading...

نظرات کاربران

ارسال نظر

مشاهده قوانین ارسال نظر

  • جديدترين خبرها
  • منطقه آزاد ماکو
  • بازار
  • ورزش
  • جامعه
نظرسنجی

نمره شما به دولت دکتر روحانی؟

مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...
ديدني ها
داغترين ها
تبليغات

تبلیغات در سایت خبری بینانیوز

درج آگهی

خرید اینترنتی



نتایج زنده مسابقات بهمراه جدول لیگ

خبرهای خبرگزاری ها

براي مشاهده جديدترين خبرهاي درج شده در خبرگذاري هاي ديگر از ليست بالا خبرگذاري خود را انتخاب نماييد

عضویت در خبرنامه


 

برای دریافت خبرهای سایت در خبرنامه عضو شوید
بينانيوز ، بينش و بينايي مي بخشد - Copyright © 2016 RSS