زوایای پنهان در واردات دانشجویی خودرو لوکس
عسگراولادی به این نکته اشاره کرد که وقتی برای واردات رسمی و ثبت سفارش ارز اختصاص داده نمی‌شود، چگونه می‌توان جلوی قاچاق را گرفت.

عسگراولادی به این نکته اشاره کرد که وقتی برای واردات رسمی و ثبت سفارش ارز اختصاص داده نمی‌شود، چگونه می‌توان جلوی قاچاق را گرفت.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، اشاره کرد و گفت: کالاهایی که اسنادشان در گمرک با مشکل مواجه می‌شود، در گمرک انبار و پس از ۳ ماه حراج می‌شود،‌ یعنی قاچاق رسماً وارد بازار می‌شود.
:
اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با فارس در مورد واردات بی رویه به کشور که بخش زیادی از ارز صادراتی را به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: واردات ما از مبادی رسمی و گمرکات نه بی‌رویه است و نه زیادی، بلکه مشکل قاچاق غیررسمی و رسمی است.
:
هشدار نسبت به قاچاق رسمی از گمرکات
:
وی در توضیح بیشتر این مسئله گفت: وقتی در مبادی گمرکی کالای وارداتی اسنادش دچار مشکل می‌شود باید از طریق همان کشتی که بار حمل شده به کشور مبدا برگردانده شود، اما به جای این کار در انبار گمرک متروکه می‌شود و بعد از ۳ ماه به آن چوب حراج می‌زنند و به نوعی قاچاق رسمی اتفاق می‌افتد، چرا که این کالاها با قیمت ارزان وارد بازار می‌شود.
:
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، بیشترین حجم واردات از گمرکات را مواد اولیه واسطه‌ای، مصرفی و دارویی برشمرد و گفت: از طرف دیگر اگر مشکلات پیش روی صنایع کوچک را برداریم، بسیاری از موارد غیر ضرور وارداتی نیز حذف می‌شود، اما تا موقعی که صنایع کوچک داخلی با مشکلاتی مانند معوقات بانکی، مسائل مالیاتی مواجه‌اند و یا در زنجیره کار ادعا می‌کنند که دو بار باید ارزش افزوده بدهند، نمی‌توان به راحتی تولید داخل را بالا برد، تا واردات کالا کم شود.
:
عسگراولادی به این نکته اشاره کرد که وقتی برای واردات رسمی و ثبت سفارش ارز اختصاص داده نمی‌شود، چگونه می‌توان جلوی قاچاق را گرفت.
:
ایراد قانونی در صدور مجوز واردات خودروی لوکس برای دانشجویان و خارج نشین‌ها
:
وی گفت: از یک طرف واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی را ممنوع می‌کنند و از طرف دیگر قانونی داریم که به راحتی به آنهایی که اقامت خارج از کشور داشته یا دانشجویانی که برای تحصیل چند سالی از کشور خارج شده‌اند، اجازه می‌دهد ماشین‌های میلیاردی وارد کنند که در پشت پرده داستان خاص خود را دارد!
:
به اعتقاد عسکراولادی با چنین خلأ‌های قانونی، منابع ارز به راحتی از کشور خارج می‌شود و آن وقت برای واردات رسمی کالا با محدودیت ارزی مواجه می‌شویم.
./.

برچسب :    ، ، ، ، 
  • ارسال ایمیل به دوستان در یاهو
  • اضافه کردن به Google Bookmarks
  • داغ کن - کلوب دات کام
  • Reddit
  • Twitter
  • facebook
  • balatariin
  • RSS
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 امتیاز از : 500 out of 5)
Loading...

نظرات کاربران

  • سال ۱۳۶۵ که من به ایران برگشتم هر دانشجوی فارغ التحصیل حق داشت از امتیاز دانشجوئی برای ورود یک خودرو استفاده کند. زمینه تولید بسیار کم و نوبت تحویل پیکان بیش از ۲ سال بود! همه فارغ التحصیلان مایوس از استفاده از این حق قانونی بودند. پول هم نداشتیم شخصا خودرو وارد یا از بازار داخلی خریداری بکنیم. تحصیل کرده های جوان پیاده نظام انقلاب بودیم! سه سال این بلاتکلیفی طول کشید تا اینکه دولت مشکل را به این صورت حل کرد! مراجعه به دفتر گمرگ واقع در میدان ولیعصر تهران برای دریافت مجوز ورود خودرو، تحویل آن همراه با مدارک دیگر به دفتر بنیاد مستضعفان واقع در میدان۷ تیر و فروش امتیاز! حق امتیاز خودرو دانشجوئی برای اساتید دانشگاه ۱ میلیون تومان و برای محققین موسسات تحقیقاتی ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده بود!! (۳۰۰ هزار تومان آن زمان برای خودش پولی بود). پول را در سه قسط دادند! حالا با این مقدار امتیاز های دانشجوئی چه درآمدهای کسب شد و به جیب کی رفت حقیقتا آن روز مثل امروز نمی دانستیم. بلی گناهان کوچک آن روز که شیب تندی هم نداشتند و بعضا هم قابل توجیه بودند امروز ما را به این گناهان کبیره اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی کشانده است.

    Thumb up 2 Thumb down 0


ارسال نظر

مشاهده قوانین ارسال نظر

  • جديدترين خبرها
  • منطقه آزاد ماکو
  • بازار
  • ورزش
  • جامعه
نظرسنجی

نمره شما به دولت دکتر روحانی؟

مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...
ديدني ها
داغترين ها
تبليغات

تبلیغات در سایت خبری بینانیوز

درج آگهی

خرید اینترنتی



نتایج زنده مسابقات بهمراه جدول لیگ

خبرهای خبرگزاری ها

براي مشاهده جديدترين خبرهاي درج شده در خبرگذاري هاي ديگر از ليست بالا خبرگذاري خود را انتخاب نماييد

عضویت در خبرنامه


 

برای دریافت خبرهای سایت در خبرنامه عضو شوید
بينانيوز ، بينش و بينايي مي بخشد - Copyright © 2016 RSS